ENGELLER
Hayatta herhangi bir yolda,emin adımlarla ilerlerken mutlaka önünüze bir engel çıkmıştır. Bu engel,küçük bir çakıl taşı veya koskoca bir kaya olabilir. Önemli olan, o engeli ortadan kaldırmak için elimizden geleni yapmaktır. Peki nedir bu engel?Duyduğumuz anda içimizde garip bir ürküntü uyandıran engel nedir?Engel,bir şeyin gerçekleşmesini önleyen sebeptir.Yani bir şeyin gerçekleşmesine kesinlikle mani olmaz.
Önümüze çıkan engeller bizi yıldırmamalı,gözümüzde büyümemeliler.Engel dediğimiz,kulaklarımıza gelmesiyle bile bizi ürkütebilen bu şey küçük bir çakıl taşıyken gözümüze kocaman bir kaya gibi görünebilir.Sonuçta biz onu gözümüzde büyütüp,kendimizce zorlaştırmaktayız.Gözümüzde büyütebildiğimiz çakıl taşı büyüklüğünde bir engeli,neden aynı gözümüzle bir kum tanesi kadar küçük bir engel yapamayalım ki?Kendimizi neden bu kadar zorluyoruz…Her sorunun bir çözümü olduğunu bilmiyor muyuz?Başaranların sırrı nedir? “Onların önünde engel yok.” dediğinizi duyar gibiyim.Yanılıyorsunuz!Onların önünde de engeller var…Ama onlar büyütmüyorlar.Çünkü,onların inandığı bir gerçek var :Eğer yürüdüğünüz yolda hiç engel yoksa o yol sizi hiçbir yere götürmez…Engelin tanımına geri dönersek;orada kesin bir ifade yoktu.Ancak burada “sizi hiçbir yere götürmez!” gibi kesin bir ifade var. Yani, engeller ulaşacağınız yolda sizlerin önüne konmuş takalaklardır.Ancak engelleri aştığınız zaman,ufukta bir umut ışığı beliriverir veya sizi amacınıza ulaştıracak bir kapı önünüze açılıverir.Fakat engelsiz yollarda;size Güneş misali göz kırpan umutlarınız bir anda koskoca bir karanlığın içine atıverir sizi…Daha önceden karşılaşmaya izin vermediğiniz veya karşılaşmadığınız için hiç önünüze çıkmayacak sandığınız engeller yumağı ile boğuşmak zorundasınızdır.Bazı engeller ise ,sizi hırslandırmak içindir belki de…Yürüyeceğiniz yolda daha hırslı ve kararlı adımlarla ilerlemenize yardımcı olabilir engeller...Hayatını yaşamış olmak için yaşayanlar engelleri gözlerinde büyütebilir hatta kendi gözlerinde büyüttükleri bu engeller zamanla gerçekten büyüyebilir.Ancak hayatı en dolu haliyle;başarısıyla,dostluklarıyla ve doyumsuz tadıyla yaşamak isteyenler engelleri büyütmezler.Engeller onlar için yürüyecekleri yoldaki adımlarını sağlamlaştıracak ancak adımlarını biraz daha yavaşlatacak küçücük şeylerdir.Yaşamak için amacı olanlar bunları sorun etmezler.Çünkü “Gülü seven dikenine katlanır.” Başarmak istediğniz şey gülünüzse,gülünüze kavuşma yolunda birkaç dikene katlanırsız.
Unutmayalım “ Başarmak için bir nedeni olan herkes,her engelin üstesinden gelebilir…”Çünkü, engeller aşılmak içindir.
SELEN TAVUZ