- 1901 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
SUSAN KADINLAR
Çoğu zaman kalp kırıklıklarını, düzenli süren bir hayat bozulmasın diye görmezlikten geliriz.Bu yazı da böyle bir şey işte, kimisi yaşanmışlık, kimisi gözlem.
Feminist değilim ,hiçbir zaman da olamadım. Yetiştirilme tarzım ve büyüdüğüm çevre buna asla izin vermedi.Kadın ve erkeğin eşit olmadığı öğretildi , erkeklerin hep bir adım önde olması gerektiği söylendi.bildiğini bile bilmemen , duyduğunu duymaman , gördüğünü görmemen tembihlendi.Bunları aşmak hiç kolay olmadı ,saygıyı kaybetmeden , bıkmadan direndim ve sonuçta yenilmedim bu tabulara. Peki ya yenilenler ?
Biliyorum şimdi soracağım soruların cevaplarını bir çoğunuz kabullenmeyecek ve inkar edeceksiniz.Birçok kadının hayatı bu soruların cevaplarında gizli.
__Siz hiçbir kadının yerinde olmayı denediniz mi?
__Kadınlarla ve onların düşleriyle empati kurmak istediğiniz oldu mu?
__Kaç genç kıza evlenirken ‘’ düğün de oynama , sonra kocaya ne meraklıymış derler’’ dendiğini biliyor musunuz?
Öyle çok ki kendi düğününde ‘’koca delisiymiş ‘’demesinler diye oynamayan gelin.
__Zifaf gecesi ‘’çok kıpırdama , kıpırdarsan hımmm bu daha önce de bu işi yapmış derler , ilk olduğuna inanmazlar ‘’ dediler mi size?
Öyle çok genç kıza dediler ki bunu , ne o gece ne de sonraki gecelerde hiç kıpırdayamadılar.
__Sevişmeyi eşlerinden öğrenen fakat daha sonra hiç bir şey bilmemekle suçlanan kadınlar tanıdınız mı hiç ?
Öğreten sensin ,bu senin beceriksizliğin diyemeyen kadın sayısını tahmin bile edemezsiniz.
__Eşinizin bir başkasının koynundan çıkıp geldiğini bildiğiniz halde sustuğunuz oldu mu hiç?
Binlerce kadın susuyor.
__Kocasının sevgilisine orospu dedi diye kaç kadın dayak yiyiyor biliyor musunuz?
Bilemezsiniz , çünkü hep saklarlar ve saklanırlar.
__Kaç kadının dönecek kapısı olmadığından , tek başına ayakta kalmayı öğrenemediğinden mutsuz bir hayata teslim olduğunu biliyor musunuz?
Karnı tok ,sırtı pek dediğinizi duyar gibiyim.
__Yüzlerce kadının ,eline sağlık , bu saç sana yakışmış , bu gün ne yaptın cümlelerini duymak yada sıcacık bir tebessüm görebilmek uğruna kocasına köle olduğunu biliyor musunuz peki?
Bilmiyorsunuz çünkü bu işler kadının görevi zaten değil mi?
__Yüzlerce kadının yaşadığı evliliğin ‘’ ne yapayım ? artısı eksisinden fazla’’ mantığının üzerinde kurulu olduğunu biliyor musunuz?
Nereden haberiniz olsun ,sizin hiç eksiniz olmadı ki.
Şimdi bakın etrafınıza , elinizi vicdanınıza koyun ve düşünün , hissedin bu kadınları ve anlamaya çalışın.Bir yazısın da Sevgi Dündar hocam
‘’siktir et adamım , hayat bu kadar uzun değil sen de uzun etme istersen ‘’ yazmıştı.Bence bu yazıdaki kadınlarda bu cümleyi kurabilmeyi isterlerdi…
YORUMLAR
Bu yazıya şöyle böyle demek lafkalabalığı olur ben bir şeye değineceğim bu yazıyı bir erkek yazsaydı şaşırmazdım eminim niye derdim ki gözlem ve bakış açısı haklı oldugu yerler vardır neden yazdığı konusunda düşünürdüm bu yazıda ise her şey tersine görüşüme vurdu sustum susmam hakikatin bir hanım tarafından kaleme alınması ve aktarımı yazıda zaten
Kimisi yaşanmışlık, kimisi gözlem...Denmiş ..
Kimse dana altında buzağı aramasın varsa bunların dışında kalan gözlem kaleme alsın yada yorum olarak yazsın yazılsın ki bunlar ögrenilip gözlensin yanlışlar aşılsın
Bende derslik ve ibretlik yanına baktım .. ALKIŞLIYORKEN OYUMU TAM PUAN OLARAK KULLANDIM .. KUTLARIM .. TEKRAR TEKRAR ..
Hayatın her alanında doğru kararlar alınmasını engelleyen en önemli şey güven problemidir. Herkes her alanda bunu ararken derin bir güvensizliğe saplandığımızı da görmüyoruz. İnsan şöyle ve ya böyle ihanete uğrayacağını bilse bile birilerine güvenmeli, bunun başka yolu yok. Kadının da tarih boyunca hep bir güven problemi olmuştur. Bu hem kendine güven açısından, hem karşıdakine ve hayata güven açısından.Kendisinden beklenenele, tanınan imkanlar arsında ki derin çelişki kadının daima mutsuzluk kaynağı olmuştur.Kuşattığınız ve mahkum ettiğiniz birinden, inadına hür bir insandan beklediğinizin de fazlasını isteyeceksiniz, bu hem akla, hem izana, hem ahlaka mugayir bişey.Kadının çağlar boyu yaşadığı bu derin çelişkidir.Eğitmediğiniz ve hiçbir anlamda donatmadığınız bir insandan, her şeyin alasını beklemek..El insaf ! Kadın hep bu dar alanda paslaşarak çağları delip geldi.Tüm dünyada da yazık ki, ağır aksak aynı yola devam ediyor.Bazı hareket alanları açılmış olsa da bunlarda başka barajlarla tehdit ediliyor. En kötüsü hayat garantisi yok dünyanın hiçbir yerinde. Bir gecede aleyhine alınacak bir kararı lehine çevirebileceği hangi estrümana sahip söyler misiniz? Yoktur, ne kötü değil mi?
Uğruna nelerden vaz geçmeyi göze aldığımız, tam da yarımız olan kadına bunları nasıl reva görürüz bu da ayrı bir çelişki. Oysa kadın saygı gördükçe, biz de saugınız, unutmamalı...Ben kadının namahremine girmeyeceğim, o dilden kadınlar daha iyi anlar, ne me lazım...
Yürekten kutladım.Selam,saygı...