Kastabala Antik Kenti
Diğer adı Hierapolis.Yaklaşık iki bin beş yüz yıllık bir tarihi var...
Burası Osmaniye’de bir antik kent.Yalnız pek bir bakımsız kalmış.Kentin ana caddesi,beyaz taştan yapılmış ancak depremler nedeniyle biraz çatlamış.Merdivenlerdeki basamaklar arasındaki mesafe çok geniş.
Kemerli bir köprü çıkıyor karşıma.Yaklaştığım zaman ana caddedeki sütunlardan farklı olduğunu anlıyorum.Taşlar arasında beton var!Demek ki köprü ana caddeden sonra yapılmış.Şehir uzun süre kaderiyle başbaşa bırakılmış.Öyle ki sütunlar arasında onları bir arada tutacak herhangi bir madde olmadığı için taşlar düşmüş.Üstelik üzerinde ağaç çıkmış!Burada bir de hamam var.Biraz daha ileri gidince hiçbir şey yokmuş gibi görünüyor fakat burada bir antik tiyatro var...Çukura yapıldığı için ilk bakışta göze çarpmıyor.Tam ortada bir kürsü var.Muhtemelen şehir burada toplanıyor ve önemli karalar burada alınıyordu.Tiyatronun iki ucunda kapılar var.Esirlerin ve aslanların dövüşünde buradan çıktıkları ortada.Dönüşte dükkanlara bakıyorunm.Yarıya kadar toprak altında.Sonra oradaki ortalama yıkıntılardan farklı,muhtemelen soylu birine ait yarısı ayakta bir yapı görüyorum.Öğreniyorum ki buralar zaman içinde yıkılacakmış ancak Mimar Sinan bu antik şehirleri gezmiş ve bunların nasıl orjinal haliyle restore edilebileceğini bir tüpe yazıp saklatmış.
İlginç bir antik kent...Biraz bakımla en az Efes kadar etkileyici olabilir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.