- 695 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ=DEĞER VE BİZ
SEVMEK HAYAT BOYU YAŞANACAK BİR ÖMRÜN BAŞLANGIÇ KELİMESİDİR. EVLİLİK İSE İNSANIN KUTSAL SAYDIĞI BİRLİKTELİKTİR. PEKİ, HEPSİ GÜZEL HOŞTA, YA İHANET…
İHANET İSE, ERKEĞİN VEYA BAYANIN EVLENDİKTEN SONRA HAYATLARINA KATTIĞI KÜÇÜK BİR HEYECANLA BAŞLAR. FAKAT BİLİNMEZ Kİ O HEYECANIN, O YUVAYI YIKMAYA YETER DE ARTACAĞI. NEDENSE BİZİM MİLLETİMİZ BU KONUDA BİRBİRLERİNE HASSASİYET GÖSTERMEMEKTEDİR. SONUCU İSE MAALESEF HAZİNLE BİTİYOR. YA BİRDE ORTA DA ÇOCUK VARSA İŞTE OLANDA ZATEN O ZAVALLIYA OLUYOR YA. SEVMEK BİR NEBZEDE FEDAKÂRLIK İSTER. HAYAT BOYU ATILAN ADIMIN KARŞILIĞINDA SADECE BİR FEDAKÂRLIK İSTER. BAŞKA BİR ŞEY İSTEMEZ FEDAKÂRLIK. SEN YETERKİ O SEVGİYE BAĞLILIĞINI, AŞKINI, GÜVENİNİ GÖSTER. GERİSİNİ SEVGİYE BIRAK.
FAKAT ÖNÜMÜZDE BÜYÜK BİR ENGEL VARDIR. MAALESEF TELEVİZYON, İNTERNET GİBİ İLETİŞİM ARAÇLARI İNSANI SEVGİ YOLUNDAN AYIRIP AİLE İÇİNDE ÖZLENEN MUHABBET ORTAMINI DAĞITMAKTA VE ÖZENTİLİ HAYATA HAYRANLIK HİSSİ UYANDIRAN BİR TEKNOLOJİ CİHAZIDIR. SON ZAMANLARIN MEŞHUR AŞK-I MEMNU FİLMİ GENÇLERİMİZE BİR TARAFTAN KÖTÜ ÖRNEK OLDUĞU GİBİ LÜKSE HAYRANLIĞI BİR O KADAR DA ARTIRMIŞTIR. ONUN İÇİNDİR Kİ GENÇLERİMİZE BAKACAK OLURSAK AŞK-I MEMNU FİLMİNİN KAHRAMANLARINA OLAN GİYİNME, DAVRANIŞ, GİBİ ÖRNEKLER MAALESEF AMA MAALESEF GENÇLERİMİZE KÖTÜ ÖRNEK OLUYOR. ONUN VAR, BENİM NEDEN OLMASIN GİBİ DÜŞÜNCELER ÖMÜR BOYU DİYE ATILAN BİR ADIMIN DAĞILMASINDA ETKEN MADDE OLUYOR. NEDEN Mİ? ÇÜNKÜ FİLM DE YAŞANAN YASAK AŞK, GENÇLERİMİZE ALDATMAYI, ALDATMANIN NASIL YAPILACAĞINI GÖZLER ÖNÜNE SERİP ÖRNEK OLUYOR. MAALESEF FİLMDE Kİ BAŞKAHRAMANLARIN GİYİNİŞ, DAVRANIŞ GİBİ ÖZELLİKLERİNE ALDANIP DIŞARIDA Kİ LÜKS HAYATI (KENDİ DEYİMİMİZLE) YAŞAMAK İSTİYORUZ. DIŞARDA GÖRMÜŞ OLDUĞU BİR BAYANIN ÖZELLİKLERİNİN KENDİ EŞİNDE OLMADIĞINI BİLEN BİR ERKEK, O BAYANA OLAN HAYRANLIĞINI BİR KAT DAHA ARTIRIYOR. YA DA ERKEĞİNDE OLMAYAN BİR ÖZELLİĞİ, BAŞKA BİR ERKEKTE GÖREN KİŞİ BAŞKA HEYECAN ARAMA ADINA EKSENİNDEN ÇIKIP DAĞILIYOR. YA, SONUÇ NE OLUYOR PEKİ BİLİYOR MUSUNUZ? İŞTE BUNUN SONUCU EŞLER ARASINDA GÜVENSİZLİK, İLGİSİZLİK, SOĞUKLUK, SEVGİSİZLİK VE EN KÖTÜSÜDE AYRILIKLA SONUÇLANIYOR. PEKİ, YA BU KİŞİLERE ÖZENTİMİZ, ONLARA NE KAYBETTİRİYOR VE NE KAZANDIRIYOR? İŞTE BUNUN CEVABI DA KAYBETTİKLERİNİN SADECE BİR HİÇTEN KAYNAKLANDIĞI, KAZANDIKLARI İSE REYTİNGLER VE ALDIĞI ÜCRETLERDİR. YANİ ANLAYACAĞINIZ KAYBEDEN HER YOLDAN YİNE BİZ OLUYORUZ. KAZANAN İSE ONLAR…
İNSAOĞLU HAYATI BOYUNCA FARKLILIKLARA, HEYECANLARA YELKEN AÇMAK İSTER. BU, İNSANIN EGOSUNDA VARDIR. DIŞARIYA KARŞI DİĞERLERİNDEN FARKLI OLDUĞUNU HİSSETTİRMEK İSTER. ONUN İÇİN DE YAPMADIĞI SAÇMALIK KALMAZ. TABİ BU DIŞARDA Kİ KİŞİ İÇİN SAÇMALIK OLARAK GÖRÜLÜR. O HAREKETLERİ YAPAN KİŞİYE İSE, FARKLILIKTIR. ÖZELLİKLE BİZİM İNSANIMIZDA VARDIR BU ÖNE ÇIKMA, ÖNDERLİK, LİDERLİK EGOSU. GÜYA GÜCÜMÜZÜ KANITLAMAK İSTERİZ. ASLINDA DÜŞÜNSELER YAPTIKLARI GÜÇ GÖSTERİSİ DEĞİL TAMAMEN SAÇMALIKLAR KARMAŞASI OLMAKTAN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR. NEDEN Mİ? BİZ ÇÜNKÜ GÖSTERİŞİ, SEVEN BİR MİLLETİZ. ONUN İÇİN DE HER ZAMAN İÇİMİZDE BİR FARKLILIK DUYGUSU BULUNMAKTADIR. BİZDE ZANNEDERİZ Kİ BİZ FARKLIYIZ. KUSURA BAKMAYIN AMA BU FARKLILIK DEĞİL, TAMAMEN İNSANIN KENDİ EGOSUNU TATMİN ETMEKTİR. BU TATMİNİN İSE İLERİDE FARKLI SONUÇLAR DOĞURACAĞINI UNUTMASAK…
DOĞUM, YETİŞKİNLİK, SEVGİ, AŞK, ÖLÜM BUNLARIN HEPSİ İNSAN İÇİN VAR OLAN ŞEYLERDİR. AMA ÖNEMLİ OLAN BU HAYATI OLDUĞU GİBİ, YAŞAMAYI KABUL ETMEK YERİNE, BU HAYATI DEĞİŞTİREBİLME YETENEĞİDE BİZ İNSANLARIN ELİNE VERİLMİŞTİR. ONUN İÇİNDİR Kİ İNSAN KENDİ KADERİ PEŞİNDE SÜRÜKLENMEK DEĞİL DE YAZILMIŞ OLAN KADERİ ÇABALAYARAK, EMEK SARFEDEREK DEĞİŞTİRMENİN DE, BİR NEBZE BİZİM ELİMİZDE OLDUĞUNU UNUTMAMALIYIZ. BAŞIMIZA GELEN HERŞEYİ, “KADERİM DE VARMIŞ” DEMEK SADECE CAHİLLİKTEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR. ÇÜNKÜ DÜŞÜNÜN; BİR ÇÖMLEK YAPIYORSUNUZ. MALZEMEYİ ÖNÜNÜZE KOYDUNUZ VE ÇEVİRMEYE BAŞLADINIZ. ELİNİZİ DEĞMEDEN ŞEKİL ALABİLİYOR MU? DENEYİN İSTERSENİZ. SADECE PETAL ÇEVİREREK BOŞLUĞA DÖNDÜĞÜNÜ GÖRECEKSİNİZ. BELLİ BİR SÜRE SONRA DA DÖNMEKTEN BAŞKA BİR MÜDAHELE OLMADIĞI İÇİN YIKILACAKTIR. AMA ELİMİZLE ŞEKİL VERMEYE BAŞLADIĞIMIZ ZAMAN İŞTE ÇÖMLEĞİN O ZAMAN GÜZELLİĞİ VE DEĞERİNİ ÖN PLANA ÇIKARACAKTIR. ONUN İÇİNDİR Kİ KENDİ KADERİMİZDE ÖYLEDİR. ŞEKİL VERMEK BİR NEBZE DE BİZİM ELİMİZDEDİR.
İNSANLAR BİR ŞEY YAPACAKKEN SONUNDA YAPTIĞI İŞİN KENDİSİNE GETİRİSİ NE OLACAKTIR, ONU DÜŞÜNEREK YAPMALIDIR. SEVERSE SEVİLİR, DÜŞÜNÜRSE DÜŞÜNÜLÜR, YAŞARSA YAŞANIR, ALDATIRSA ALDATILIR. MAALESEF BU DÜNYA ETME, BULMA DÜNYASIDIR. HAYAT, BAZI KİŞİLERE ÖYLE BÜYÜLÜ GELİR Kİ, BAZILARI KENDİSİNİN NASIL BİR YAPI İÇİNDE OLDUĞUNU BİLE UNUTTURUVERİR. İŞTE O ZAMAN HATA ÜZERİNE HATA YAPMAMAK ELDE DEĞİLDİR. ZATEN NEFSİNDE İSTEDİĞİ BUDUR YA. HATALAR ZİNCİRİ, BİZİ AKLIMIZI BAŞIMIZA GETİRECEĞİNE TAM TERSİNE DAHA DA HOŞ GÖZÜKTÜRÜYOR BİZE. FARKLI HAYATLAR, FARKLI KIZLARLA TAKINTI İNSANIN DUYGULARINI KÖRELTİR. BUNUN BİLE FARKINDA OLAMAYIZ. DUYGU; O KADAR İNCE, HASSAS BİRŞEYDİR Kİ İNSANOĞLUNA BU BİR NİMETTİR. AMA NİMET OLDUĞUNUN DA BİLİNCİNDE OLMAK AYRI BİR İNCELİK GEREKTİRİR. SEVGİ; SEPET İÇİNDE Kİ ÇİÇEKLERE BENZER. DÜŞÜNÜN Kİ; YOLDA GİDİYORSUNUZ. ÖNÜNÜZE GELEN HER KIZA BİR ÇİÇEK VERİYORSUNUZ. BELLİ BİR SÜRE SONRA KARŞINIZA DAHA ÖNCE ÇİÇEK VERMİŞ OLDUĞUNUZ KIZLARDAN DAHA GÜZEL BİR KIZ ÇIKIYOR. BİR BAKIYORSUNUZ Kİ SEPETTE ÇİÇEK KALMAMIŞ. SEPET BOŞ. NE YAPARSINIZ? ORADA KALAKALIRSINIZ. İŞTE O ZAMAN ANLARSINIZ, SEPET İÇİNDE Kİ ÇİÇEĞİN DEĞERİNİ. İŞTE SEVGİ DE ÖYLEDİR. ÖNÜMÜZE GELENE SEVGİMİZİ VERİRDE DEĞERİNİ ALAMADIĞIMIZ ZAMAN BELLİ BİR SÜRE SONRA İÇİMİZDE Kİ SEVGİ KALMAYACAK VE O ZAMAN SORUNLAR BAŞLAYACAKTIR. ZATEN EŞLER ARASINDA ANLAŞMAZLIKLARIN ÇOĞU BU SEBEPTEN DOLAYI ÇIKIYOR. SORUNLAR EGALE EDİLECEĞİNE TAM TERSİNE İYİCE BÜYÜYÜP İÇİNDEN ÇIKILMAYACAK BİR HAL ALDIĞI ZAMAN EVDEN SOĞUMA, EŞTEN SOĞUMA EVDEN UZAKLAŞMA SONUNDA İSE SEVGİYİ ARAYAN KİŞİ OLARAK SOLUĞU BAŞKALARININ YANINDA ALACAĞIZ. PEKİ, YA BAŞTA NEYDİK? SEVGİYİ ARAYAN DEĞİL, SEVGİYİ BARINDIRAN KİŞİYDİK. İÇİMİZDE Kİ SEVGİ BİTİNCE İSE EVİMİZDE Kİ SEVGİYİ BİTİRMİŞ OLUP, ARTIK BAŞKALARINDA Kİ SEVGİLERE YÖNELİYORUZ. SONUÇ OLARAK İSE; SEVGİNİN BİTTİĞİ YERDE, ARAYA SEVGİYE BENZEYEN, KENDİSİNİ SEVGİ DİYE TANITAN KİŞİLER ÇIKIP O İNSANLARIN DUYGULARINI SÖMÜRÜP EVDEN DAHA DA UZAKLAŞMASINI VE SONUNDA İSE TAMEMEN KOPARIP, VERECEĞİ ZARARI VERİP, O KİŞİNİN DE HAYATINDAN ÇIKIP, KİŞİYE İKİNCİ BİR TRAVMA YAŞATIYOR.
PEKİ, YA BU KADAR ŞEYİN OLUMSUZLUKLARA SEBEBİ NE BİLİYOR MUSUNUZ?
TEK BİR ŞEY; DAHA ÖNCE YAPTIKLARIMIZIN BEDELİNİ ÖDEDİĞİMİZİ UNUTMAYALIM…
HAYATI ONA GÖRE YAŞAMALI VE HAYATA, KENDİMİZE VE SEVDİKLERİMİZE GEREKEN DEĞERİ VERMEYİ UNUTMAYALIM…
HAYATA SEN NE VERİRSEN, HAYATTA KARŞILIĞINDA SANA ONU VERİR…
!!!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.