Kırmızı oje
O değil de;
Sabah sabah dolmuşta gidiyorum ve dolmuş full.... Birden arabanın içini keskin bir koku kapladı. Bali kokuyordu. Yada bana öyle geldi.
Bu arada inenler binenler...
En arka koltuktaydım. Yine arka koltukta oturan bir kadın yanındakinin arabadan inmesiyle yer değiştirerek yanıma oturdu.
40+ bir kadındı. Kırmızı oje sürüyordu. Meğer kokan, kadının ojesiymiş.
Bu modellerin toplu taşım araçlarında ruj süreni de var... gördüm...
Bunu genç bir kız yapsa gençliğine verirdim. 40+ olunca insan ister istemez düşünüyor, ’neyin kafasıyla yapıyorlar bu şuursuzluğu’ diye.
Yani bu bir aciliyet değil. Her ne iş yaparsan yap, her nereye gidersen git, her kimle buluşursan buluş, sana kimse tırnağında neden oje yok demez.
Hayır, bakımı o kadar çok seviyorsan makyajını evinde yap. Bu nasıl bir manyaklıktır anlamadım ki...
Ailem dışında ilkokula giderken Güzin öğretmenim saçlarımızı kesinlikte sınıfta taramamamız gerektiğini bunun şık bir davranış olmadığını anlatmıştı. Uzun yıllar aksi bir davranışla hiç karşılaşmadım.
Ta ki, bir magazin dergisinde çalışana kadar.
Bundan sekiz dokuz sene önceydi. Nerdeyse tamamının kadınlardan oluştuğu bir dergi ve kadınların dergilerden fırlamış olduğunu iddia edebilirdim... öyle olmadıklarını bilmeseydim.
Alsancak’ta çok şık bir mekan ve çok şık insanlar. Herkes memnundu halinden ama ben değildim. Çünkü kadınlar o şık mekanda aklınıza gelebilecek heryerde saçını tarıyordu ve yine aklınıza gelebilecek heryerde makyaj yapıyordu. Bundan nefret ediyordum.
Koca koca insanların bu kadar saygısız ve görgüsüz olması akıllara zarar.
Çok titiz biri değilim, hiç olmadım ama bu farklı bir konu. Galiba beni en kızdıran şey, saygısız olmaları. Kendine saygısı olmayanın başkasına da saygısı olmuyor gerçekten.
O değil de;
YORUMLAR
Oje bali gibi nasıl kokar bilmem de, o ojeyi silerken kullandıkları bişey var, adı şimdi aklıma gelmedi. O ne koku öyle... Gerçekten tahammül sınırlarımı çok zorluyor...
Diğer konuda da size katılmıyorum:)) Yani ojeli kadınlar ojeli olmayanlara "senin neden ojen yok" derler... "Neden makyaj yapmamışsın, neden saçına fön çektirmedin, neden lila gömlek giymedin" derlerrrr... Ama diyen kimdir; bana arkadaşını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim... iyi tatiller..
Esma KAHRAMAN
saçma ama evet, kadınlar birbirini çekemiyo ve bazen sırf onlara daha iyi görünebilmek için kendine özen gösteriyo
:) İyi tatiller Sayın Yazarım.
Hanımefendi bu dolmuş/otobüs seferleri her şeye rağmen en çok sevdiğiniz anlar.
İyi malzeme çıkıyor sayfaya :))
Gelelim 40+ ya...
' Servet sanat insan etmez ademi
insanlık ahlakı hoş meziyettir. '
Bunun tamamı biraz bu sayfanın nezaketini bozar diye yazmıyorum...
Nejat Uygur' un tabiriyle ; '' Ağnıyan ağnadı ! ' diyip kapatayım konuyu.
Tebrikler , vukuatsız yolculuklar diliyor ve saygılar sunuyorum.
Esma KAHRAMAN
:)) sevgilerimle.
vega4
Gözlemleyiniz...Geçiniz...İyi geceler...Efendim...
O değil de
Bu İstanbul trafiğinde, gaz, fren, gaz, fren, çukur, tümsek, taş, kıl, omuz, dirsek, "ford", dürt, sıkış, tıkış kısaca o hengamede parmaklarına oje sürebilecek kadar kabiliyeti varsa hemen Medrano Sirkine başvursun.
Zira bu...bu...bundaki (bu bağyandaki) Allah vergisi bir yetenek, daha nossun yani.
Ben inanıyorum ki; (bu bağyana) 220 volt elektrik temin etme imkanımız olsa, dolmuşun içinde amuda kalkmış vaziyette perma bilem çeker saçlarına.
Selamlar, saygılar
Esma KAHRAMAN
:) sevgiler Sayın Yazarım.
ben o kadından korkardım mümkün olduğunca uzağa otururdum hatta mümkünse minibüsten inerdeim minibüs haraket halindeyken nasıl oje sürebiliyor plan üstü birşey bu ojeyi süren kadında herşeyi yapabilecek gücte demekki ben körkardım kaçardım
ojeye karşı allerjim vardır psikolojik tırnaklarım rahatsız olur sanki nişastaya parmaklarımı batırmış gibi onun için hayatım boyunca 5 kez sürmemişimdir becerememde ama solelleriye sağ tırtaklarına sürenede hayranımdır ve korkarım bu kadın onuda aşmış uzak durulması gereken bir kadın bence
Esma KAHRAMAN
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Vallaha insan, öyle şeyler görüyor ki, alışlıyor. O kadın da haklı; TCK'da bunun yeri yok ki. Mit kanunu gibi; böylelerine de bir düzenleme getirseler ya. Ne iyi olacak. Saygılarımla
Esma KAHRAMAN
Benim diyen kadının döküp saçmadan yapamayacağı işi bir dolmuşta üstelik en arkada teker üstünde yapabilen bu kaabiliyetli hanımı kıskandınız da verip veriştiriyorsunuz şimdi zannımca.
Ben de hiç akıl erdiremiyorum bu görgüsüzlüğe. Karşımda sakız çiğnenmesine tahammül edemiyorum ama koskoca insanları böyle bir şey için uyarmaktan da utanıyorum. Sokakta birşey yemek de bize öğretilen ayıplar arasındaydı, tedrisattan kalktı mı ne.
Görgü ailede başlıyor. Elden ne gelir bilmiyorum.
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
sami biberoğulları
KADINLARIN DOGASINDA VAR GÜZEL GÖRÜNMEK TABİKİ BUNUN YERİ VE ZAMANI ÖNEMLİ,
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.
O değil de...
Güzel bir yazı...
Bayramı da unutmayalım efendim...
Selam ve saygıyla Esma hanım...
Esma KAHRAMAN
:) sevgilerimle.