- 4394 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BAKİRE KIZ VAR, BAKİRE
BÂKİRE KIZ VAR, BÂKİRE!
“Aynıyla vâki, otuz iki kısım tekmili birden” derdi ya Turhan Selçuk, işte bu hikâye de aynıyla vâkidir. “İnsan olan ders ala” diyerek başlayalım, utanmaz insan cinsine lâtife olsun.
1980 yılında Patnos henüz 6800 nüfuslu irice bir köydü, ilçe geçinen. En iyi arkadaşım Dr. Oray ile onun iki bölümlü muayenehanesinde sık sık çay içer, konuşurduk. Oray av delisi bir doktordu. Askerliğini bitirdikten sonra bölgede gani olan av hayvanları ve eşşiz doğal güzellikler nedeniyle orada kalmış, karısının yırtınmalarına karşın hem av merakı, hem de onu çok seven dostları, hastaları yüzünden ayrılamamıştı.
Çarşı içinde ön tarafı 20 metrekare, arkası 15 metrekare olan eski püskü bir dükkânı vardı. “Muayenehane” derdi buraya gülerek. İlçenin tek (veteriner-doktor ) unun her zaman çok kalabalık olurdu muayenehanesinin ön tarafı. Burada yanan yağ sobasının etrafı hep keçiler, koyunlar, para yerine getirilen kazlar ve yumurta sepetleriyle dolu olurdu. Kapıda yaralanmış eşek ve yılan sokmuş at bile görmüştüm.
Onun doktorluğu öğleden sonra biter, kar kış demeden mutlaka ava çıkardı. Benim ise av merakım hiç olmadığından onunla pek gitmezdim. Yine de ikram ettiği keklik ve ördeklerin tadını unutmam. Bir gün öğleden sonra “Hadi çıkalım” dediğimde bir hastaya operasyon yapacağını söyledi. Benim de kalmamı istiyordu. Çaresiz kalacaktım.
İçeriye on beş yaşlarında, acıdan iki büklüm olmuş bir kız çocuğu, annesi ve babası girdiler. Hemen muayene odasına alındıklarına göre hastalığı çok önemli, diye düşündüm. Kızın çığlıkları insanın içini bir tuhaf ediyordu. Sonra beni çağırdı içeriye Oray. İçeri girdim. Hemşiresi bile olmayan kovboy kasabası doktoru, kızın kollarından kuvvetlice tutmamı istiyordu. Kızın babası ise bağırarak benim mahrem olduğumu, kızına dokunamayacağımı söylüyordu. Tabi yanlış anlaşılmasın diye ben kıza bakmıyordum. Ama masada yatan kızı tutacaksam bakmalıyım diye düşündüm. Kıza bakmak zorunda kaldım. Belden yukarısı çıplak, kollarından masaya bağlı ve kıpırdamaması için beni içeriye çağırmışlar. Kızın iki memesinin tam ortasında, bir üçüncü meme gibi duran, kırmızı bir top var. İçinin kan ve iltihap dolu olduğunu görmemek için çok cahil olmak gerekiyor.
Oray “Eğer bu yarayı patlatmazsam kan zehirlenmesi başlamış, kız ölecek” diye yırtınıyor. Baba ise kızının bir başka erkek tarafından görülemeyeceğini söyleyerek önüme geçiyor. Adamı kollarından tuttuğum gibi kapıdan dışarıya fırlatıyorum. Anne içeride kalıyor.
Hasta kızın iki omuzuna bastırarak onu kıpırdatmadan tutuyorum. Oray, iltihaplı yaranın uyuşmayacağını söyleyip neşteri hemen vuruyor. Kan ve irin oluk gibi ilk tuttuğumuz küvezi hemen dolduruyor. Kızı oturtuyoruz, ben yine kollarını, omuzlarını tutuyorum. Gözüme kızın sağ memesinin ucunun olmadığı çarpıyor.
Bir ara Oray ellerini yıkamak için çıktığında kız ağlayarak “Ağabey, bana keser vurdular. Bıçakla dağladılar” diyebiliyor. Çok acı çekmekte zavallı yavrucak!
Hemen kızı minibüse bindirip Ağrı’ya, sonra da Erzurum’a götürüyorlar. Üçüncü gün camiden sela veriliyor “Bilmem ne kızı Ayten, vefat etmiştir” diye. Kız kan zehirlenmesinden ve mikrop kapmaktan ölüyor.
Hikâyesi şöyle garibin: 13 yaşında, okula hiç gönderilmemiş olan, erkek sineklerden bile uzak, mahpus kızımız pazarda eşek arar gibi kız arayan bir Diyarbakır köylüsüne on iki bin liraya satılır. Üstelik adamın parası yetmez de iki balya tütünle tamamlar borcunu. Orta yaşlı, üstelik dindar kardeşimizin beşinci karısı olarak götürürler Ayten’i köye. İlk iki yıl fena geçmez. Sonra kızın ergenlik dönemi başlayınca huzursuzluk da artar. Kızın sadece yere bakmasını isteyen adam, onun gençlere baktığını söyleyerek sağ memesini kızgın bıçakla dağlar. “ Valla, bakmıyordum Ağabey’’ diye kendisini savunuyordu. Sonraki günlerden birinde adam sabah namazı için abdest alırken bahçede suyu ibrikten eline diye yere döken Ayten’e sinirlenir. Eline geçirdiği keserin ağız tarafıyla öyle bir vurur ki, iki göğüs arasındaki çatala göğüs kafesinin kemiklerini un ufak eder küçücük yavrunun. Sonra kızı bir otobüse bindirip karnında üç aylık yavrusuyla baba evine yollar. Üstelik “İşe yaramaz” diyerek.
“Bir an dalmıştım Ağabey” dedi. “İnsanlık hali kızım, dalabilirsin.” dedim.
Baba çok kızar, ama geri gönderildiğine değil. Hamile haliyle, doğurmadan nasıl satılacağına... Sonra malum enfeksiyon, zehirlenme, kırık kemiklerin ciğere saplanması gibi nedenlerle ölür zavallı Ayten.
Herkes namazdayken Oray ile oturuyoruz, sonra çay falan içiyoruz. İki gözü iki çeşme ana, baba, ağabeyler, küçük bacılar mezarlıktan geliyor minibüsle. Kızın doktorda kalan, Diyarbakır’ lının almaya unuttuğu bileziklerini almak için. Köye gidecekler de.
Oray elini sıkıyor kızın babasının. Ben, çok doluyum. Uzatılan eli “Dümbüklerin elini sıkmam” diyerek reddediyorum. Adam dümbük kelimesinin ne demek olduğunu bilmiyor. “Neden hemen kızı doktora getirmedin, yirmi beş gün beklettin?” diyorum. Gülümseyerek “Kadın doktor olsa getirirdim. Doktor bey onun ağabeyidir, ama ne bilem işte...” diyor.
İçinizden biri “Sen ne yaptın peki?” diye sorar gibi. Ben hiçbir şey yapmadım. Sadece yarı maaşım, Ağrı’da yaptırılan iki ön dişin parasına gitti. Savcı “Biraz sert vurmuşsun, elin de kanamış. Ne gerek var böyle fevri hareketlere? Öde adamın dişlerini” dedi.
Sağ elimin, orta parmağının üzerindeki kesik bana hem Ayten’i, hem de memleketimin gerçek dramlarından birini hatırlatır.
Kasıla kasıla “Bâkire kız vardır. Hadi iyi bâkire kız!” diye yabancı kulaklarına fısıldanan kasaba meydanlarını da...
Yaşar OVALI 22 Şubat 2012
YORUMLAR
14 YAŞINDAKİ BİR KIZ ÇOCUĞUNUN EVLENMESİNİN NORMAL OLDUĞUNU İDDİA EDEN BİR BAŞBAKANIMIZ VE KENDİ KARISIYLA 14 YAŞINDAYKEN EVLENMİŞ BİR CUMHURBAŞKANIMIZ VAR... ONLARIN YÜCE VARLIĞI ORADA BİRER ABİDE GİBİ DURUR İKEN SİZ NASIL OLUR DA 13 - 14 YAŞINDAKİ BİR KIZIN EVLENMESİNİ ELEŞTİRİRSİNİZ EFENDİ... HADDİNİZİ BİLİNİZ...
kukurikuu
Benim için sayfamda, yorumunuz yoksa, çorbamın tuzunu karıştıracak ,kepçe de henüz masada değil ,demektir. İçilmez.
Saygı ve teşekkürlerimle.
inci*
HADDİNİ AŞMAMALI DEĞİL Mİ KEMAL BEY....
İYİKİ SİZLER VARSINIZ YA TEŞEKKÜRLER......
Bu ülke isterse anayasayı silsin baştan yazsın, isterse bütün köyleri il ilan etsin içinde yaşayan insanların kafa yapısı değişmedikçe, ileriye gidemeyecek.
Bırakalım bunları, parayla birine eş olarak satılmayı...
Siz yaşının sayısından daha çok kişinin tecavüz ettiği bir kızı değil, tecavüz edenleri masum gören bir ülkede yaşamın ne demek olduğunu bilir misiniz?
Biz biliyoruz!...
Hala da bu ülkeden umudumuzu kesmiyoruz...
Umarım diyorum hala umut ediyorum...
Tebrikler duyarlılığınız için.
Saygılar
kukurikuu
Sevgi ve teşekkürlerimle
kukurikuu
Saygılarımla.
Ne çileler dönüyor memleketin bilinmez kuytularında. Apartman kadınları da oturdukları yerde depresyona giriyorlar...İşte çile budur! Aytenler çeker asıl çileyi...
İçim sızladı...Oysa babaların iki dudağına bakıyor bir kızın mutluluğu. O isterse yavrusu ömrünün sonuna kadar mutlu yaşar. Baba en büyük sığınaktır bir kız için. Baba koca bir dağdır, çok büyüktür. Keşke o dağın taşları altında ezilmese kız çocukları...
Yoksa gerçekten babalık geni diye bir şey yok mu? Babalar çocuğunu sevmeyi zamanla öğrenir diyor ya bilimsel kaynaklar...
Elbette bütün suç erkeklerin değil, o erkekleri doğurup yetiştiren kadınların...
Çok güzel bir paylaşım. Yürekten kutluyorum.
Saygılar.
kukurikuu
Yorumunuz için teşekkür ederim. Kadını, insan yerine koymayan Arap, Acem, Bedevi topluluklarında görülen, satma ,satın alma , köleleştirme olaylarının, kadınının, yeri erkeğinin sağında olan ,Türk toplumlarında olmaması gerekir. Ama yıllarca süren sefalet, yoksulluk,dar kafalılık işte bu yaşanmaması gereken ,insan ticaretinin sürmesine sebep oluyor.
Zenginin ,pek derdi yok bu konuda.Onun zaten, ya bir ya iki çocuğu var,onlar da öyle kıymetli ki.
Şu analar , ne önemli bir görevleri olduğunu ,erkeğin eline baktıkları için idrak edemiyorlar. Onların tezgahı ,iyi imalat yapsa, iki çocuk yeter diyebilseler,babanın haksızlığına direnebilseler , Ayten'ler yeni sıpalar gibi satılabilir mi?
SAYGILAR
Eyüp Bey, Söylenecek o kadar çok söz var iken lal oldu dilim ve sözün bitiği yer dedim sizin sözlerinizin üzerine diyecek bişey söylemek yersiz.. İnsan birde, bire bir şahit olursa böyle bir mezalimliğe işte vicdanın isyanını durdurmak mümkün olmaz... Dişte kırılır, başta kesilir Vallahi.... Dedim ya sizi okumak çok keyfli ve siz farklısınız... Ben kaleminize bereket Yüreğinize sağlık diliyorum ve Size, hep yazın olur mu lütfen diye seslenmek istiyorum... Saygılar.
kukurikuu
Beni çok duygulandıran , harika yorumunuzla biraz da şımartmış olmuyor musunuz ?
Bir kadın köpek eniği gibi durmadan doğuruyorsa , onun yavruları satılmazda ne yapılır örümceklenmiş yoksul dünyada? Bir yol daha var; Çıgırtkana verip mendil sattırmak veya araba camı sildirtmek. Ama bu çocuklar büyüyünce ne olabilir dersiniz?
Bir de tüm bunlar din ve namus başlıkları altında yapılıyor ya! Sapıklığa kııf uydurmak bu kadar kolay işte. Aşağıda paylaşacağım görüntüyü izleyince, bu sapkınlara öfkem daha da büyüdü. Yazıklar olsun böyle insan görüntülü yabani hayvanlara!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=aEysWEDkZNc
kukurikuu
Acaba ilk doğacak olan kızınızı zevcem olarak alabilir miyim? Ne de olsa nikah şahidinizim de?
Teşekkürler,saygılar.
kukurikuu
Hassasiyet gösterdiğiniz için saygılarımla teşekkür ederim