- 1918 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Fırtına Döndü
Koyunlara Kurt sürüsü dadanmıştır ve çobanların tedbirsiz zamanlarında hayvanları telef etmektedir. Özellikle yaz aylarındaki gece güdümlerinde yöre çobanları çok tedirgindir.
Tek geçim kaynağı koyunculuk olan Mustafa Ulu da mağdurlardandır. Çare olarak güzel bir çoban köpeği edinmeliyim der. Yaptığı araştırmalar neticesinde üşenmez ve Konya’ya giderek çoban Mehmet Saf’tan kangal cinsi bir köpek alır.
Köpeğin adı Pençe’dir. Pençe kısa sürede yeni ortamına alışmıştır ve sürünün başından hiç ayrılmaz. Bir gece kurtlar koyunlara saldırır, Pençe sürüyü korumuştur ama kurtları elinden kaçırmıştır. Bu olaydan sonra Pençe ortadan kaybolur. Mustafa şaşkındır ve önceki sahibi Mehmet’e haber gönderir, durumu bildirir. Mehmet de Pençe iki gün önce buraya geldi, kardeşi Fırtına ile birlikte buradan da firar etti diye haber salar.
Mustafa o sabah erkenden uyanmıştır ve Pençe yanında kendine çok benzeyen başka bir köpekle avlu kapısının önünde beklemektedir. O kadar çok sevinir ki ikisinin de sırtlarını sıvazlar, hemen yiyeceklerini getirir. O günden sonra Pençe ve Fırtına sürüye birlikte giderler. Bir gece kurtlar sürüye yine gelir ve Pençe ile Fırtına kutların hepsini öldürür. Artık sürülere dadanan kurtlar yoktur.
Yine bir sabah Mustafa, Pençe ve Fırtına’nın karınlarını doyurur sonra Pençe ve Fırtına birbirlerini koklayarak ve yan yana yerleşim biriminin dışına kadar giderler. Pençe kardeşini uğurlamıştır artık ve yalnız olarak sürünün başına geri gelir.
Aradan iki hafta geçer, Mustafa gelen mektubu açar. Mektup Mehmet’tendir ve Fırtına döndü, Pençe’den ne haber der. Mustafa da eline kalemi alır ve tüm olup bitenleri mektubunda anlatır… 21.02.2012-Ahmet BOZTAŞ
Not: Hikâyede geçen isimler kurgudur.
(Sevgili dostlar; bugün öğrenci kontrolu için gittiğim sanayi bölgesinde laf lafı açtı ve bu hikayeyi Bayram DİKMENER’den dinledim. Bu olay Manisa-Turgutlu’da yaşanmıştır. Mustafa İLKBOSTAN tarafından Halil HOŞTOYGAR’a aktarılmıştır.)
YORUMLAR
yaban böceği
Değerli üstadım anlattığınız öykü gerçekten de ibret alınması gereken derslerle dolu.
Hayvanlardan özellikle de köpeklerden alınacak dersler var...
Emeğine sağlık,tebriklerimle...
yaban böceği
Köpek deyip geçmemeli, yardımlaşmayı ve vefayı, köpekleri izleyerek öğrenebiliriz. Bugünlerde vefa kaybolalı çok oldu ya...
Tebrikler Ahmet kardeşim, yazın yardımlaşmaya örnekti.
Selam ve sevgilerimle.
yaban böceği
Yaşanmış güzel bir hikâye ve bunu portala taşımanız da hoş...
Tebriklerimle efendim...
yaban böceği
severim köpekleri
köpeklerin dostluğu vefalıdır
kutlarım hocam
güzeldi
saygılarımla
yaban böceği
Çok güzel özel bir yazı olmuş günede renk katmıştır Ahmet ÖĞRETMEN sadık olan her dostluğa can kurban kutlarım anılarınızı...