- 616 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENİN NOT DEFTERİNDEN
Bir ışık saçmalı etrafa, her yeri aydınlatmalı bir tek karanlık nokta kalmayıncaya kadar. Pırıl pırıl ufuklar çizmeli geleceğe uzanan yollara. Bıkmadan usanmadan, geriye hiç bakmadan ilerlemeli. Tohumlar serpmeli toprağa, yeşerip boy verecek insanlığa meyve sunacak tohumlar. Sonra o toprağı işlemeli, sulamalı, çiçek açacağı baharlara hazırlamalı. Sabırla büyütmeli ve bahçelere armağan etmeli.
Belki yolumuz kıraç topraklara düşecek. Belki elimize kurumaya yüz tutmuş tohumlar verilecek, belki en kurak iklimlerde çiçekler yetiştirmemiz istenecek. Biz yine de yılmayacağız. Tuttuğumuz beyaz tebeşir umutlarla dolu dünyalar çizecek. Güzel ve mutlu yarınların öykülerini yazacak. Taze beyinlere ilim motifleyecek, bilgi ve şekil verecek. Biz su olacağız susayan yürekler bizde kanacak. Biz ışık olacağız çiçekler bize dönecek. Her biri elimizde büyüyecek. Yarınların çocuklarının ellerinden tutup aydınlık ufuklara götüreceğiz. Güçlü ve azimli nesiller cumhuriyeti omuzlarına alacak ve ileriye taşıyacak. Konuşmayı yeni öğrenmiş diller bizimle “vatan”, “Atatürk” diyecek. Terli ak alınlarda ay yıldız parlayacak. Yüreklerin vicdan gergefine sevgi dokunacak.
Biz öğretmeniz öğrenmek fazilet öğretmekse marifettir. Marifetli ellerimizde köyler kasabalar şehirler kuracağız. Ay yıldızlı alınlarıyla çocuklar gelecek yanımıza ve sınıflarına girecekler. Onlara güneşli günleri anlatan türküler söyleyeceğiz. Bahçemizde her renkten her çeşitten bir çiçek yetişecek. Güneşi tutacağız terli avuçlarımızla ve aydınlanacak yüzlerimiz.
Evet bir ışık saçmalı etrafa. Her yeri aydınlatmalı.karanlık tek bir nokta kalmamalı. Yüreğimizde devasa umut evleri barış ve kardeşlik duyguları her toprağı besleyecek ilim yağmurları var. Böylece insanlığın geleceği ellerimizde şekil bulacak. Çünkü biz öğretmeniz
MESUT SÜTÇÜ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.