- 2083 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadirhan Türkoğlu ile söyleşi..
Yazar, şair Kadirhan Türkoğlu ile ikinci kitabı “Uzak Şiirler” hakkında özel bir röportaj yaptık. Elips organizasyonluğunda satışa çıkarılacak olan kitabı ile ilgili yaptığımız bu söyleşide şairi daha yakından tanıma imkanı bulduk. Sizleri bu söyleşi ile baş başa bırakıyoruz….
Bize biraz kendinizden söz eder misiniz?
Doğduğumdan başlamayı isterdim ama bu mümkün değil. Kendimi bildiğim günden beri aykırı biri oldum hep. Ortaokul yıllarında başladım yazmaya. O dönemler ressam idim iyi resim çizerdim kara kalemim çok iyi idi. Tabii sanat ruhun her yerine işleyen bir unsur. Resimler ve fotoğraflar birer yaşam ortağıdır. Yazmaya buradan yola çıktım.
Sonraki yıllarım durgun geçti. Yirmili yaşlarda Büyük Birlik Partisi’nde alt kademede siyasete atıldım. Siyasi maceram on yıl sürdü. Bu süre zarfında Belde Başkanlığı, ilçe yönetimi ve çeşitli önemli görevlerde bulundum. O dönem çok zorluklar yaşadım ve siyaseti bırakmak zorunda kaldım. Ardından Belçika’ya yerleştim şu anda burada yaşıyorum. Mutlu muyum? Bilmiyorum sadece yaşadığımı ve buna devam etmek zorunda olduğumu biliyorum.
Nelerden hoşlanırsınız neleri sevmez siniz?
İlgiyi çok severim fakat sevdiğim insanlardan olursa. Gereksiz soru sorulmasını sevmem zaten cevap ta vermem. Üstün bir adalet duygum var hakkı hak’tan bilirim. Kitap okumayı ve gizemli olayları incelemeyi severim. Özellikle güven duygusuna çok önem veririm bu benim için en önemli değerdir…
Peki, bu yolculukta ne zaman ben artık yazarım diyebildiniz? Ya da kendinizi ‘yazar’ olarak tanımlıyor musunuz?
Buna kendim karar veremem okurlarım karar verir. Yani kendimde bu özgürlüğü göremiyorum. Yaşadıkça daha çok şeyi göreceğiz, yaşayacağız..
Kitabınızı ne kadar sürede tamamladınız?
Buna net bir cevap vermem zor fakat Bir yılı aşkın bir süredir üzerinde çalıştığım bir projeydi.
Yazmaya nasıl başladınız?
Dediğim gibi resim ağırlıklı çalışmalarımdan sonra yazmayı fark ettim. Resimler bana ışık oldu. Halen resim çizebiliyorum fakat inançlarımdan ötürü Ressamlığı bıraktım.
Yazmak yetenek işi midir? Öğrenilebilir mi?
Yazmak yetenek değil yürek işidir. Sonradan öğrenilebilir mi? Bilmem. Yaşamın sonradan öğrenildiği gibi bir şey değil bu.
Avrupa’da kitap yayımlamak zor mudur? Bir kitabı yayımlatmak için hangi süreçlerden geçmek gerekir?
Ben kitap yazmaya başladığımda bunun için Avrupa standartlarını kullanmayı düşünmediğim için bu konuda pek bilgim olduğunu söyleyemem. Fakat Türkiye şartlarından daha zor diyebilirim...
Yürek Düşleri kitabınız çok ses getirmedi neden?
O çalışmada bazı teknik hatalar oldu bu yüzden üzerinde durmadım. Bu hatalar benden değil ilgili arkadaşımdan kaynaklanan hatalardı. Bu hatalar sonradan düzeltilemeyecek hatalar olduğu için kitabın üzerinde pek durmadım.
Uzak Şiirler kitabınızla ilgili neler söylemek istersiniz?
Daha çok dile getirilmeyenleri kaleme almaya çalıştım. Sevgiyi, sadakati en güzel şekilde dizelerde anlatmaya çalıştım. Günümüzde sevgi itibar mekanizması değilken olunmazları kalplere serpiştirmeye çalıştım. Sayılı aşklar sayılı günlere iken ben şiirlerimde bir ömür dedim. Belki daha güzel çalışmalar vardır kim bilir? Ancak neyi nasıl anlatmak istediğinize bağlı. Bir şiir kitabına olabildiğince güzellik katmaya çalıştım.Sıradanlıktan uzaklaşarak farklı olabilmeyi seçtim. Okudukça herkes bir şeyler bulsun diye çalıştım. Umarım bunda başarılı olmuşumdur. Takdir artık okuyucuların, söz artık onlarda…
Son olarak yazar olmak isteyenlere önerileriniz nedir?
Bol bol okumalarını tavsiye ederim. Hatta bu kitabın çıkmasında bana çok yardımı olan Senarist/Yazar/Yönetmen syn Beytullah Ergin Borobey’in bu konuda ki sözünü ekleyerek sözlerimi tamamlayayım; “Bir şey yazmak için çok şey yaşamak gerekir” evet gerçektende bu böyle. Bu yüzden yazar olmak isteyen arkadaşlarımız bu anekdotu iyi irdelemeleri gerekir…
Röportaj için teşekkür ederiz Kadirhan Bey
Ben teşekkür ederim sağ olun var olun...
Röportaj: Sedat AKÇA
Ahilla Medya Araştırma ve Geliştirme Platformu
************
UZAK ŞİİRLER
Bir itiraf diyerek başlıyor yazar Kadirhan Türkoğlu satırlarına.
Ardından devam ediyor…
Akıp giden yıllar boyunca, yaşayabildiğim çok dolgun zamanlarım oldu. Binlerce insan tanıdım, ben bir sarraftım artık. Zamanın tozlu raflarında anılarını çürüten ve insanlara hayatı anlatan bir yazar olmuştum. Oysa ki, ben hayatın ne olduğunu doğduktan 30 yıl sonra öğrenecektim. Ve öğreneceklerim ne acı ki, hiçbir şeyi değiştirmeyecekti...
“Uzak Şiirler” adlı kitabı için bu cümleleri kullanıyor.
Kitap Elips organizasyonluğunda Akart Yayınları tarafından basıldı.
24 Şubatta tüm kitapçılarda satışa sunulacak.
Kadirhan Türkoğlu iletişim: www.kadirhanturkoglu.com
E-posta: [email protected]
Yazar: Kadirhan TÜRKOĞLU
Yayın: AKART (Elips)
Yayın Tarihi: 2012 Şubat
Kitap Adı: Uzak Şiirler
ISBN:6051211756
İnternetten satış: www.mkitap.com www.idefixe.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.