- 3071 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
HA HEYLİ- HALA HULA DA-HUMBUR HEYLİ-HİP HOP
Bu sitede ve Face book ta…Efendi efendi…Kimsenin etlisine, sütlüsüne, siyasi görüşüne, inancına karışmadan, kimseyi rencide etmeden, anası ağlamış milletim insanlarının hiç olmazsa ulaşabildiğim kadarının yüzünü güldürmek amacıyla karınca kararınca bir şeyler yazmaya çalışıyorum. Bazen dişim bağırsağımı kesiyor yine de susuyorum. Sırf kimse kırılmasın, kimse incinmesin…Zaten bu kadar gerilim varken bir gerilim de ben yapmayayım diyorum.
Bir Tarih öğretmeni olduğum halde tarih konularına bile girmiyorum polemik olmasın diye. Mümkün mertebe siyasetten de uzak durmaya çalışıyorum çünkü çocukluk yıllarımdan beri kendime -ama doğru, ama yanlış- bir düstur edindim: ‘’ Şeytandan ve siyasetten Allah’a sığınırım’’ diye.
Lakin biz sustukça birileri meydanı boş buldu. Gördük ki taşlar bağlanmış, köpekler salıverilmiş. ‘’Eh elimize sopayı almanın vakti geldi’’ dedik ya önce bir uyaralım bakalım. Malum ‘’ Nush ile uslanmayanı etmeli tektir…Tektirden anlamayanın hakkı kötektir’’ Ve dahi ‘’ Allah’a sığın hal-i selimin gazabından…Zira yumuşak huylu atın çiftesi pektir’’
İlle birileri arının deliğine çomak sokacak…İlle birileri uyuyan aslanı uyandıracak. İlle benim bayramlık ağzımı açtıracaklar. Nesimi’nin dediği gibi ille birileri bana ‘’Ar ve namus şişesini taşlara çaldıracak’’ İlle Kazak abdal gibi ‘’ Diyenin de avradını ‘’ dedirtecekler. Şurada güzel güzel yazdığım mizah dizimin içine parazit olacak ille de birileri.
Neyse…Yazının başlığına gelelim. Bir çocuk tekerlemesi değil bu. Kur’an-ı Kerimden ayetler(!) …Ya da bir sure(!) Benim Face Book Ana sayfamda ve maalesef benim eski öğrencilerimden biri ( Şu anda otuzlu yaşlarda ) tarafından yayınlanmış olan bir karikatürdeki baloncuklar içinde yer alıyor her biri.
Keşke mümkün olsaydı ya da ben becerebilseydim de o karikatürü de burada sizlere sunabilseydim. Ama tarif edebilirim: Üzerlerinde Mevlevilerinkine benzeyen kıyafetler olan dört kişi bağdaş kurmuş oturuyor. Önlerinde rahleler. Rahlelerde de kitaplar. Bu kişilerin karşısında da sarıklı bir hoca. Hep birlikte Kur’an okuyorlar.En altta da ‘’ Bunlar insansa biz neyiz?’’ diye bir ifade…Okudukları ayetler (!) Aşağıda.
Birinci kişi- Ha heyli
İkinci kişi- Hala hula da
Üçüncü kişi-Humbur heyli
Dördüncü kişi-Hip hop
Hoca- Len.
Bu karikatüre yapılan yorumlara baktığımızda bir iki tane:’’Böyle şeylerle alay edilmesi günahtır’’ yazan dışında çoğunluk beğenmiş. Gülmekten altlarına sıçmışlar hatta. ( Kendi yorumları )
Unutmadan o sorunun cevabını vereyim: Soru neydi? ‘’ Bunlar insansa biz neyiz?’’
CEVAP: Onların insan oldukları besbelli. Siz kendinizin ne olduğunu bilmiyorsanız biz nereden bilelim?
Aynı öğrencimin sayfasında başka bir yazı daha var Bir ok işareti ile kendi resmini göstermiş ve orada da ATATÜRKÇÜ yazıyor. Yani Kendisinin Atatürkçü olduğunu belirtiyor.
Yukarıdaki karikatürü yapan da Atatürkçüdür sorarsan. Hatta biraz sıkıyı görse bir zamanların Kenan Evreni gibi babasının ya da dedesinin müftü olduğundan, Amcasının, dayısının ülkenin en önemli ulemalarından olduğundan bahisle asıl maksadının din bezirganlarını afişe etmek olduğunu bile söyleyecektir utanmadan sıkılmadan. İlave edecektir ‘’ benim dinle ve dindarla bir problemim yok ‘’ diye.
Bu ülkede zaten bir zamanlar kimin makatı sıkışsa , yaptığı namussuzluk, hırsızlık, alçaklık için bir kılıf arasa ‘’ Biz dindar olduğumuz için böyle zulümlere maruz kalıyoruz ‘’ derdi. Şimdi de yine aynı şekilde kimin makatında bir sıkıntı olsa ‘’ Biz Atatürkçüyüz o yüzden bu kadar sıkıntıya maruz kalıyoruz’’ diyor. ( Malum: Merhametli bir milletiz ve mazlumu oynamak her zaman prim yapıyor…Deneylerle sabit )
Gerçek dindarları ve gerçek Atatürkçüleri tamamen tenzih ederek diyorum ki: Hayır efendiler ,baylar, bayanlar… Hayır…Ne siz…Birinci guruptakiler…Ne sizler dindar insanlarınız….Ne de siz ikinci gruptakiler … Atatürkçülersiniz… Sizler, birbirine karşı gibi görünen ama aslında bu ülkenin birlik ve beraberliğini bozmaya, insanlarımızı birbirine düşman etmeye çalışan ele ele vermiş sinsi alçaklarsınız. Hainlersiniz. Şerefsizlersiniz.
Sizin dinin ve dindarlığın D sile alakanız olmadığı gibi Atatürkçülüğün A sı ile de alakanız yok.
Siz , karikatürlerinizde müslümanın camisindeki mihraba ‘’ Allah yok, din yalan’’ yazabilecek kadar , camilerin kandillerini prezervatife benzetecek kadar , kur’an ayetlerini ha heyli hala hula da humbur heyli hip hop yazacak adi ve aşağılık yaratıklar olduğunuz gibi ‘’ Ben Atatürkçüyüm’’ diyerek bu ülkede Atatürk düşmanlığını körükleyen, ‘’ Cebren ve hile ile… Kendi şahsi menfaatlerini müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhid eden’’ sefillersiniz.
Değil öğrencim, isterseniz babam, evladım olun… Ülkem insanın maddi ve manevi değerlerine eliniz, diliniz hatta tırnağınızın ucu dokunacak olursa gök kubbeyi tepenize yıkacak milyonlar var bu ülkede. Bu ülke sahipsiz değil. Ne Yüce dinimi, ne de Atatürk’ümü sizin kirli ağızlarınıza sakız etmem…Ettirmem… Gerekirse tek başıma…Bu topal ayağımla…Ama Kars kalesi gibi dimdik…Dikilirim karşınıza. Haddinizi bilin.
Bu nush, yani nasihat kısmıydı…Daha tekdir, yani azarlama kısmına bile gelmediğimize göre kötek kısmını varın siz hesap edin artık.
NOT: Yukarıdaki karikatürde ön planda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan var. Çok komik tabii ki(!)…Arkasındaki tabloda ise Atatürk…O daha da komik (!) Bol bol gülün(!)
YORUMLAR
sabah nette yazını gördüm....favori listemde olduğun için okudum ama yorumu akşam yazacağım dedim bir daha okudum....eski bir askerim ordunun emekçi sınıfı ayağa kalktım esas duruşta bu eşsiz sayfaya selamdayım can.....sevgiler....saygılar....yüreğine kurban gardaş....
sami biberoğulları
Bu yoruma ne diyeyim ki şimdi. Ellerinden öptüm desem sen anlarsın duygularımı.
Selam ve saygılarımla.
Tebriklerimi başa koyuyorum, bu kez :) Bir çok kişinin hislerine tercüman oldunuz..
En kötü huylardan biridir had bilmezlik, onlarla başa çıkmak ta faydasızdır. Cehalet ise ayrı bir facia. Cahil cesaretlidir çünkü, yaptıkları boyunu aşar gider farkına bile varmaz.
Diğer yorumda bulunan arkadaşlara ben de katılıyorum. %90 müslüman olan bir ülkede yaşıyoruz. Çoğumuz Atasını da, dini de gayet iyi biliyor Elhamdurillah...Dini de, Atatürk'ü de kullanarak prim yapmaya çalışanlara yazıklar olsun.
Her türlü yazınız okunmaya değer Sn. öğretmenim, ister tarih, ister haslama, ister mizah olsun. Sizi okumadan duramıyoruz artık, biliyorsunuz değil mi ?
Sevgiler,
Billur T. Phelps tarafından 2/19/2012 5:44:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Yazımda da belirttiğim gibi ben kimselerin inancına, siyasi görüşüne, fikrine, zikrine karışmıyorsam başkalarından da aynı şeyi istemek hakkımdır. Ama birileri ille de bazı şeyleri kaşıyarak bu toplumda ikilik yaratmaya çalışınca doğal olarak bende de kantarın topuzu kaçıyor. Bu toplumun % 1 inin bile inacı olsa hiç bir inanca hiç kimsenin saldırmaya hakkı yok. Saldırırlarsa da işte böyle önce tatlı tatlı (!) nasihat ederim.
Dediğim gibi. Bu nasihat kısmı. Tekdir kısmında. Özellikle de kötek kısmından Allah onları da beni de esirgesin.
Yazılarıma göstediğiniz ilgi için de ayrıca çok çok teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Bu tür insanlara özellikle gençlerin karşı olması çok önemli. Çünkü emanet onların omuzlarında.
Görüyorum ki o emanetin bekçileri dimdik ayakta.
Selam ve sevgiler olsun onlara.
hay allah sizden razı olsun hocam.nasılda yüreğimdekileri kağıda dökmüşsünüz.öpeyim o kalem tutan ellerinizden.
bu ülkede o kadar çok o çocuğu var ki dinin ve atanın ardına saklanıp söylemler veren hepsi toptan şerefsiz.topunu ipte salalndıracaksın..
vesselam..
selam ve hürmetlerimle..
sami biberoğulları
Ben insanların her türlü düşünce ve inançlarına saygılıyımdır. Ateist olana bile saygı duyabilirim. Ama toplumun büyük ya da küçük fark etmez bir kısmının inançları ile alay edip, alaydan da öte toplumu birbirine düşürmeya çalışanları görünce çıldırıyorum işte böyle. O zaman da '' Zurnada peşrev olmaz, ne çıkarsa bahtına'' misali Allah ne verdiyse döşeniyorum böyle.
Yorum için teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
Önde resim neyse seveni sevmeyeni var o ayrı konu.Arkadaki resimi hazmetmek olmuyor,her halde babamızın ingiliz,fransız italyan olmadığına üzülen zavallılar diyorum onu yapanlar.Kurtarmasaydı yurdumuzu..
Duyarlı yüreği tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Çok teşekkürler değerli meslektaşım.
Selam ve saygılarımla.
Sami hocam o karikatürist galiba delik bir prezervatif ürünü olsa gerek ..eline yüreğine sağlık ben de uzun dönemdir Atatürk'ü tamamen dinin dışında gösterip laiklik kisvesi altında dinsizlik karelerini milletin gözüne sokmaya çalışan zihniyete karşı yazıyorum..bu millet iki şeyini bazen farkında olmadan, bazen farkında olup "bir şey olmaz" zihniyeti ile yağmalattı..birincisi inancı, ikincisi, ise Ata'sı..Hatta Ataları... hiç bir millette bizdeki dejenerasyonu göremezsin günahı ile sevabı ile geçmişine de geleceğine de sımsıkı sarılır elin adamı..ya biz ermeni kırmasından, din ve çeşitli izmlerin yobazına, Atatürk'ü aspirin diye kullanandan,Atasına türlü rezil yakıştırmalarla koca Osmanl'yı haremlere hamamlara rezil bir şekilde sıkıştırmaya kalkan sapık zihniyetten bananeci "inançlarını" çiğnemekten aldığı şeytani zevki dişlerinin arasında taşıyan sırtlan gülüşüne yansıtanlardan,insan hakları çığırtkanlarının hak çiğneme telaşından acaip karma bir toplum olmuşuz...
takip ediyoruz birbirimizi facebook deyip geçmemek lazım bir toplumun nabzını seriyor gözler önüne..görüyoruz beraberce dini alet edinen münafığa da Atatürk'ü alet eden sapığa da lanet olsun...
Yazın Sami hocam yıllarca ailem bizi aman ikilik olmasın tek bir zihniyete tabii insanlar varmış gibi büyüttü..siyaset tabu idi..namuslular çok sustu meydan namussuza kaldı hepten "yeter" dedim ben de siz gibi..gülmek bir yere kadar, hem güldürdü hem düşündürdü yazınız ..bana kalırsa ikisini aynı yazıya çok güzel dahil edebiliyorsunuz güldürürken düşündüren Nasrettin hoca torunu tadı aldım bu yazıdan öfkenizde tatlı gülümseten bir yön var ...yazın hele siz gibi tarihi bilen bilinçli birilerinin şeref fukaralarına anlatacağı çok şey var saygılarımla
Esmize - Perihan TUNÇOK K tarafından 2/19/2012 12:53:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Mevlana'nın dediği gibi '' Susmam edebimdendir. Her söze verilecek bir cevabım var lakin önce söze bakarım söz müdür diye, sonra söyleyene bakarım adam mıdır '' diye. Düsturuyla sustukça bunlar işi yanlış anladılar zahir. '' Süküt ikrardandır'' sandılar gafiller.
Neyse...Ben yine Sami'ce yazayım yorumumu: '' Yok öyle üç kuruşa beş köfte''
Selam ve saygılarımla.
Esmize - Perihan Kılıç
sami biberoğulları
Sanırım biraz fazla susuyoruz. Oysa Yüce Peygamberimiz '' Haksızlık karşısında susan, dilsiz şetan gibidir'' buyuruyor. Susmayacağız...Nerede haksızlık görürsek bar bar bağıracağız ki uyumadığımızı görsünler. Yoksa kimsenin aklını başına alacağı yok. Bu şımarıklığa, bu aymazlığa, bu gaflet, dalalet ve hatta hıyanete bir son vermenin zamanı geldi de geçiyor.
Mehmet Akif'in de dediği gibi ''Allah bu millete bir Kurtuluş Savaşı daha yaşatmasın'' Gidişat maalesef bir Kurtuluş Savaşı daha yapmaız gerektiği yolunda...Ama o zaman elimizde kurtaracak bir vatan kalır mı? İşte onu hiç sanmıyorum.
Selam ve saygılarımla.
yine mizah yazınıza ara vermeye deyecek bir yazı bakıyorum net muhabbetler yazı diziniz yok öf ya diyorum ama yazınızı okuyunca iyiki de bu konuda ve bu yazıyı yazmış mizahı zaten her zaman yazabilir diyorum yine çok güzel konu ve benim muzdarip olduğum ve beni de çok sinirlendiren bir konu. Bu ülke ne çektiyse Atatürk'ü unutturmaya çalışıyorlar aman Atatürk'e sahip çıkalım diyen sözde Atatürk'çülerle ve Atatürk'ten prim yapmaya çalışanlarla ve Din elden gidiyor ahlaksızlık dinsizlik aldı başını gidiyor aman Dinimize sahip çıkalım deyipte din simsarlarından ve güzel dinimiz üzerinden prim yapanlardan çekti. Ağızlarında Atatürk'ü ve Dinizim İslamı sakız yapmayanlar her ikisinide söz de sahip çıkanlar merak etmesin kimse ne Dinimiz elden gidiyor ne de Atatürk bir kaç haddini bilmez bu tür salak saçma paylaşımlarla gitmez. Bizler dinimize ve Atatürk'e pamuk ipliğiyle bağlı değiliz.Nasıl gider biliyormusunuz çocuklarımıza gençlerimize her iki olguyuda güzel hakkıyla anlatamazsak gider Onda da görev bizz anne babalara düşüyor ve sizin gibi eğitimcilere hocam.Bizler çocuklarımıza gençlerimize sahip çıkalım onları yanlış yollardan ve sapkınlıklardan koruyalım.Tebrikler yüreğinize sağlık hocam. Hayat herzaman lay lay lom değil.
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.