Keşkeler
Mert Uluçay yaş 20, Hacettepe Üniversitesi elektronik mühendisliği 1. sınıf öğrenciydi, çok başarılıydı. Dün Beytepe spor salonunda, spor yaparken kalp krizi geçirerek vefat etti. O küçük kalbi tutunamadı sevdiklerinin ellerine; ilk ve son kez tekledi ve nefessiz çığlıklar bırakarak sevdiklerine, sessizliğe bürüdü tüm hayallerini…
Hayata tutunabilseydi, okuyabilseydi, yapacak çok şeyi vardı eminim ve eminim kuzen abisi gibi birincilikle bitirecekti bölümünü.
Yaşlarımızın arasında küçük bir uçurum vardı, o uçurumu aşıp yakınlaşamamıştım onunla; çok iyi tanıyamamıştım onu bu yüzden, bugün o uçurumdan düştüm ona bakarken ve onu tanıdım bugün. Ve bugün biz hiç konuşmadık kalbinin sessizliğine öykünürcesine. Bugün biz sadece dinledik.
Babası anlattı biz dinledik; amcası anlattı biz dinledik; insanlar onu anlattı biz dinledik ve dinledikçe tanıdık ve dinledikçe daha da tanıdık; daha da yakından tanıdık ve yakından tanıdıkça onu; belki dünyasının derinliklerine giremedik ama dünyasının o uçsuz bucaksız kıyılarını keşfettik. O hiç ayak basmadığımız yerlerde onun gibi hissettik, onun gibi yaşadık… Onu yaşadık bugün; onu yaşarken onu daha da çok sevdik bugün ve gurur duyduk onunla.
Küçük kuzen... Seni sen yaşaman gerekirken seni biz yaşadık bugün; seni daha da tanıdık seni daha da sevdik ve seni daha da sevdikçe acımızı büyüttük. Hepimizin hayatına buruk bir iz bıraktın; huzur içinde uyu küçük kuzen...
Oysa seninle ortak o kadar noktamız varmış ki; oysa seninle paylaşmamız gereken o kadar şey varmış ki; keşkeyle bitiyor bugün bütün cümleler
Ve küçük kuzen… yaşanamayacak hatıralar bıraktın o sessiz titreyen kalbinle, işte bu yüzden sessizlik hep seni hatırlatacak.
YORUMLAR
Mert ‘le tanışmamız 18 şubat Öğle vakti Karşıyaka ‘da oldu .Benim en kıymetlimi son yolculuğuna uğurlarken… Anneannem 82 yaşında , güzel denilebilecek şekilde hayatı son bulsa da ateş düştüğü yeri yakıyor…. derken Mert’le tanıştık ,bizim ailemizin acısı katlandı eve geldiğimizde okunan dualarda Mert in de adı vardı herkesin gözlerinden Mert içinde yaşlar aktı , torunlarını koynunda büyüten ondan başka kimseden masal dinlememiş olan bizler eminiz ki Mert ide kucaklamıştır. Acınıza ortak oluyoruz desem de kelimelerin kifayetsiz kaldığını hissedebiliyorum ama her anneannemi ziyaretimde Mert i görecek olmam ve ikisinin yanyana yatması anneannemin yanında olması, nedense bana iyi geliyor.,Mertin bendeki acısını azaltıyor birazcık .Ailesine çok ama çok sabır diliyorum eğer onları bu durum rahatlatırsa Mertin yanında pamuk gibi bir anneanne ,melek gibi bir babaannenin yattığından ve onu koruyup kollayacağından haberleri olmasını istiyorum .Allah rahmet eylesin bol sabırlar diliyorum .
Allah rahmet eylesin :(( Başınız sağolsun.Gencecik bir yürek :(( dayanılır gibi değil.İlerleyen yaşlarda olanlar daha kolay atlatırlarmış kalp krizini.Genç olanların kan dolaşımı hızlı olduğu olduğu için :(( Çook üzüldüm inanın.Rabbim mekanını cennet eylesin.
Size ve ailenize sabırlar diliyorum.Saygılarımla.