FİLATELİST
Hayatta tahammül edemediğim durumlardan birisi de bir erkeğin hasta olup, yatak döşek yatmasıdır… Tabi hastalık dediysem öyle çok da önemli bir şey değil, büyük ihtimalle soğuk algınlığı ya da griptir, hadi bilemediniz en kötüsü farenjit olsun…
Hemen bu ne gaddarlık falan demeyin bana… Gerçekten hasta olsalar söyleyecek lafım yok, bakarız hastaya ama sırf naz yapmaktır genelde niyetleri…
Önce doktora gitmemek için türlü bahaneler uydururlar, iyileşirim ben kendi kendime, bir şeyim yok diyerek boyun bükerler… Sakın inanmayın… İlk silahlarıdır bu sizi vurmak için.
Diyelim ki bunu atlattınız, sırada söylenmeler başlar. Ahhh ölüyorum ben…….. Çok hastayım……… Ahhh ………… diye. Eğer buna da inanmazsanız sıkı durun son darbe geliyor…
— Vasiyetimi yazayım bari, kâğıt kalem getirin bana…
— ?!?!?!?!?!?!?!?!?!
İşte böyle bir muhabbetten çıktı bu yazı da… Bu sefer hasta olan kahramanımız bizzat babam oluyor ve kendisine hemşirelik yapan kişi de annem… (Allahtan annem gerçekten hemşire de durumu idare ediyor.) Bense sadece izliyorum bu sahneyi… Yok, babam koydu bir kere kafasına, illa ki yazacak vasiyetini… Durun bakalım ben de merak ettim, ne bırakıyor acaba bana…
Evet, belli oldu benim miras: Babamın yıllarca gözü gibi baktığı pul koleksiyonu…
Gerçekten de gözü gibi bakar pullarına. Yani utanmasa kızım diye sevecek pulları.
Haydi gelin biraz inceleyelim pul koleksiyonculuğunu…
Pul koleksiyonculuğuna FİLATELİ deniyormuş. Bu kelime Yunancada sevgi anlamına gelen PHİLOS ve vergi anlamına gelen TELEİN kelimelerinin birleştirilmesinden meydana gelmiş ve aynı mantıkla koleksiyonculara da FİLATELİST adı veriliyormuş.
Siz hiç pul koleksiyonu yapan bir insanla karşılaştınız mı? Çok titiz çalışırlar pul koleksiyoncuları, önemli kuralları vardır yani bu işin.1) Bir kere kesinlikle en az iki farklı boyda büyütece sahip olmanız lazım.(Nedense artık.)
2) Ondan sonra pulları tutmak için maşanız olmalı.(Pullara dokunmayı aklınızdan bile geçirmeyin sakın)
3) Pullar temiz ve düz bir şekilde olmalı, eskimiş, yırtık, parmak izi olan pullar kesinlikle koleksiyona katılamaz… (Koleksiyona girmek için pulların hak etmesi lazım önce.)
4) Pulların içinde bulunduğu kitap ayda en az bir defa açılarak havalandırılmalı ve nemi, tozu temizlenmelidir. (Hiç de kolay bir iş değil yani.)
5)Pullar tekrar yerlerine yerleştirildikten sonra kitaplar birbirine dik olacak şekilde konulmalı.(Hele bir üst üste koyun da göreyim ben sizi o zaman.)
Daha bir sürü detayı var bu işin ama anlatıp da sıkmak istemiyorum kimseyi… Ancak bunca sene oldu daha babamın koleksiyonunda kaç tane pul olduğunu öğrenemedim.
Belki de iki metreden fazla yanaşamadığımdandır. :)
Pul koleksiyonu bir yana da, sözün özü babam bana mirasını çoktan bırakmış aslında… Koleksiyonculuk ruhu…(Babam kadar olamasam da fena sayılmam, belki bir gün kendi koleksiyonlarımdan da bahsederim sizlere…)
……………..................
NOT: Okuyun bence, fazla bilgi göz çıkarmaz :) :)
SON NOT: Hey, siz erkekler! Size sesleniyorum... Pul koleksiyonun başka ne işe yaradığı konusundaki o espriyi yapacağımı zannediyorsanız yanılıyorsunuz :) :) :)
Pelin
12.01.2008
00:30
YORUMLAR
Ben de filatelistim. İyi bir koleksiyonum ve epey İlkgün zarfım var.
Pullarımı gerçekten çok severim.
Ne yazık ki evlatlarım cep telefonu hastası çoktı. Pula gülüp geçiyor.
YIKILIYORUM.
KOLEKSİYON gösterme meselesine gelince: Bir faydasını görmedim. Valla palavra.
Ya da ben beceriksizdim....:)
Güzel mevzu.
Tebrikler kardeşim. İyi kaleme almışsın. Lakin milletin gözünü de korkutma. Anlattığın en mükemmel olması gereken şekil.
Lambur lumbur da olabilir.
Hele bir pulu sevin. Gerisi kendiliğinden gelir.
Selamlar.
pelin
Güzel yorumunuz için teşekkür ederim...
Saygılar...
Mutluluk, isteklerin altın çağını yaşadığı bir zamanda yakalanamazdı. Almak ve arzulamakla tedirginleşen hisler, vermek ve arzulanmak güç ve kuvvetinin elinde perişan bir halde yenilgiye mahkumdu. Çoğu insanın her kişinin yaptıklarıyla fazla seyrülsefer eylemesi, er kişilerin kadrü kıymetini daha da arttırıyordu. Paylaşmanın enteresan kokusunun birkaç damlası bile, her yanı ıtri bir sersemliğe bürüyecekti. Talip olmanın zorluğu oradaydı zaten…Paylaşmak ve paylamak…FAZLA SÖZE GEREK YOK BENCE....P-A-Y-L-A-Ş-A-M-A-K-
Çok haklısın.Erkeklerin hastalığı çekilir gibi değil.kadın hastada olsa yata kalka sorumluluklarını yerine getirir.Çocuğu olupta yorgan döşek hasta yatabilen bir kadın görmedim.O yüzden hiç iyileşemez hep hastadırlar. Bir gün istirahat edip yatsalar ertesi gün turp gibi kalkarlar ama nerdeeeee?
Erkekler hastalandımı yatak istirahati suyu ilacı ayaklarına yemeği önlerine, sıcacık nane limon emrinde.Bir kaç gün içinde ayaktalar.Soruyorum size hastalanıpta bu muameleyi görebilen kaç kadın var?
Pul koleksiyonuna gelince benim eşiminde var.Ama evlenince artık ihtiyacı olmadığını düşündü sanırım.Değer kaybına uğradı yan bile bakmıyor :)))
Başlık beni hemen ve anında içerisine aldı..çünkü 1970 yılında küçük bir çocukken ve o aklıllla zarfların üzerindeki pulları değerli nesne olarak düşündüm ve biriktirmeye başladım....
Bugün gerçek anlamda çok değerli, para ile ölçülemeyecek değerde zengin bir koleksiyonum var ve hemen her ülkenin pulları mevcut..
Saydığınız kurallar gerçek filatelistler için bire bir geçerlidir...
Yazının başında erkeğin hastalığına tahammül edememe fikrine katılıyorum ve şımarık kedi gibi olur erkekler en küçük rahatsızlıklarında...bende buna dahilim, hemcinslerim kızmasın:-)
Yazar yine yapacağını yapmış değişik ve ilginç konu düşürmüş gündeme...dağarcığındaki ufkunu kutluyorum..
SEVGİYLE..
''HER PUL BİR DÜNYADIR''.... Bu da benden olsun...
Olgun Ekinci tarafından 1/15/2008 9:02:39 AM zamanında düzenlenmiştir.
Benim abiminde pul kolleksiyonu vardi hatta bir ara kizimda biriktirecek oldu ama isi bana devredince isler aksadigindan olsa gerek vazgecti .. Ben de o pullari mektuptan ya da kagidin uzerinden cikartma isine cok gicik olurdum , yok buharin uzerine tut yok islanmasin falan filan ..Bir kösede duran ve hic bir ise yaramayan bir seyin neye yaradigini anlamis degilim dogrusu :)))
Ayrica o bit mi, hit mi , her neyse ama o ne pul ne de siir aslinda söyle " size kartimi vereyim " :))))))))))
Guzel bir yaziydi Pelin , kutlarim seni , sevgilerimle .......
Aaaa!
Ne yani artık hasta da olmayacağız öyle mi? Vah karayazılı erkekler vah.Bak adamcağız hastalanmış birgün evde yatmışta eve sığdırmıyorlar ya.Bu ne iştir.Ne naz yapacak.Naz yapsa sürersiniz heralde evden...
Bey amcam sende ya ne işin var evde.İnsanı öldürür bunlar,sen ki dinlenip iyileşmekten bahsediyosun.Gittin güzel bir hastaneye,kliman çalışır,televizyon önünde.İnan ki orda daha güzel hemşireler olur hem :)
Sen bu yeni yetme evladın sözlerine kulak ver.Bir daha rahatsızlanırsan evde durma;hayır kendi sağlığın için. :)
Pul kolleksiyonu meselesine gelince de,ben hergün görüyorum bir kolleksiyoncu.Aynaya baktığımda...
Heralde onları en sev[me]diğim arkadaşlarım kadar çok özlüyorum ki,en son görelim iki buçuk sene oldu.Çok zevklidir çok! :( ?
Süper bir miras doğrusu.Bence sen bey amcayı yaşatmaya bak...
Son olarak pul kolleksiyonu espirisine gelince de,o çok demode oldu artık.
(Ben internette aşk şiirleri yazıyorum.Şiir kolleksiyonumu görmek istermisin?) şu anda hit! ;)