- 2479 Okunma
- 21 Yorum
- 0 Beğeni
NİYETİ BOZDUK BİR KERE
Zeki, kırk beş yaşında kütüphane müdürüdür. Bu yaşa kadar hiç evlenmemiş günübirlik ilişkilerle yaşamış çapkın denilebilecek biridir. Belki de hayatını paylaşabilecek birine hiç denk gelmemiştir. Yaş ilerledikçe evlenme ümitleri günbegün erimiş yok olmuştur. Artık yeknesak hayattan o da bunalmış, yaşamından tat alamaz olmuştur. Kalabalıkların arasında yalnız biridir o… Oysa çevresinde hatırı sayılan sevilen biridir ya da maskeler o yöndedir.
Yine kütüphanede odasında düşünür bir halde:
- Off sessizlik hayatımın bir parçası gibi… Hayatım sessiz, işim sessiz, gönül dünyam sessiz… Yaşım da oldu 45… Nereye kadar Zeki, bu sessiz çığlıklarım… Off ki ne off! (…)
Çaycı Abidin içeri girer:
- Müdürüm çayınız…
Zeki:
- ?
Çaycı Abidin:
Müdürüm çayınız…
Kendine gelen Zeki gürler:
- Bir kez olsun şu kapıyı çal da gir be adam!
Çaycı Abidin:
- Efendim çaldım, herhalde duymadınız.
Zeki:
- Uzatma, çık dışarı!
Zeki kendi kendine konuşarak homurdanır:
- Kapıyı çalmışmış da girmiş, yalancı p.....k, kimi kandırıyorsun? Hadi çaldın diyelim, ben sana gir dedim mi hayvan oğlu hayvan! Bir tane adam olmaz mı ya adabı bilen! Bunlar bana kafayı yedirtecek! Yok yok… Bu böyle olmayacak, yıllık izni kullanıp bir yerlere gitmeli. İyi de bu kış ortasında nereye gideyim ki?
Birden kafasında bir şimşek çakar.
- Tamam, buldum, bir Uludağ bana iyi gelir. Yarından tezi yok Bursa’ya gitmeliyim. Dağ havası, kayak iyi gelir. Kim bilir belki güzel bir bayanla tanışırım.
Dediği gibi yapar ve bir gün sonra yıllık iznini kullanarak Uludağ’a gider. Uzun bir yolculuktan sonra varabilmiştir Bursa Uludağ’a… Hatay nere Bursa nere… Yaklaşık 1030 km’lik yolculuktan sonra kendini bir otele atar ve yarına zinde kalkmak için duştan sonra o yorgunlukla deliksiz bir uykuya dalar… Memurluktan gelen alışkanlıkla erkenden uyanır, kahvaltısını yapar ve kayak takımlarını alarak kendini bembeyaz karların koynuna bırakır. Tertemiz havayı ciğerlerine çeker ve Allah’a teşekkürlerini sunar…
Usta sayılırdı kayak sporunda, adeta rüzgârla yarışırdı… Otelden epey uzaklaşmış, koca dağda ıssız bir yere gelmişti. Biraz da yorulmuştu. Vakit de ilerlemiş akşam olmak üzereydi. Otelin yolunu tutmak artık yerinde olacaktı. Otelin yolunu tuttu ve nihayet oteline vardı. Kendince güzel geçirmişti ilk gününü… Yine memurluk hayatından kalan bir alışkanlıkla erkenden kalktı, kahvaltısını yaptı ve lobiye geçip ajanslara bir göz attı. Önemli bir havadis yoktu, odasına çıktı ve kayak takımlarını alarak otelden ayrıldı. Gözüne biri ilişti. Kayak yapmaya çalışan her seferinde de yere düşen birine… Son düşüşü kötü bir düşüştü. Yıldırım gibi yanına vararak ellerinden tutup onu kaldırdı. Elini tuttuğunda bir şeyler hissetti…
Zeki:
- Geçmiş olsun hanımefendi, acemisiniz galiba.
Bayan:
- Evet efendim.
Zeki:
- İsmim Zeki, yıllık iznimi kullandım attım kendimi buraya. Ara sıra gelirim Uludağ’a…
Bayan:
- Teşekkür ederim Zeki Bey, çok naziksiniz. Benim adım Ayşe, İngilizce öğretmeniyim. Yarıyıl tatilimi geçirmek için geldim.
Zeki:
- Memnun oldum Ayşe hocam. Sana kayak konusunda arkadaşlık edebilirim, tabii isterseniz…
Ayşe:
- Memnun olurum efendim.
Zeki:
- Öncelikle şu kayak işine el atmak lazım, şu düşmelere bir son vermek lazım…
Gülüşürler. Zeki, kayak sporunun inceliklerini öğretir genç öğrencisine. Her gün buluşup kayak sporu yaparlar, sohbet ederler, güzel zaman geçirirler.
Ayşe öğretmen artık daha az düşüyor, eskiye nazaran daha iyi noktaya geliyordu kayak sporunda…
Ayşe öğretmen de bunalmış, yeni biten ilişkisinin ardından kendini Uludağ’a atmıştır. Zeki Bey’i limanına sığınacak bir büyük, bir çınar ağacı olarak görüyordu. Oysa Zeki Bey, duygusal bağlamda Ayşe öğretmenden çok etkilenmişti. Elini her tuttuğunda dünyanın tüm renkleri değişiyordu adeta… Acaba ona evet der miydi?
Yine uzaklaşmışlardı kalabalıklardan… Zeki, kararlıydı. Ayşe’ye hislerinden bahsetmeliydi artık:
Zeki:
- Ayşe, seninle zaman su gibi akıyor adeta, iyi ki seni tanıdım. Dünyanın başka renkleri de varmış, hayatıma renk kattın, anlam kattın.
Ayşe, şaşırmış sadece dinliyor, anlamaya çalışıyor…
Zeki, Ayşe’ye daha da yaklaşır, ellerini tutar, başını göğsüne dayayarak:
- Zor bir ilişki yaşamışsın ve tüm kafandakileri atmak için ta İzmir’den buralara kadar gelmişsin.
Ayşe, şefkatli yaklaşan bu adama daha sıkı tutunur, gözlerinden akan yaşlara mani olamaz.
Zeki, Ayşe’nin elini dudağına götürüp öper. Ellerini vücudunda gezdirir, Ayşe vücudundaki ellerden rahatsız olur, karar veremez bu adamın yaklaşımına: Şefkat mi şehvet mi? Birden dudaklarına yapışınca olabildiğince hızla kendini çeker:
- Kendinize geliniz Zeki Bey!
Zeki:
- Seni seviyorum, seni seviyorum.
Ayşe:
- Ben yirmi dört yaşındayım, kendinize geliniz.
Zeki:
- Yaşın ne önemi var, seviyorum işte…
Ayşe:
- Ben sizi hep bir büyüğüm olarak gördüm, lütfen efendim… Ben gidiyorum.
Zeki:
- Gitmek mi zor, kalmak mı?
Ayşe:
- Benim için gitmek kolay, zaten kalmak istemiyorum. Bir daha da karşıma çıkma.
Zeki:
- Ayşe, Ayşe! Gitme… Gitme Ayşe…
Ayşe gitmişti, Zeki sinirlenen uzuvlarını ve tüm vücudunu kara gömdü, ancak soğurdu tüm bedeni…
YORUMLAR
e d i b / a h m e t
Teşekkürler...
Saygılar...
DemAN
Sizi okumak keyifli ve inanın cevap yazmak için güçsüz kalıyorum çalışmalarınıza çünkü edebice yazıyorsunuz, affola
Selamlarımla
Demek ki öyle her hacıya hocaya inanmayacaksın Ahmet hocam :)) Tebriklerimle hoş bir hikaye idi
selam ve saygılarımla.
e d i b / a h m e t
Teşekkürler, hürmetler...
Cok guzeldi anladim zeki bey neden evlenmemis , yureginiz ve kaleminiz dert gormesin cok guzeldi...icinde ayse varsa guzeldir saygilar
e d i b / a h m e t
ileri yaşa kadar evlenmemek, çok ciddi sıkıntılar ve ruhsal tahribatlar oluşturuyor,
bana göre bir erkek, kesinlikle 30 yaşından evvel evlenmeli,
hüzünle biten bir son...adeta toplumumuzdan örnek olmuş güzel bir hikaye....
e d i b / a h m e t
HAYAT BÖYLE OLUMLU OLUMSUZ YAŞANMIŞLIKLARLA DOPDOLUDUR. KARDEŞİM. TEBRİKLER..SEVGİLER
e d i b / a h m e t
Çok teşekkürlerimle...
Hayat böylesi olumsuzluklarla dop dolu zeki ayşeyi ister ayşede bir başkasını
ister,bu yüzden hüzünlü buluşma ve kavgalı uzaklaşmalar,zaman zaman
baş gösterir.kutlar saygılar sunarım
Selamlarımla Osman AKSOY
e d i b / a h m e t
Ay, çok tatlı bir yazı. Ayrıca bayıldığım CAHİT Sıtkı TARANCI'nın bu şiirinin varlığını da sayenizde öğrendim. Kocaman Teşekkürler. Tebrikler...
e d i b / a h m e t
Şen ve esen kalınız...
senin gibi gençlerin yazdığı öyküler beni mutlu ediyor... keyifle okudum, devam derim ...
e d i b / a h m e t
"Niyet ettim, tez vakitte evlenmeye..." demiş de, gariban, davul bile dengi dengine çalarmış.
Güzel bir hikaye olmuş, elinize sağlık diyorum. Selam ile...
e d i b / a h m e t
Bir kız bana emmi dedi diyor türkülerimiz. Aradaki 21 yaş akla yatan bir şey değil, kız da sevseydi sevgiye saygının hatırına bir söz söylenemezdi elbet...
Her şey zamanında güzel, şartlar uygun olduğunda insanın aklında evlilik olmalı ve evlilik uğruna da şartlar zorlanmalı zira evlilikte keramet vardır demiş eskiler...
Zeki bey gibiler zamanında kim bilir kaç kalbin hayallerini ağlattılar. Sevmenin adı gönül eğlendirmek değil ki!
Bekarlık sultanlıktır, biraz hayatımı yaşamalıyım, evlenmek için daha çok gencim gibi kendince bahaneler üretip evliliğe soğuk bakanlara ilanen duyurulur diyen bir yazıydı. Kendini okutturan akıcı anlatımıyla ve sosyal içerikli verdiği mükemmel mesajıyla paylaşımınızı kutluyor, gönül dolusu selam ve sevgilerimi sunuyorum...
e d i b / a h m e t
Saygılarımla efendim...
e d i b / a h m e t
e d i b / a h m e t
e d i b / a h m e t
Saygılarımla...
akici ve güzel bir øykü...ama yas farki ve zeki beyin ne oldugu belirsiz duygusu hic de hos degildi ...zaten baltayi tasa vurdugunuda kendiside anlamis...kizi yerindeki bir hanima seni seviyorum ,demesi gibi...sevmek ulvi bir duygu ... bir bilinebilse sevgunin degeri...gencecik bir kizla orta yastaki biri...ne olursa olsun gitmez diyorum...kutlarim yazinizi ahmet bey saygilarimi gønderiyorum size...selamlar üstad
e d i b / a h m e t
Bazen yalnızlık duyguları yanlış kararlara sebep olabilir. Kahramanımızda birini bulma umuduyla genc bir kıza sarılmış. Anlatım, ifade çok çok güzel, tebrikler
Selamlar...
e d i b / a h m e t
Ahmet kardeşim döktürmüşsün, kalemine saglık, eserlerin sanıyorum hep okunacak ve anılacaktır. Gönlün açık, hayatta önün açık olsun bizde yazı ve şiirlerine tanık olalaım. saygılarımla esen kal.
e d i b / a h m e t
Çok güzel bir yazı okudum kalemin ve yüreğin var olsun tebrikler...
e d i b / a h m e t
Türkçenin her geçen gün katledildiği günümüzde sade,duru ve doğru bir Türkçeyle yazılmış olması öykünüzün en belirgin yanıydı benim için.Bu da Türk diline ve okuyucuya duyulan saygıydı aynı zamanda...
Kutluyorum anlatımınızdaki ustalığı ve yazımındaki başarınızı efendim...
Saygılarımla...
gözde-i mevlid tarafından 2/18/2012 4:39:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
e d i b / a h m e t
SEVGI GUZEL EGER KARSILIK BULURSA , BURDA TEK TARAFLI BIR HIS VAR VE KARSINDAKI HENUZ BU SEVGI ADINA BIR HIS DUYMADIGINDAN VE YASI DA KUCUK OLDUGUNDAN BIRAZ BUYUK OLARAK GORDUGU KISIYE SEVGI ADINA HIS DUYMAMIS BASKA GOZLE BAKMIS .EGER KARSILIKLI BIR HIS DUYULSAYDI DAVRANIZ FARKLI OLABILIRDI .AMA SU AVAR EGER KADERLERI ORDA BIRLESMIS VE KARSILASTIRMISSA BUNDAN KACILAMAZ YANI KADERLERINDE ALINLARINA YAZILMISSA BIRBIRLERI ICIN
BIR SEKILDE BIRLESECEKLERDIR .EGER DEGILSE O ZAMAN O NOKTALANDIGI SEKILDE BITMISTIR.KADERLERI BASKA YERDEDIR DIYEBILIRIZ .BAKALIM NE OLURSA SONUC KADER KISMET ALIN YAZISI ISIDIR.BULURSTURUR DA AYIRIR DA .