SEN DE UNUTULMASI ZOR ALIŞKANLIKLARDANSIN ARTIK
SEN DE UNUTULMASI ZOR ALIŞKANLIKLARDANSIN ARTIK
.......mayıs bitmiş, haziran gelmiş,tatil bitse de eylül bir gelseydi gibi bir beklenti de yok artık ..hatta günler,saatler bile umudu yaşama sevincine taşıyan neden olmadığı gibi..nefes almayı yaşamak olarak görüyor ,öyle algılıyoruz artık..ve her ne kadar patika yolun ara sokağındaki eve kafamız gayri-ihtiyari çevrilse de..silinmesinde güçlük çekilen alışkanlıklardan biri olduğunu kabullendi yorgun yüreğimiz..ve tüm bunların Sarıkaya da ki tekdüze vizyonsuz, yaşamı sürdürme savaşının zorunluluğundan kaynaklandığını ,yaşanılan yokluğundaki gerçeklerin çıplaklığı öğretirken …seni şimdi daha iyi anlıyor ve hak veriyorum...
Sensiz doğan ve doğacak günün dünden hiç farkı yok artık .Ve biliyor musun ki,gün aynı, zaman aynı, mekan aynı,değişen hasretin hüzne,sensizliğin çaresizliğe dönüşmesi sadece , seni ve yaşananları hatırlatacak hiçbir şey yok demek o kadar zor ve imkansız ki , sanki mutat gidişlerinden biri gibi… her yerde her şeyde sen varsın…dolayısıyla da unutulması zor alışkanlıklar arasındasın ..yani baki kalan ,hoş sedan ve yaşananların düş tadındaki mutluluk estantanelerin var…üstelik ağır-çekimi ve geriye sarması da mümkün değil .kekremsi bir hayat içinde ,nefes almayı mutluluk ve yaşamanın bir nimeti sanmaktan ne kadar haz alır ki insan...
İşte tüm bunlara rağmen ve bu duygu anaforunda eylül gecesinin bu saatlerinde bile , “Yaşananları Yaşayarak Seni Sevmek “bile hayatı umuda bağlamanın ve,mutluluğun diğer adı..bugünün dünden yada yarınların dünden hiç mi hiç farkı yok gibi görünen zaman dilimini yaşanır hale getiren ve güne çeşni katan kimilerinde bir parçada olsa seni görmem ve senin olman....tüm bunlara rağmen ,değişen yokluğun ve özlemin...birde bendeki kurtulmak istemediğim alışkanlıklarımdaki değişim...meğer olurmuş be karçiçeğim,göçmen kızı ..vede küçük sevgilim..hayali cihan değen düşüncelerle,düşlere dalmalar bile zamanın tutsaklığına mağlup olabiliyormuş meğer..hasret , özlem, vuslat gibi, sevginin de son kullanma tarihi varmış da bilememişim meğer.. ..aynı ,cüce beyinler aynı kısır-döngü bağnazlığındalar...uyum sağlayamayanlar,ufku geniş olanlar bir bahaneyle bu kör-kuyudan kurtuluyor...ait oldukları yere dönüyorlar ..tıpkı senin gibi..tıpkı göçmen bir kuş gibi.. yani ait olduğun yere dönüşün misali..hem de yaşanmışlıkları ,unutulmuşluk gardiyanına teslim ederek...üstelik beni bu kör kuyularda yılan ve çıyanlara bırakarak.. oysa bir zamanlar : “ne zaman yanından ayrılsam geride bıraktığım bir tek sen oluyorsun..ve özlüyorum..yanında zamanın kıymetini bilmediğim geliyor aklıma..”diye yazdığın doğruluğuna sevgin ve sadakatin kadar inandığım bu satırları her okuyuşumda içim burkulurken,uğruna ölümü bile göze aldıklarımızın da önce can sonra canan deyişlerine şahit olmuş olduk böylece…sevda zulmüne göğüs germeyi sevgiliye gösterilen vefa ve sadakat ölçüsü olmayışını öğrenip,unutulmanın da zamana tutsak verilişini yaşamış olduk böylece..
Kaşif Kani ERTÜRK
YORUMLAR
Başlık zaten yaşanılan duygu yoğunluğunu yansıtıyor. Emeğinize yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
KNİSK
ÇOK ÖZÜR YENİ GİRDİM SAYFAYA VE YENİ HABERİM OLDU BÖYLECE ..ZAMAN AYIRMANIZ VE SAYFAMI ŞEREFLENDİRMENİZDEN MUTLU OLDUM..SAĞOLUN VAR OLUN..SELAM VE SAYGIMLA..EĞİNİZİ.
SELAM VE SAYGIMLA.
Usunuzda kalan ve hiç unutamadığınız bu güzel duyguyu,bizlerle paylaşmanız çok güzeldi.
Keşke zamanı gerye getirebilseydik.Ve yaşanmışlıktaki anıları unutabilseydik.
unutulmamak ve sevildiğini bilmek,insanı hayata bağlayan en güzel şeydir.
Duygularınızı çok güzel yansıtmışsınız.Naif gönlünüz dert görmesin.Selam saygılar.
KNİSK
ÖZÜR YENİ GİRDİM SAYFAYA VE YENİ HABERİM OLDU ..ZAMAN AYIRMANIZ VE HEP YANIMDA OLMANIZ VE SAYFAMI ŞEREFLENDİRMENİZDEN ÇOK MUTLU OLUYORUM..HER ŞEY GÖNLÜNÜZCE OLSUN....SELAM VE SAYGIMLA..
Sevdiğiniz ve kendisine hayran olduğunuz bir dostunuzu, sanki sevgilinizmiş gibi; aşk tutku çizgisinde anlatmak oldukça zordur ve yazının akışında denge ister ama sizin bunu çok ustalıkla yaptığınızı gördüm ! Tebrik ederim efendim. Yazınız harikaydı !
KNİSK
MERHABA arkadaşım güzel bir hikaye okdum yüreğin sesinden sevgiden anlamayana ne anlata bilirsinki yüreğinde o acıyı hissetmeyen ne anlarki senin yüreğin acısını analamz arkadaşım anlar diyede beklemek boş biliyormusun dökme suyla kuyu dolarmı dolmuyor arkadaşım dolmuyor sevgilerimi bıraktım güzel yüreğine
KNİSK
HER ZAMAN ÇOK DEĞERLİ YORUM VE SESİNLE DUYGULARIMA TERCUMAN OLDUN..ŞEREF VE GÜÇ VERDİN HEP..HER ŞEY GÖNLÜNCE OLSUN DOSTUM BENİM..
siyahgecem
KNİSK
kemal bey ,ne olur yazacaklarım polemik yada eleştiriyi kaldıramadığım manasında alınmasın lütfen..zinhar öyle bir şey olamaz..sizi tenzih ederek belirtmek isterim ki,saygısızlığa bile tahammülüm vardır bilesiniz..değerli görüşünüz elbette çok çok önemli benim için..yazım kuralları manasında kesinlikle katılırım..ama bu yazım kurallarını bilmediğim anlamına gelmesin lütfen...çünkü o anki ruh haleti içinde ve alelacele asılan bir yazı bu..eğer daha sonraya kalsaydı belkide hiç asmayabilirdim..dediğim gibi ,imla kuralları anlamında evet...ancak benimki duygu ve düşüncelerimi bir manada muhatabıyla bir manada da ortak paydası olan birileriyle paylaşmaktı sadece..yoksa "edebi makale" iddasında da değilim..olmamda imkansız zaten..haddimi bilen biriyimdir bu konuda..yoksa "çok kötü" cümlesi ne size ne de o entel görünen şeklinizdeki nezaketinize pek uymamış gibi duruyor sanki..selam ve saygılarımla.