- 3478 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH YOK VE DİN YALAN MI ?
Önce Yukarıdaki karikatürde yazılan ama belki de okunamayanları yazayım ki bu günkü yazımızın ana konusu ortaya çıksın.
Haber sanırım yeni değil ama Face book’a yeni düşmüş sanırım ve ben de ilk kez bu gün gördüm.
1- Baloncuk içinde yazılanlar ( Allah’ım son rekatı kılmasam olur mu?...) Vatandaşın biri cep telefonu ile Allah’tan izin istiyor namazın son rekatını kılmamak için. Basit bir karikatür. Kızan da olabilir…Gülüp geçen de…Kızan ‘’ dinle dalga geçiliyor ‘’ der. Tepki gösterir. O kızan vatandaşlara da birileri tepki gösterebilir ‘’ Yahu adamlar dinle dalga geçmiyor aksine camide cep telefonlarını açık bırakan densizler eleştiriliyor’’ diye. Ya gerçekten böyle düşündüğü için, Ya da asıl niyeti kamufle edebilmek için bir şeyler söyler. Yahut ta…’’ Adaaamm sen de alt tarafı bir karikatür…Pireyi deve, habbeyi kubbe yapmanın anlamı yok ‘’ der. Hepsi saygı ile karşılanabilir.
2- Ok ile işaretli yerde yazılanlar: ‘’ Allah yok, Din yalan’’…Bunu nereye koyarsınız peki? Nasıl yorumlarsınız?
Bu karikatür’ün yayınlandığı dergi Penguen denilen bir mizah dergisi…’’Allah yok, din yalan ‘’ ise bunların mizah anlayışı…Hani hep derler ya %98i Müslüman olan bir ülkeyiz diye…Haydi ben %98i indirdim. % 10 u Müslüman, gerisi gayri Müslim bir ülke olalım. İyi de Müslüman olmayan da gülmez ‘’ Allah yok, din yalan’’ ifadesine…Mizahın amacı insanları güldürmek ve gülerken de düşündürmek olduğuna göre böyle bir ifadeye kim gülecektir acaba?
Şimdi bu yazılanları alıp da ‘’Efendim anayasamızın bilmem kaçıncı maddesine göre insanlar düşünce özgürlüğüne sahiptirler. Bu da o insanların düşüncesi. Saygı göstermeliyiz. Demokrasi’nin gereği budur. Her türlü fikre saygı göstermeliyiz ‘’ diyebilir miyiz?
Sanat insanlarda güzel duygular uyandırır. ‘’ Allah yok, din yalan’’ ifadesi kimde güzel bir duygu uyandırır?
Sanat insanları iyiye, doğruya, güzele ulaştırır…Bu ifade iyiye doğruya, güzele ulaştıran bir ifade midir?
Kısacası sanat insanlara bir şeyler verir. Bu ifade insanlara ne vermektedir?
Bu karikatürün sahibi kimdir peki?
İnternette bulduğum bir bilgide şunlar yazıyor
Leman ve Penguen mizah dergilerinde karikatürleri yayımlanan sanatçı Bahadır Baruter, kişisel internet sitesi www.baruter.com ve facebook sayfasında yeni çalışmasını yayımladı.
“Ata yok, Tayyip yalan” ismini verdiği çalışmasında Baruter, Başbakan Erdoğan’ı Batman çizgi romanındaki Joker karakterine soktu. Erdoğan’ın dudaklarını ve yanaklarını kırmızıyla şekillendirirken yüzünü de beyaza boyadı.
Başbakan Erdoğan’ın arkasında asılı duran Atatürk resminde de oynama yapan Baruter, Atütürk’e Batman maskesi giydirdi.
Peki Başbakana Joker kıyafetini atladık diyelim. Atatürk’e de Batman maskesi giydiren Bu kişinin dergisi Pengueni kimler satın alır?
Cevabını her kes biliyor. Her kesin bildiği bir şeyi yazmanın da anlamı yok zaten.
Eğer ille de demokrasi ve demokrasilerde her kes fikrini ve kanaatlerini serbestçe açıklayabilir ve yayınlayabilir deniliyorsa ben de ifade ve kanaatlerimi açıklama özgürlüğümü kullanarak o karikatürü yapanın, onu yayınlayanların ve o karikatüre alkış tutanların o..çocuğu oldukları yönündeki kanaatlerimi kullanıyorum.
YORUMLAR
$errolar isde hocam.Face gercekdende *okk bulasdiriyo afedersiniz.Slak sacma ve adi seylerle millet ugrasiyo ve marifet gibide paylasiyolar.Allahim islah etsin demek bu olsa gerek.Allahim imandan yoksun etmesin kimseyi.Su resmin adiligina bakarmisiniz..tsk ediyorum duyarli yüreginize hocam..tarih sizinle gurur duydu.saygilar.
Güzel anlamlı yazınız ve paylaşımınınız için çok çok teşekkürle...
Sevgiler Sami hocam...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Farkında olmadan öyle şeyler sokuluyor ki gençlerin beynine...Bu yine görüneni. 25. kare dedikleri bela bundan daha beter tehlikeler içeriyor. Bu zaman insanların özellikle de müslümanların cahiliye devrinden daha da dikkatli olması gereken bir dönem.
Çocuklarımızı ve beynimizi koruyalım!!!
Tepkimizi gösterelim. Koyun olmadığımız belli olsun...
Duyarlılığınızdan dolayı kutluyorum Sami Bey.
Saygılar.
sami biberoğulları
Duyarlılığınız için bir kez daha teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
Aynur Engindeniz
sami biberoğulları
Bu konuyu araştıracağım...Yalnız. TNT adlı bir kanalda '' Hayatın şifreleri'' adlı bir proğramda ''İllmunati'' konusu bir kaç kez işlndi ama o kadar sulandırdılar ki konuyu , Ayrıca her katılan '' ben daha çok biliyorum '' havalarına girip birbirlerinin sözlerine saldıra saldıra anlaşılmaz bir hale soktular. Ama yine de konuyu araştıracağım.
Selam ve saygılar.
arkadaşım selam en saon satırların için bende seni alkışlıyorum tam yerinde bir sözdü teşekkür ediyorum güzel yüreğine allah yok kelimesine gelince isteyen inan sın isteyen innamasın ahh güzel mevlam ne olur sanki ibretialem için o anda onun ağzını burnunu bir yamultsa ne olur sanki ama mevlam biz kullar gibi değil tabiki neylerse güzel eyler yeri ve zamanı vardır elbet elbet bırakmaz onlara bu dergi nasıl bir dergi ben anlamış değilim yazılalrını severek okuyorum arkadaşım sevgi ile kal olurmu bilirimki kalemin hep doğrudan yanadır hep dil olsun kalemin
sami biberoğulları
İnanmak ya da inanmamak insanın kendisine kalmış bir dueum. Ama bunu getirip de inan insanların mihrabına yazınca işte orada devreye girer ve ağızlarının payını veririm.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Özgürlük başkalarının özgürlük alanının içine etmek demek değildir. Böyle özgürlük kimin olacaksa olsun. Sadece kişisel ya da bir bölümün özgürlüğü de değildir. Hele neredeyse yüzde yüzü müslüman olan bu ülkede böylesi aşağılık karikatür veya sanat adına yapılan hakaretler toplumu ötelemektir. Amerikanın emriyle Atatürk'e yapılan saygısızlıklar da haddi aştı. Siz inanmıyorsanız amenna ama haddi ve sınırı aşmayın. Bu millet öylebir tokat vurur ki size ananızdan doğduğunuza pişman olursunuz..
Hayırlı cumalar ve tebrikler..
selâm ve saygılarımla..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Aynur Engindeniz
sami biberoğulları
İnsanın ''Allah yok'' deme hakkına bile saygı gösterebilrim. Neticede Allah ile kendisi arasında bir sorundur. Ama inanan insanların mihrabına bu yazıyı yazmaya kalkarsa o zaman gereken cevabı alır.
Selam ve saygılarımla.
glenay
doludur. Bizler biraz hoşgörülü bir milletiz. Her şeyi son ana bırakırız..Yine
öyle yapıyoruz..Bıçak kemiğe dayanmadan kımıldamıyoruz.
Eksik yanlarımız olsa da bu millet yine de müslüman. Allah hepimizin yardımcısı olsun. Zaten göstermelik müslümanlarında yakında foyası meyda
na çıkar, öyle umuyorum.
Haşa bu insanların mihrabı ink3ar dahi olsa saygı duymak gerekir.
İşsizlik,yoksulluk, yaşam kavgası demeyiz,iş başa düşünce.Atatürk'ümüzün
sözlerini yineliyorum:
"Türk milleti zekidir".. Bir gün bilinçlenecek.. Selâm ve saygılar..
Şerefsizler...
Paylaşımınız için teşekkürler, güzel yazınız için tebrikler.
Yazınıza tebriklerim gönülden.
Gün eksilmesin pencerenizden.
Sevgiler, saygılar.
sami biberoğulları
Sizin de pencerenizden gün eksilmesin.
Selam ve saygılarımla.
Kesinlikle haklısınız. Başkalarının dinlerine, inançlarına saygı duymayanlara ne sanatçı denir ne de insan yerine konur. Onlara küfür etmeyi bile zul saymayılız kendimize...
sami biberoğulları
Uzun zamandır yazılarınıza hasret kaldık...İnşallah olumsuz bir dir durum yoktur.
Selam ve saygılarımla.
Fikret TEZEL
Senin dinin sana benim dinim bana derler,
Eyvallah derim.
Ben onun kine karışmazken ,
O benim kine çubuk sokar neden .
Tebrik ederim hocam saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Size de hayırlı cumalar.
Allah razı olsun Sami bey, güzel ifadelerinizden biz de istifade ettik. Söz konusu çizginin mensupları kanaatlerinize muvafık kimselerdir galiba!.. Fakat ben de bir şey söyleyeyim, bizim oralarda "keçinin uyuzu suyun gözünden içer!" diye...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
it ürür kervan yürür.....kemnur gardaşın dediği gibi olan bizim mizaha oldu....saygılar hocam....kızıncada hoş oluyorsun biliyormusun...sevgiler
sami biberoğulları
Ben kızdığım zaman dilime pek hakim olamıyorum. Bu günkü yazımda da klüfürsüz bir şeyler yazayım diye kendimi çok zorladım ama olmadı. İşte o yüzdendir ki makale, deneme, söyleşi türü yazılardan uzak duruyorum.
Bizim hikayeye gelince: Tüm hızıyla devam ediyor. Yeni bölüm yayına hazır. Sadece biraz bekleyeceğiz o kadar.
Bu konuda yönetime de yazdım zaten.Aynı günde iki yazı birden asabilmemize imkan tanımaları için mesaj gönderdim. O zaman kesinti olmaz işte.
Selam ve saygılarımla Can Abim.
Allah razı olsun aslında bilinse namaz nedir oan nasıl olmalı kimin huzurundadır.Tepelerine çatı çökse farketmemeli..Dünyayı ardına bırakmalıdır insan namaza niyetlendiğinde..Beyni kalbi dünyalıklarla meşgul olan alel acele kılanlar namazlarından çalanlardır.Ama ateistlere dil uzatılmazken neden dini inançları gülmeye vesile ederler anlamışda değilim..güleceklerse kendi hallerine gülsünler azda..
Allah hak yoldan ayırmasın kalpler Diller Allah desin Allah diyenleri artsın .Rabbim Allah diyenleri artırsın.Bu yolda yazıyla konuşmayla yardım eden görev yapanlardan razı olsun..HAYIRLI CUMALAR SELAM VE DUA İLE..
sami biberoğulları
Güzel yorumunuz için teşekkürler.
Selam ve saygılarımla...hayırlı Cumalar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sonuna kadar katılıyorum. eğer düşünme ve düşündüğünü söyleme özgürlüğü var ise: dineme, kitabıma, Allahıma ,dil uzatanların. laikliği dinsizlik gibi göztermeye çalışanların.dindarlığı ibadeti ve baş örtüsünü yobazlık ve rahibe giysisi gibi görenin. camileri gereksiz bulanların. havai ye maldivlere giden gençlere bir şey demeyipte hacca gidenlere laf söyleyenlerin. ezan türkçe okunsun diyenlerin. namaz türkçe kılınsın diyenlerin ağızlarına dillerine...
en acısından biber sürmek lazım.
bu ülkede özgürlük var demokrasi var
ohh be rahatladım hocam dünya varmış
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA tarafından 2/17/2012 1:20:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Bir mamlekette taşları bağlayıp, köpekleri serbest bırakırsan olacağı bu.
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Evet sevgili sami abicim yazınızın tamamını okudum fakat en son noktalı o dan sağtarasfki kısmına bende yürekten katılıyorum ve duyarlı yüreğinize selamlar yolluyorum
sami biberoğulları
Sağ oplasın..Var olasın.
DSelam ve saygılarımla.