- 1505 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
ACI VE TATLI
*Çoğu zaman dalarsınız geçmişin iyi veya kötü anılarına,yüzünüzdeki hüzün, uzun yıllar öncesinde üzüldüğünüz bir olayın yansıması olur adeta.Tebessüm varsa suratınızda,o zamanda tatlı bir anı nın sizi güzel düşüncelere götürdüğü anlaşılır.
*Mesela,yatılı okulda okuyorsunuz,kocaman çocuk olduğunuz halde uykuda altınızı ıslatıyorsunuz,kimseler görmesin diye her türlü yolu deniyorsunuz anlaşılmasın diye.İşte bu olay aklınıza geldiğinde iki seçeneği birden yaşayabiliyorsunuz,yani somurtuyorsunuz,sonrada tebessümle başınızı iki tarafa sallıyorsunuz.
*Okul gezisine gideceksiniz ama değişik bir kıyafetiniz olmadığı için,arkadaşınızın gömleğini giyiyorsunuz.Resimler çekilmiştir siyah beyaz,poz veriyorsunuz güzel çıkasınız diye.Başka bir hafta sonu evinize evci olarak giderken Annenize resimleri gösteriyorsunuz.Anneniz size’’Bu gömlek kimin’’diye soruyor,arkadaşınızdan aldığınızı söylüyorsunuz.Akşam üzeri,bin bir cefayla ekmek parası kazanmak için didinen babanız yorgun argın eve giriyor,sizi görüp,oğlu geldi diye sarılıyor size.Adamcağız,o anda bir çene fırtınasına maruz kalıyor anneniz tarafından’’Senin gibi baba olmaz olsun,çocuğunun giyeceği bir gömleği yok,el alemin gömleğini giyip geziye gidiyor’’diyerek resimleri suratına fırlatıyor.Aslında ikisi de evlatları için didinen insanlar.Bir tarafta;evladının mağdur ve mahcup olduğunu düşünen bir Anne.Diğer tarafta var gücüyle gündelik işlerde çalışan alın teriyle,helal bir lokma getirme çabasında olan bir Baba.Babanızın o anda başının öne düşmesi aklınıza geliyor’’Öfff yoksulluğun gözü kör olsun’’diyorsunuz sessizce.Gözleriniz doluyor,hüzün kaplıyor çehrenizi.
*Sonra komşu bahçedeki erik ağacında erik aşırmak için çıktığınız ağaçta saatlerce mahsur kaldığınız.Bahçenin sahibi’’İn ulan velet,bacaklarını kıracağım senin’’diyor,korkuyorsunuz ağaçtan inmeye,amcada çok inatçı,ağacın altına oturuyor sigarasını yakıyor,inadına bekliyor,söylenerek elindeki sopayla ağaca vurarak.Bir boşluktan yararlanıp aşağıya atlamanız,sonra koşup gitmeniz,arkanızdan bağırarak sizi kovalaması’’Vay be ne güzeldi o günler’’diyip yüzünüzdeki tebessümle epey idare edişiniz.
*Sonra,gurur duyuyorsunuz o babanın evladı olduğunuz için
Çünkü o size haram lokma yedirmedi,sizde asla çocuklarınıza yedirmediniz.
Çünkü siz hiçbir kuşun yuvasını bozmadınız.
Çünkü siz kimsenin sevgilisine yan gözle bakmadınız.
Çünkü siz sevdiğinizi Allah’ına kadar sevdiniz,sevdanıza hile katmadınız.
Çünkü siz kimseye,bilerek kötülük yapmadınız.
Çünkü siz anne ve babanızı hayal kırıklığına uğratmadınız
Çünkü sizin evlatlarınız hep başınızı dik tuttular.
Çünkü siz onurunuzla yaşamayı bildiniz.
Çünkü siz kendinizi ezdirmediniz ve başkasını asla ezmediniz ve ezdirmediniz.
Çünkü siz,kendi çıkarınız için başkalarına dalkavukluk etmediniz.
*Bunları alt alta yazdığınızda’’İyiyim,ben iyi biriyim diyebiliyorsanız,işte budur yaşamak.Acıyı ve tatlıyı birlikte yaşayarak mutlu olmasını becerebilmektir yaşamak.
AHMET MORAN
YORUMLAR
Gülümsetti,,herkeste farklı belkide ama bazen tek bir noktada kesişiyor yaşam,,,dürüst ahlaklı gülen yüzlerde toplanmış aile,,,güldürense baba,,,kareli bir masa örtüsü üzerinde tabaklar allah ne verdiyse,,en lezzetli yemekler,,,yutulurdu zira huzur_u içinde...çok mu zengindik ,,,hayır diyemeyeceğim çokkk zengindik,,çünki birarada ve koskocaman bir aileydik,,,,,,,,zenginlik,,,huzurlu lokmanın içinde gizliydi,,,,,
bunların hepsine evet diyorsanız hayırlarınız ve pişmanlıklarınız az sa bu dünyada sizinsansınız demektir insanın mayasında saklıdır herşey nasıl inssan olacağı çok güzel biryazı tebrik ediyorum saygılar selamlar
Ahmet Moran
Bir insan, kişilik, onur ve vicdan sahibiyse her türlü zorluğa göğüs gerip hiç bir zaman yıkılmaz. Emeğinize yüreğinize sağlık. Saygılarımla...
Ahmet Moran
Değerli hocam yazınızı eşimle birlikte okuduk ve kendi çocukluğumuzu yaşadık sanki ..çok da duygulandık doğrusu geriye baktığımızda geçmişten veya günümüzde ki yaşantımızdan içimize bir ince sızı bırakacak eksilerin olmadığı en güzeli başımızı yastığa koyduğumuzda kolayca uyuyabilmek gibisi yoktur sanıyorum..yoksulduk ama onurumuzla yaşadık ve yaşayacağız çok güzeldi yazınız tebrik ederim Ahmet bey saygılarımla.
Ahmet Moran
Her şeye rağmen ayakta kalmak, onurluca başı dik yaşamak ne güzeldi, hüzün olsada insan hayatının gerçekleri, herkesin buna benzer bir hayat hikayesi var, oysa bir hayat hikayesinde kaç kişi yaşar? İnsanların birbirine benzer yaşanmışlıkları var, çok anlamlıydı, usta kaleminizi kutlarım hocam, selam ve saygılar...
UMUT ve DOSTCA
Ahmet Moran
şöyle bir çoçukluğuma gittim de..annem ve babam arasındaki muhabbetler canlandı..annem babamı çok sever ve sayardı..kocasıydı..ve halasının oğlu..bazen sorardım o benim halamın oğlu ve imam nikahında içime aşkı dolan kocam derdi...yemeği önce ona verir sonra bize verirdi ve derdiki babanız hepinizin baş tacı...tek maaşla geçinirdik..alınan gömlekler bir beden büyüktü..herşeyimiz büyük alınırdı..ayakkabılarımız ..seneye de giymek için..özenti olmasın diye..her gün nasihatlarla geçerdi günümüz...babanız ne yapsın parası yetişmiyor..evet memurdu babam ..bu benim hayatım..herkesin babası memur olacak diye bir kaide yok..her evin yaşam şekli farklıdır..yazınızı okudum ve geçmişim canlandı gözümde paylaşmak istedim sadece..evet geçmişe ait yokluk bir başkaydı..şimdi herşey var...o yoklukla büyüyen çocuklar şimdi kendi ile barışık bir zümre .. büyük bir çoğunluğu toplumda yer etmiş insanlar..yoklukla varlığın değerini bilen insanlar..oysa varlık içinde büyüyenler yokluğu bilemezler..mutsuzlukların nedeni bunlar işte ..çevremizde oluşan; ruhları aç insanlar bunlar..gerçekten yoksul olan insanlarımız için yapılması gereken yapılmalı..bu görev devlete düşüyor ve de bize..çok güzeldi..kaleminiz daim olsun..saygılar
Ahmet Moran
Gül ESEN
..burda okuduğum..bir annenin evladına olan aşkı vardı..çırpınan yürek.. sevdamız hoşgörülü olursa ..mutluluk kat be kat artar..saygılarımla..yorumumu beğendiğiniz için ayrıca teşekkürler..sağolun varolun