ATAR DAMARIM
Kitaplarınıza gömülmüş bitirmeniz gereken çalışmalarınız varken gözünüze ilişen taze koparılmış çiçekler ise... Düşüncelerinizi vazonuzun içine çekip götüresi duruşu ile bir bahar sofrasına davettir...Salıncağınızda çocuk olmalısınız,Neşe anne sallamalı onu...Elimin altında canım isteyince helva bulma tadında...
İşleriniz arasında size tebessüm ettiren bir his konsun istersiniz yüreğinize dinlence, ruhunuzun arayışlarına vâbeste...
Varlığımıza değen her his ,her obje ,her fikir , karşılığını layıkı ile görmek ister olmalı ki depreştirir bizi...Depreştirme ve dengeye koyma...Ve bu etkiler ile hayatı yeniden dalgalandırma...Belki de med-cezir etkisi kadar elzemdir deryalarımıza ,damar damar tüm detaylar...
***
Bendeki atar damar...
Okumayı bilmediğim yıllarımı hatırlamıyacak kadar içiçe idik Kuran’la...40 yaşından sonra hafız olmuş dedemin son yıllarını bizimle yaşamış olmasının da etkisi kaçınılmaz olmuştur... Bana isimimi en doğru şekli ile telaffuz eden tek insandı o...Hafızlık çalışmaları sırasında eski alimlerden örnekle saçlarını uzatıp tavana asarak uykusuna mani olma çabası hakkında babamın anlattıkları beni büyülemiştir her zaman..Neydi onu o yaştan sonra Kuran’ a böylesi bir iştiyak ile bağlayan... Hangi ihtiyaçtan kaynaklanan bir arayış, buluş macerasıydı ki kaynağından bizleri de tadlandırdı, düşünüdürdü ,demlendirdi...Kalbime değen o nokta mürekkep etkili idiyse , ebruli şekillerle dağıldı,yayıldı ve yaşadığım tüm zaman dilimlerini nakışlayıp durdu... Abartısız ve kaygısız her halimle teslim oldum ruhumun uçuşlarına... Kanatlandıran anka olsa bu kadar etkilenir miyim ?..Hayal de olsa onu merak etmemek mümkün değil?..Fakat ben gerçeğimi hayale değişemem şimdi...
***
Kulli şeyinden birkaç damla tefekküre sepep hayat kemikli ayetler:
’Hiç yaratan bilmez mi?’(mülk 14) Ayetini tekrarlatıp durduruyor bana kompleks alemin düzeni... Yaratıp içindekileri seyre dalanı düşündürüyor. Bazen de isyan...Düzene isyan ,başa gelen en acımasız görünen şeylere isyan...
Düşündüren ne?...
Güdü ise güdü...İnançsa inanç..Gelenekse gelenek...
El hasıl aleme insan olarak gelmiş isem, insan olarak düşünüyor buluyorum ’yaratan bilmez mi ’ayetini ve o yaratıcının varettiklerinizi( külli şeyin’ i -herşeyi-) ....
***
Ayetlerden yapraklarla düşünce ağacımın görkemine bakınıyorum , bu ağacın altında dinleniyorum ara ara...Gölgesi etkisi ile aklıma gelen sadece bir kaç ayetin akla ve ruha gıda etkilerini tekrarlıyorum:
( Mülk 4)Sonra gözü (nü) iki kere daha çevir. (Nihayet) o göz, hor ve hakîr yine sana dönecekdir ve o, (artık bir kusur bulabilmekden) yorulmuşdur.
’Onlar ki ayakta dururken, otururken ve uyumak için uzandıklarında Allah’ı anar (ve )göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde inceden inceye düşünürler: "Ey Rabbimiz! Sen bunları(n hiç birini) anlamsız ve amaçsız yaratmadın. Sen yücelikte sınırsızsın! Bizi ateşin azabından koru!"(Al-i imran 191)
(Necm 43) ’Doğrusu güldüren de ağlatan da O’dur."
(Saffat 96)’Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır’ ...
’Hayat verip yaşatan ve öldüren Odur.
Gece ve gündüzün değişmesi Onun eseridir.’ (Mü’minun Suresi: 80)
Ey insanlar! Eğer siz öldükten sonra dirilmekten şüphe ediyorsanız, bilin ki: Biz sizi ilkin topraktan, sonra bir nutfeden, sonra (rahim duvarına) yapışan bir hücreden, sonra esas unsurlarıyla hilkati tamamlanmış, ama bütün azalarıyla henüz tamamlanmamış bir çiğnem et görünümünde bir ceninden yarattık ki, kudretimizi size açıkça gösterelim. Dilediğimizi belli bir süreye kadar ana rahminde durdururuz. Sonra da sizi bir bebek olarak dünyaya çıkarırız. Sonra güç kuvvet kazanıncaya kadar sizi büyütürüz. İçinizden kimi henüz çocukken öldürülür, kimi de hayatın en düşkün biçimine götürülür. Öyle ki daha önce bildiği şeyleri bilmez hale gelir. Yeri de kupkuru görürsün, ama oraya Biz su indirince çok geçmeden kıpırdanır, kabarır da gözü gönlü açan her güzel çiftten nice nebat bitirir.(Hac 5)
(Yasin 40)
"Ne Güneş Aya yetişir, ne gece gündüzü geçer. Hepsi bir yörüngede yüzer, gider."
(Hicr 22 )(Bitkileri) döllendirmek, bereketlendirmek için rüzgarları gönderiyor; ve ayrıca, susuzluğunuzu gidermek için gökten su indiriyoruz; yoksa onun kaynağını elinde tutan siz değİlsiniz...
(Rum22)"Göklerin ve yerin yaratılışı ile dillerinizin ve renklerinizin farklılığı da Onun âyetlerindendir. İlim sahipleri için elbette bunda deliller vardır."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.