- 2415 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ABDULLAH BABANIN ÖĞÜTLERİ
ABDULLAH GÜRBÜZ (KS) HAZRETLERİ BUYURUYOR Ki...
Herkes gül ben yonca, herkes evliya Ben onların hizmetçisiyim…
******************
Dikkat ediniz! Kişi güneşe yüzünü döndü mü, gölgesi arkasında kalır. Artık o nereye giderse gitsin, gölgesi hep peşinden gelir. Lakin kişi güneşe arkasını dönerse gölgesi hep önünde kalır. Ne kadar uğraşsa da gölgesini yakalayamaz. İşte bunun gibi, insan, Allah’a yüzünü dönerse; mal-mülk, aile ve çoluk çocuğu aynı gölgesi gibi onun peşinden koşar. Fakat kişi Allah’a arkasını dönerse o kişi mal ve iyalim peşinden ne kadar koşarsa koşsun, gölgesini tutamayacağı gibi onlara nail de olamaz.
******************
Zikrullah bir nurdur. Onu sönmekten koruyan cam fanus ise sohbet ve ilimdir. Eğer ilminizi geliştirmezseniz, iki ayaklı bir şeytan nurunuzu üfleyip söndürür.
******************
İyiliğe iyiliği, HER adam yapar, İyiliğe kötülüğü, ŞER adam yapar, Kötülüğe iyiliği, ER adam yapar.
******************
Bir ev kurulmuyor; Başlanmayınca! Bir kimse veli olmaz; Taşlanmayınca! Bir kul murada ermez; Sabretmeyince!
******************
Bir kişi vardır, soru sormak istediğinde sorusunun cevabını alır. Bir kişi vardır, soru sorarak öğretmek ister, oda sorup öğrenir. Bir kişi vardır, mahcup etmek için sorar mahcup olur.
******************
İnsan dünyada şunlar üzere imtihan edilir: İllet, Gıllet, Zillet
******************
Kişinin sevdiğini görmesi lazım, şeyhini seven şeyhini görmeli, pirini seven pirini görmeli, peygamberini seven peygamberini görmeli, Kuran’ı seven Kuran’ı görmeli.
******************
Allah’ın kapısını çalalım, Allah’tan başka gidecek kapı yok.
******************
Namaza gevşek davranmayın! Devamlı abdest tazeleyin! Namaz Vuslattır. Allah’ı sevmeye, yönelmeye, kavuşmaya en yakın namazdır.
******************
Nefse Göstereceğiz; Allah’ın yolunu, Kuran’ın yolunu, şeytanın ve nefsin yolunu…
******************
Kim Allah’ı zikrederse, kim Allah’ı severse, Allah onu sever.
******************
Nasıl bal arısı bal yaparsa, eşek arısı da vazifesini yapacak. Eşek Arısı hem bal arısını sokar, hem balını yer, hem de insanı sokar
******************
Kötülüğe geldi mi pek çok, iyiliğe geldi mi engel çok!
******************
İhlâs yaptığın bir iyiliğe karşılık beklememektir. Siz İnsanlara İyilik yapın, Allah bilir.
******************
Allah’ı sevmenin alâmeti emirlerini tutmak, Peygamberi sevmenin alâmeti hüsnü ahlâk!
******************
YORUMLAR
Ramazan AKKAS
Allah razı olsun değerli kardeşim.
Bizleri hak yola davet eden bütün insanlara sevgimiz, saygımız vardır.
Kimseyi ötekileştirmeyiz.Her kulu kardeş kabul eder sözüne bakarız., eğer yolu Allah yolu ise. söyledikleri Kaitabullah ve sünnete muhalif değilse tasdik ederiz.
Güzel bir hatırlatma,Ellerine sağlık.
Kalemin hiç susmasın.
Sağlıcakla.