- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KREDİ KARTI HAFTASI
Her yıl ülkemizde, muhtelif zamanlarda mutat bir şekilde yıl dönümü günleri kutlanmaktadır. Bu günlere bir gün daha katalım. Senede bir kere olsun, en az bir hafta olmak üzere tüm krediyle alış veriş işlemlerini geçici süreyle durduracak olan, kredi kartı yıldönümü haftası düzenlenmelidir.
Bütün bankalar bu süre içerisinde kredi kartlarını devre dışı bırakılmalı, otomatik olarak hiçbir işyeri hiçbir şekilde işlem yapamamalıdır. Bu süre içerisinde sadece peşin para ile alışveriş yapabilmelidir. Hiç değilse bir süreliğine de olsa insanlar durmasını ve bir frenleme günlerinin olduğunu hatırlayacaklardır. Lakin bu durum bazı kesimlerin ve büyük iş yerlerinin işlerine gelmeyecektir. Daha önce hiç böyle kredi kartlarımız yoktu ama insanlar daha huzurluydu, kanaatkârdı, daha mutluydu ve bilinçsizce savurmuyordu.
Kredi kartlarındaki borçlanmalara bir çözüm olarak, bütün bankalarda ki kredi kartlarının içeriği ne olursa olsun, maaş aldığı veya tabi olduğu bankaya ait kredi kartları otomatik olarak verilen bankalar arası çapraz talimatla, verilen üst limit dahilinde, o ay içerisinde yaptığı harcamaların en az % 50 si oranında her ay otomatik kesinti yapılmalıdır. Borcun başlangıç tarihi itibariyle aradaki fark ödenmemişse, ilk aylığından başlayarak defaten kesinti yapılarak borç tamamen kaldırılmadan yeni borç kredisi verilmemelidir. Böylece icra işlemleri devre dışı kalacaktır. Dolayısıyla kişiler temkinli olmaya itilecektir. Böylece insanlar frenlenme noktalarını hatırlarında tutacaklardır.
Sanki sonradan kimse istemeyecekmiş gibi bedava sofralar önümüze, konuluyor, ardını düşünmeden dağıtılan sebil mallar gibi harcamalar yapılıyor. Başkalarını sevindirme adına hediyeler sunuluyor ve ardını düşünmeden etrafını memnun etmek adına savurursanız, günü gelir sizi de savururlar. Bu şekildeki kredi kartlarındaki özgürlükler sunulmasaydı bu sıkıntılarda yaşanmayacaktı.
Sokaklarda kredi kartı dağıtıldı, hatta asgari ücretin altında geliri olanlara dahi bu ikramlar yapıldı. Darlık içinde olan o insanlarda kendilerine verilen ihsanlar misali özgürce son limitlerine kadar harcayarak sevindiler. Günü geldi ödeyemediler, üzerlerine ayları aşan faizleri eklendi ve sonunda evlerindeki kullandıkları eşyaları ellerinde alındı, perişan oldular. Ortaya kredi mağdurları çıktı, çareler, kanunlar ve borç indirimleri ortaya çıktı.
Şayet bir gün kredi kartları için yıl dönümü haftaları düzenlemeye başlarsa, her yıl o başlangıç noktaları bütün insanlar için bir dönüm noktası olacaktır.
Mustafa CEYHUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.