- 1594 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MUSA İLHAN VE KURTULUŞ (SAVAŞI'NDA) İSTİKLAL HARBİ GAZETESİ...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
MUSA İLHAN;AYDIN’DA MERCEK GAZETESİ’Nİ YAYINLIYOR, AYRICA AY-TV’DE ÇOK GÜZEL SİYASİ PROĞRAMLAR YAPIYOR. BU PROĞRAMLARINA ÜNLÜ SİYASETÇİLERİ, ÜNLÜ GENERALLERİ DAVET EDİYOR. BAZEN BUNLARI BENDE BÜYÜK BİR ZEVKLE VE İLGİYLE İZLİYORUM, GEÇENLERDE FACEBOOK VASITASI İLE BENİMLE BAĞLANTI KURARAK YENİ 1 ESER NEŞRETTİĞİNİ İFADE EDEREK BUNU BANA ULAŞTIRMAK İÇİN ADRESİMİ İSTEDİ, VERDİM. 1 HAFTADIR ALIP ALMADIĞIMI SORUYOR, 3 DEFA POSTA KUTUMA BAKTIM YOK. DÜN GECE İSTANBUL-ANKARA İLE BİRLİKTE NAZİLLİ’YE BANA DA AYNI ANDA ESERİ POSTALADIĞINI, İSTANBUL-ANKARA’DA Kİ KİŞİLERİN ESERİ ALDIKLARINI BEYAN EDİNCE BU GÜN SOLUĞU NAZİLLİ PTT’Sİ KOLİ SERVİSİNDE ALDIM, ADIMA 1 KOLİNİN GELİP GELMEDİĞİNİ SORDUM. GELMİŞ, İMZA KARŞILIĞI ALDIM. 27.5X39 CM.EBATINDA 1 ESER, 160 SAYFA. BU ESER, KURTULUŞ SAVAŞI SIRASINDA YAYINLANAN İSTİKLAL HARBİ GAZETESİ’NİN BAZI NÜSHALARINI İÇERİYOR. İÇİNDE GERÇEKTENDE ARAŞTIRMACILAR-ORDU MENSUPLARI-EMNİYETÇİLER İÇİN VE 7’DEN 70’E HERKESİ İLGİLENDİREN ÇOK GÜZEL HABERLER VAR, BEN HEMEN SAYFALARI TARADIM VE ÖNEMLİ GÖRDÜĞÜM BAŞLIKLARI AŞAĞIYA ALDIM. BU BAŞLIKLAR AŞAĞIDA Kİ ŞEKİLDE AMA HERKESİN İLGİYLE OKUYACAĞI ÇOK HABER VAR BU GAZETE İÇİNDE, BU ESER ANKARA TİCARET ODASI’NIN YARDIMLARI İLE BİRLİKTE 10.000 ADET OLARAK BASILMIŞ. BAZI BELEDİYE BAŞKANLARI ESERİ TOPLU ALARAK DAĞITMAK İÇİN ALMIŞLAR, AŞAĞIDA Kİ BAŞLIKLARA GÖZ ATINCA O GÜN OLAN HADİSELERİN BU GÜN DE TÜRKİYE’DE CEREYAN ETTİĞİNİ GÖRÜYORSUNUZ. TÜRK DÜNYASI’NIN İYİCE UYANMASI NEDENİ İLE BU BAŞLIKLARI AŞAĞIDA OKUYALIM;
HALK SESSİZ VE ÜZGÜN SEYRETTİ, İZMİR DÜN İŞGAL EDİLDİ. KOLORDU KUMANDANI ALİ NADİR PAŞA’NIN MUKAVEMET EDİLMEMESİ EMRİ YÜZÜNDEN TÜRK KUVVETLERİ KIŞLALARINA ÇEKİLDİLER.(15 MAYIS 1919.PERŞEMBE)
İZMİR’DE KATLİAM, YUNAN İŞGAL KUVVETLERİ SAAT.8.40’DA KARAYA ÇIKTI. METROPOLİT TARAFINDAN TAKDİS EDİLDİ, ŞEHİRDE Kİ TECAVÜZ VE YAĞMANIN BİR TÜRLÜ SONU GELMİYOR, ÇOK SAYIDA ŞEHİT VERDİK.(15 MAYIS 1919.PERŞEMBE)
İZMİR KATLİAMINI YAŞAYANLAR ANLATTI;VALİ HAYATINI KURTARMAK İÇİN OĞLUNU SIKIŞTIRIYORDU, ’’SEYFİ OĞLUM ZİTO DİYE BAĞIR.’’(16 MAYIS 1919 CUMA)
NADİR PAŞA’YA YUNAN TEĞMENİ TOKADI SAVURDU;PAŞA KIPIRDAMADI, KÜFÜR YEDİ, SUSTU.PATRİS VAPURUNUN HAYVAN PİSLİĞİ DOLU AMBARLARINA ATILDILAR.(16 MAYIS 1919 CUMA)
İŞGALİN İLK 48 SAATİNDE 2 BİN TÜRK ÖLDÜRÜLDÜ.(17 MAYIS 1919.CUMARTESİ)İTALYAN VE İNGİLİZ TEMSİLCİLERİ KONYA VALİSİNİ TEHDİD ETTİ, İTALYANLARIN BÜTÜN GÜNEY ANADOLU’DA NÜFUS ALANLARINI GENİŞLETMEKTE OLDUKLARI. BU BÖLGENİN İŞGALİ İÇİNDE RODOS’TA 17.000 KİŞİLİK KUVVET TOPLADIKLARI BİLDİRİLİYOR.(18 MAYIS 1919.PAZAR)
AYDIN VE SÖKE’DE ERLER KITALARI BIRAKIP KAÇIYOR.(19 MAYIS 1919.PAZARTESİ)
MUSTAFA KEMAL PAŞA’NIN GİTMESİ İNGİLİZ GENERALİNİ ÜRKÜTTÜ.(20 MAYIS 1919 SALI)
BİR İNGİLİZ GENERALİ SAMSUN’DA.(23 MAYIS 1919 CUMA)
YUNANLILAR TRAKYA’YI DA İŞGALE HAZIRLANIYOR.(23 MAYIS 1919 CUMA)
YUNAN ORDUSU DÜN MANİSA’YA GİRDİ, SELÇUK VE BAYINDIR’I DA DÜŞMAN İŞGAL ETTİ. BİR İNGİLİZ SUBAYININ MÜDAHALESİ YÜZÜNDEN 59.UNCU ALAYIN TOPLARI YUNANLILARIN ELİNE GEÇTİ.(26 MAYIS 1919 PAZARTESİ)
İNGİLİZLERİN İSTEĞİ ÜZERİNE MİTİNGLER YASAK EDİLDİ, PADİŞAH SULTANAHMET MİTİNGİ HEYETİNE ’’BAĞIRIN, FAKAT ELİNİZİ KALDIRMAYIN.’’DİYE NASİHATTA BULUNDU.(26 MAYIS 1919 PAZARTESİ)
GİRESUN’A DÖNEN RUMLAR;IŞIK GAZETESİYUNAN GEMİLERİ İLE RUSYA SAHİLLERİNDEN GELEN RUMLARIN SİLAH VE CEPHANEGETİRDİKLERİNİ BİLDİRİYOR.(26 MAYIS 1919 PAZARTESİ)
NAFİA NAZIRI;TÜRKİYE’Yİ TAKSİMLE UĞRAŞIYORLAR, DAMAT FERİT KABİNESİNİN ÜYESİ SİLAHLARIN TESLİM ETMİŞ OLMASINA RAĞMEN SON SÖZÜ MİLLETİN SÖYLEYECEĞİNİ BELİRTİYOR.(27 MAYIS 1919 SALI)
İNGİLİZLER İSTEDİĞİNİ YAPIYOR;67 İTTİHADCI DÜN MALTA’YA GÖTÜRÜLDÜ.(29 MAYIS 1919 PERŞEMBE)
AYVALIK DÜN İŞGAL EDİLDİ.(30 MAYIS 1919 CUMA)
ANADOLU AMERİKAN HEYETLERİ İLE DOLDU;ŞEHRİMİZE YENİ DÖNEN BİR AMERİKALI ’’AZ ZAMANDA BU BEDBAHT TOPRAKLARA REFAH GETİRECEĞİZ.’’ DİYOR.(4 HAZİRAN 1919 ÇARŞAMBA)
GAZETECİ HAYDAR RÜŞTÜ YUNAN’IN ELİNE DÜŞTÜ;BİR ATİNA GAZETESİ İLHAK ALEYHİNDE ÇALIŞMIŞ OLAN GAZETECİNİN ELE GEÇİRİLDİĞİNİ BİLDİRİYOR.(5 HAZİRAN 1919 PERŞEMBE)
PATRİK ATİNA’DA TÜRKLERE SÖVDÜ;İSTANBUL PATRİĞİ VENİZELOS’LA AYASOFYA’DA BULUŞACAĞINA İNANDIĞINI SÖYLEDİ.(9 HAZİRAN 1919 PAZARTESİ)
HÜKÜMETE CEPHE ALAN KUMANDANLAR TOPLANIYOR.(10 HAZİRAN 1919 SALI)
BİR ARAP HEYETİ DÜN PARİS’E VARDI;NURİ SAİD BAŞKANLIĞINDA Kİ HEYET TÜRKİYE’NİN GÜNEY İLLERİNİ İSTİYOR.(10 HAZİRAN 1919 SALI)
TRABZON’A RUM MUHACİR AKINI ENDİŞE YARATIYOR;İSTİKLAL GAZETESİ ’’HÜKÜMETTEN HAYIR YOK, DİYEREK TRABZONLULARIRUSYA’DAN GELEN BU İSTİLAYA KARŞI MEMLEKETLERİNİ KORUMAYA DAVET EDİYOR.(5 TEMMUZ 1919 CUMARTESİ)
İNGİLİZLER SAMSUN’A ASKER ÇIKARIYOR.(9 TEMMUZ 1919ÇARŞAMBA)
KİMİN MALINI KİME VERİYOR, KİMLER ALIYOR ? PONTOSLU RUMLAR TRABZON’U ERMENİLERE VERMİYECEKMİŞ, ATİNA’DA BİR PANTOS HEYETİ TRABZON’U ERMENİSTAN CUMHURİYETİ’NE BAĞIŞLAYAN VENİZELOS’U PROTESTO ETTİ.(9 TEMMUZ 1919 ÇARŞAMBA)
YUNAN GAZETELERİNİN TEHDİDİ;TÜRK MİLLETİNİ CEZALANDIRACAĞIZ, HESTİA GAZETESİ ’’ÖLÜLERİMİZİN İNTİKAMINI ALACAĞIZ, SUÇLULAR ENVER’LER. TALAT’LAR DEĞİL, BÜTÜN TÜRK MİLLETİDİR.’’ DİYOR.(14 TEMMUZ 1919 PAZARTESİ)
FRANSIZLAR TRAKYA’YIİŞGALE HAZIRLANIYOR;GENERAL FRANŞE DESPEREY YUNANLILARA TRAKYA’YI SİZE HADİSESİZ TESLİM EDECEĞİM DEMİŞ.(22 TEMMUZ 1919 SALI)
BİR PARİS GAZETESİ’NİN MUHABİRİ YAZIYOR;ANADOLU’DA PAROLA ’’TÜRKİYE TÜRKLERİNDİR.’’(8 AĞUSTOS 1919 CUMA)
SİVAS KONGRESİ HAZIRLIĞI BAŞLADI, MUSTAFA KEMAL PAŞA;BİZ SİYASİ PARTİLERE DEĞİL MİLLİ BİRLİĞE MUHTACIZ.’’ DİYOR.(9 AĞUSTOS 1919 CUMARTESİ)
BEKİRAĞA BÖLÜĞÜ’NDEN İKİ MÜHİM FİRAR OLDU;İNGİLİZLERİN İDAMINI İSTEDİKLERİ ESKİ 6.KOLORDU KUMANDANI HALİL PAŞA ANADOLU’YA KAÇTI.(9 AĞUSTOS 1919 CUMARTESİ)
VELİAHD;MİLLİYETÇİ HAREKETLE İLGİM YOK, ABDÜLMECİT EFENDİ BİR İNGİLİZ DİPLOMATINA TÜRKİYE’NİN AMERİKALILARA BIRAKILMAMASINI SÖYLEDİ VE KUVAYI MİLLİYE İLE HİÇ BİR BAĞI BULUNMADIĞINA DAİR NAMUS SÖZÜ VARDİ.(11 AĞUSTOS 1919 PAZARTESİ)
İSTANBUL İŞGAL KUVVETLERİ KUMANDANI BİR FRANSIZ OLDU;PARİS İLE LONDRA ARASINDA YAPILAN PAZARLIK NETİCELENDİ VE İNGİLİZLER KUMANDANLIĞI GENERAL FRANŞE DESPEREY’E DEVRETTİLER.(20 AĞUSTOS 1919 ÇARŞAMBA)
TRAKYA’DA ASKERİ BİRLİKLERİMİZİN HAREKATI YASAK EDİLDİ.(23 AĞUSTOS 1919 CUMARTESİ)
AMERİKA İSTANBUL’A BİR TÜMEN GÖNDERMİŞ;CHİCAGO TRİBUNE GAZETESİ, TÜRK KUVVETLERİNİN TOPLANDIĞINI. ERMENİ KATLİAMI OLACAĞINA DAİR RAPORLAR ÜZERİNE TÜMENİN YOLA ÇIKARILDIĞINI BİLDİRİYOR.(23 AĞUSTOS 1919 CUMARTESİ)
ARDAHAN’DA 35.000 RUM VARMIŞ.(23 AĞUSTOS 1919 CUMARTESİ)
İZMİR FACİASINA TÜRK RAPORU;HALKI KOYUN GİBİ BOĞAZLADILAR, ALBAY KADRİ BEY 120.000’DEN FAZLA MUHACİR OLDUĞUNU. AYDIN’IN MAHVEDİLDİĞİNİ AÇIKLAYARAK KUVAYİ MİLLİYE’NİN DESTEKLENMESİNİ İSTİYOR.(11 EKİM 1919 CUMARTESİ)
BU ESERİ 1 ARAYA GETİREN EMEKLİ ÖĞRETMEN-MUHASEBECİ-GAZETECİ-YAZAR-TV PROĞRAMI YAPIMCISI MUSA İLHAN’LA TANIŞMAK VEYA ESERİ EDİNMEK İSTİYORSANIZ AŞAĞIDA Kİ BİLGİLERİ KULLANABİLİRSİNİZ;
MUSA İLHAN
RAMAZANPAŞA MAHALLESİ, İSTİKLAL CADDESİ, 27.SOKAK, FİKRET ERAYDIN APT. NO.10 KAT.1 AYDIN
TEL.0-256-2140002 GSM.0-535-7138970 E MAİ[email protected]
WEB SİTELERİ;www.aydinmercek.com VEYA www.mercekgazetesi.net
YORUMLAR
Merhaba Kerim Bey,
Bu çok önemli bilgileri bizlerle paylaştığınız için size teşekkür ederim. Sayın Musa İlhan'ın adres bilgilerini aldım.
Başarı dileklerimle saygılar.