KORKU
KORKU
Korku,ceninde başlayıp ve bütün canlıları kapsayan bir duygumuzdur.Korku,DURUŞUN cesaret,İVMENİN- simgesidir.Algısızlık ve farkındasızlık korkuyu yaratan iki ana etmendir.Birey, doğduğundan itibaren kendisini hiçbir zaman terk etmeyen korku duygusu ile birlikte bir yaşam sürdürmektedir. Bu,bireyi bütün tehlikelerden uyararak koruyan mükemmel bir duygumuzdur.
Duruştan harekete geçen birey cesaretini kullanarak,korkusunu aşmaya başlayacaktır.Hareket bireye algıyı ve farkındalığı getirecektir.Buna öğrenme diyoruz.Örgün ya da yaygın eğitimin bittiği yerde algısızlık duracağından korku tekrar başlayacaktır.Zaten birey aklına sığdıramadığı boyuttan korkmaktadır.Kendi beyninin çerçevesine oturtamadığı her obje onun için bir korku kaynağıdır.
Korku,her zaman bizim bir adım önümüzde giden bir duygumuzdur.Tehlikeyi sezen ayak havada asılı kalacaktır.Korku, bedenimizin bekçiliğini yaparken ürküntüsüz bir yaşam ne kadar güzeldir.Utangaçlık duygumuzu körüklediğinden,korkularımızı çoğu kez saklarız ve bilinç altımıza tıkarız.Herhangi bir tehlike olmazsa,oradan kolay,kolay çıkmaz.
Algılanamayan boyut büyüdükçe,korku artar.Boyut küçüldükçe korku yine artar.Yani burada bir ters orantı söz konusudur.Egosal edinim ya da kaybedişlerde korku süreklidir Kendini besleyemeyen ya da korumasız hisseden egodaki korku panik boyutundadır.Paylaşma,egonun baş belası ve en büyük korkularından biridir.Yaşamın bir çok alanlarında güç sahipleri,korkuyu kullanarak,kendilerine rant sağlamaktadırlar.Eğitimde,ekonomide,savaşta ve dahası konularda.İnanç sal konularda,algılanması mümkün olmayan aşkın varlıkların korku salınımları,çıkar sahiplerine sınırsız bir sürü yaratmıştır.Bu inanç,sürünün bir limanı olduğu halde
Birey kendisini korkudan yine de kurtaramamıştır.Çünkü aşkın varlıkların korku salınımları süreklidir.Doğal olay ya da objelerden korkan birey,kendine yapay sığınak ya da limanlar yapsa da varoluşu buluncaya kadar korkularından asla kurtulamıyacaktır.
Korkan insanda terleme,sararma,kasılma,ürperme,panik,saldırganlık,uçuk,göğüs daralması ve psikolojik rahatsızlıklar görülür.Olumlu olan yanı ise,sağlıklı bir öğrenme sağlar,bedeni saldırı ve tehlikelerden korur.Yakarı,tapınma,kurban etme,rüşvet gibi olgular korku ödünleridir.
KISACASI BEDENİMİZİ YÖNETEN KORKUDUR
İRFAN ÇELİK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.