- 2861 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BEDDUANIN MEMLEKETi VARMIDIR?
Hay boyu posu devrilmiyesice seni.Babalar yeme emii.Allah seni bildigi gibi yapsin.islah olasin emi.islah olmasina olmusmudur? bilinmez ama, böyle beddualari almayanda yokdur ellam aramizda.Helede daha cok analarimiz yani biz kadinlar cok kullaniyoruz zannimca.Yasi donu garaalesice seni.Gettigin yerden geri gelme emiii.Emide hicmi düsünmüyorlar acaba,ya giderde bir daha geri gelmezde,bagrina ates düserde kendini nasil affeder iiiiii? yok anam bizim milletin dilinden zehir akiyor adeta.Göya derler beddua etmek günahdir!! fakat gelgelelimizin dillerinin söyledigi sözlere.Allah belani versin emii,tenesirlere gelesin ,alayinizda bi tahda yunun emiii.Töbe yarabbim töbeee, insanin dili böyle aci sözleri nasil telafuz eder ki? anam derdi ki;
atin cani yaninca,….ama ben gerisini unuttum yav:) sadece aklimda kalan GECERDi!! vurgusu.Helede evde genc kiz ve gobel varsa bahin o evdeki bedduadan yapilmis zincirlemere.Hay seni alanin benn...yarin gettigin yerden iki gün sonra geri gelin,almam iceri seni almamm! imirin iti gibi titreyerek ayöstü kalin.Alan yandi veren gurtuldu amanin yandan.Su evin haline bahin iti baglasaniz durmaz.Gordügün baagaysa,orendigin sana essan gizi.Senin varya elinden gabuhlu ceviz bile yinmez.Hadi bu kiz giderde;bekde iyiymis buralar deyipde geri gelmezse?o zaman kim utanir acep?
Allah gozünü kör etsin emii.Kör etsinde kim bahacak ona? senmi? yoooo,peki ne.B::K yemeye o lafi söylüyon evladina ha?iste biz böyleyik anacim.Dilin kemigi yok diye buna desinler,yilan gibi oynata oynata avurdumuzun icinde elalami dellendirsinler.Gözü cikmayasica seni,neyse budaa bi duadir ama bed degildir;).Kimin icadidir? yada kimin dilinden türemisdir bu aci sözler.Allah boyun posun devrilsin emi,arabalarin altinda kalasin.Töbe töbe yarabbim.Vahsete bakarmisiniz arkadaslar!Trafik canavari diye bosdan yere o kadar insan suclaniyor.Oysa ki, bütün suc beddu eden yakinlarimizinmis,aha sincik ögrendim kendi kendime.
Allah südüklügün durmasin emi!!afedersiniz ama ben bu olayi cok merak etmekdeyim.Hangi anlamda kullanilmis bu beddua? cis yapamiyasin anlamindami? yosam bozulmus musluhlar gibi akasin anlamindami?hala anlamis degilem.Cigerin bissin,ödü patlayasica seni! yav tamam anladikda neden ciger? verilen su aciya bakarmisinizsayin seyirciler?Resmen oksijenin kesilsinde oracikda geber! der gibi.Töbe töbe yarabbim.Bah oksijeni kesilince deli dana gibi ne b..k yiyeceni gara gara düsünürsün,demi ama?
Babanin bekini,zikkimin kökünü yiyesice senii.Babanin beki acaba yumrukmudur?zikkimin köküde aci bibermidir? Bu bedduanin anlamini söyleyen vatandas acaba ne dedigini bilmekdemidir?
Sesin gara yellerden gelsin.Esen yellerden sesini duymak yerine telefonla konussan daha iyi olmazmi haa? Uzaklari yakin ediyor ya,o yüzden seeddimdi.
Muradin goynunda kalsin,töremiyesice seni.Burdaki murad sevdigimidir?yosam hevesin baska bir bahara kalsin demekmidir?bence ikinci secenek daha ormantik.Yosam sevdigin goynunda galsin hangi ana der ki?Töremiyesice lafida ;tüp bebek yap demeye geliyo zannimca.Söylemesi bedavada,yasamasi cok pahali anacim akilli olun akilli!
Sürümmmm sürümmmmmmmm sürünesice seni.Bir insan icin yapilacak en kötü dua bu olsa gerek.Sürünmek ayan bacan kotürüm olsun demekdir ellam.Allah korusun,töbe yarabbim bizim milletde ana baba degil sanki düsman haaa!ettikleri su dualara bakiniz sayin seyirciler.Sadece evlada degil gonuya gomsuya,ahmede mehmede de sarfediliyor bu cins beddualar.Allah korusun birisinin canini yakmadan biz aciz kullarini.Aminnnnnn.
Allah kinali bannah dutturmasin emi.Aha buyur burdan öldür bu lafi söyleyen vatandasi.Hem artik kina tarihe karisiyo OJENiN cani sagolsun..Korkayin arkadaslar bu beddua hükümsüzdür.
Sakalin gozüne ekilsin? Hadi gelde bunu cöz.Sakali anladikda gözde ne isi varya onca gilin?Resmen robinson kerizo ol diyorlar insana.Allahim böyle beddualardan bizleri koru.Kadin olarak diyom haaa.Allah muhafaza gözümüzde sakal bitse?
NOT: yozgatliya demisler ki; K harfiyle baslayan 3 hayvan adi yazin! GURT ,GUZU, GOYUN.G leri K diye okuyun.sivemi katmaya calisdim.Nerden geldi derseniz bu aklima? Vatandasin birisi beddua diye bi siir yazmis.Yapilan yorumlarada; cokkkk canim yandi cokkkkk demis.Aha benimde canim yandi ecik söyleyim dedim,desem yalan olur.MAllahim bedduadan korusun hepimizi.Aminnn.Yazdiklarimindan bir kacini aldim ve basima geldi.Anamin sütü karsiladida babama borclu kaldim.
YORUMLAR
Değerli Arkadaşım.
Kendi şiveni de katarak çok güzel bir yazı kaleme almışsın. Kutlarım. ''Bedduanın Alfabesi '' adlı şiirimde ben 29 adet ( Her harf için bir beddua ) kaleme almıştım. Ama burada daha onlarcasını gördüm. Demek ki beddua üretmekte sınır tanımıyoruz.
Bu arada ''Duanın alfabesi '' diye şiirim de var. Yani dua ederken de kullanabileceğimiz çok güzel yakarışlaımız var.
Selam ve saygılarımla.
yaban gülü(gurbetbaci)
:))
GURBET GIZ, ŞİVENCE YAZILMIŞ BU AHHHHHLARLAR VE VAHHHHLARLA DOLU YAZINI OKURKEN YİNE ÇOK GÜLDÜM...... GERÇEKTEN BU SÖZLERİN HEMEN HEMEN HEPSİNİ SÖYLEYEN OLUYOR HAYATINDA BİR DEFA BİLE OLSA.. ALLAH ESİRGESİN SÖYLENENİ..:)) SEN ÇOK YAŞA EMİ... ŞU "İMİRİN İTİ" SÖZCÜĞÜ SANIRIM YÖRESEL SEN NERELİSİN GIZ GURBET BACI?.. SEVGİLER YOLLADIM SANA.
yaban gülü(gurbetbaci)
yaban gülü(gurbetbaci)
inci*
yaban gülü(gurbetbaci)
bilirmisin sen harikasın kız nerden çıktı bunlar çoğunu hiç duymamıştım
benim bir tek bet duam vardır
Allah derdini alsın derim
hep öylede dedim çocuklarıma kızdıkça
amanin ne çok laflar varmışta bilmiymişem dedim gülümsedim
saygım sevgimlesin herdaim bitanem
yaban gülü(gurbetbaci)
...
MÜKERRER TIKLAMIŞIM, ÖZÜR...
Evine baykuşlar dünesin.
Koynunda gördün, kucağında görme.
Sidikliğin dursun da tilkiler gibi çığır(çığır:bağır, çağır)
Alın yeşilin dökülü kalsın.
Allah südüklügün durmasin emi!! İYİ,POZİTİF BEDDUA, BUNUN ASLI DA SİDİKLİĞİN DURSUN EMİ!
bari buraya da beddualardan SİDİKLİĞİN DURSUNU açıklayayım...Dünyanın en büyük ağrısı nedir bilir misiniz? Öyle diş ağrısı, kırık kemik ağrısı filan gelmesin aklınıza hemen; dünyanın en büyük ağrısı "çişini yapamamak" yüzünden olan ağrıdır. Evet, evet... İşte bu kötü ağrıyı çek, diye beddua eden bir anne, çok zalim bir annedir, çünkü evladına dünyanın en kötü acısını çek demekte...SAYGILAR
kemnur tarafından 2/15/2012 1:45:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
yaban gülü(gurbetbaci)
"Eşeğin canı yanınca atı geçer",BENZERİ: ""Canı yanan eşek Attan yürük olur"... HATIRLAYAMADIĞIN ATASÖZÜ BU; ANLAMI DA, BİRİNE ZARAR VERİRSEN/SALDIRIRSAN BU HER İKİ TARAF İÇİN DE İYİ OLMAZ...Rahmetli anacığımın en meşhur bedduası, "Seni, teneşirler paklasın inşallah!" idi...Daha çok da,en meşhuru buydu. Derler ki, annelerin bedduası dilden geçer, babaların bedduası yürekten; onun için baba bedduası tutabilir, ama ana bedduası söylendiğiyle kalır. YOKSA, ANALARIMIZ ÖYLE BİR YÜREKTEN BEDDUA ETSE, MÜMKÜN MÜ TUTMASIN, YAKAR O BEDDUA VALLAHA...:) SAYGILAR
.
kemnur tarafından 2/15/2012 1:24:02 AM zamanında düzenlenmiştir.