- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Patikada yolculuk yapmak isterseniz...
1990’lı yıllar dünyada olduğu kadar,ülkemizde de bir "içsel yolculuk" yapma fırsatı sunuyordu,gençliği 12 Eylül öncesine denk gelen kuşağa/kuşaklara...
"İçsel yolculuk " aktris Sherly MACLAİNE’in "Dışarıda Hiçbir Şey Var" adlı kitabında detaylıca anlattığı bir konu olup,yazar,başlangıçta," Belki de en uzun yolculuk,içe yapılan yolculuktur.Ve asla başlamak için geç değildir." derken;ilerleyen sayfalarda bunu daha da açmakta ve İrlandalı şair W.Butler YEATS’ten alıntıladığı şu cümleye de yer vermekteydi:
- Bu en önemli yolculuk değil,yapılabilecek tek yolculuktur.
Bu tür bir "yolculuğun" her insanın yaşamında bir biçimde karşısına çıkacağını düşünerek,ben de yaptım/yaşadım diyebilirim.
İlk önce "Yankee" yazar/şair Robert FROST’a rastladım:
-Ormanda,bir yol ayrımına geldiğimde az seçilmiş patikayı izledim.Her şey bu yüzden farklı oldu ,diyordu bir yerlerde.
Serde köy çocukluğu da olduğu için "patika"da durdum!Çocukluğumu,çocukluğumdaki patikanın yerini ve rolünü düşündüm.
Ve tam bu sırada Taha AKYOL’un " Hayat Yolunda "adlı kitabını okudum,hem de defalarca.
Yazar," İnsanın kalitesi,düşüncesinden önemlidir." diyordu özetle.
İnsan,kalite ve düşünce...
Zengin,derin ve sonsuz bir üçlüydü bence.
Sonra epey kitaplarını okudum Taha AKYOL’un.
Bazılarını da neredeyse ders çalışır gibi.
En son olarak da yeni çıkan " Atatürk’ün İhtilal Hukuku" adlı kitabına yer verdim hayatımda.
Onlarca diyalog,yüzlerce belgeyle bir "tarih" çıkıyordu karşımıza ama henüz "tanışmadığımız" biçimde!
En çarpıcı olan şu "diyalog" çok düşündürdü beni.
Yıl 1937.
5 Şubat.
TBMM’sinde bazı "ilkelerin" anayasada yer alması sırasında geçer diyalog:
- Halil MENTEŞE(İzmir): Şimdi mesela devletçilik,devletin şekli arasına giriyor.Şimdi ekonomide liberal taraftarı,ferdiyetçi bir vatandaş ortaya çıkar da propagandaya başlarsa...
-Rasih KAPLAN(Antalya): Öbür dünyaya gitsin deriz!
.........................
Bunlar da nereden çıktı diye düşünenler olursa da,onlara da John Stuart MİLL’in hoş bir özdeyişini sunmak isterim:
- Halinden memnun bir domuz olmaktansa,muzdarip bir Sokrates olmak daha iyidir!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.