PİNHAN DÜŞÜNCELER..
Dilimizden her daim dökülemeyen çoğu cümleler pinhan (gizli) kalır içimizde.Yüreğimize hapsederiz çoğu düşüncelerimizi.Sır sandığına gömer anahtarını da denizlere atarız,kimseler bilmesinler diye.
Bu pinhan düşünclerimiz hayata dair,ahirete dair,aşka dair,kine dair,hile ve desise ye dair olabilir.Onlar biraz da bizim yaşam tarzımızla alakalı şeylerdir.Aşık olursunuz bir kıza, aman duyarlarsa mahçup olurum edası ile dillendirmezsiniz hiç.Atarsınız sır sandığınıza.Bir arkadaşınız vardır fikriyatı külliyen nahoştur fakat onu üzmemek adına bu üzüntünüzü atarsınız sır sandığına.Bir adamı öldürmeye kastedersiniz,söylemezsiniz kimselere atarsınız sır sandığına.Ya da büyük bir günah işlemisinizdir.Allah ın bilmesi yeterlidir deyip atarsınız sır sandığına.Vesselam her insanın içinde insanlara söyleyemediği pinhan düşünceler mutlaka vardır.
Özü sözü doğru olmak deriz bazen.Sözün doğru olabilir de özündeki o pinhan düşüncelerini açıklayabilir misin insanlara!Sanırım hayır diyeceksiniz.Her şey konuşulabilir ama her şey açıklanamayabilir.Bu konuyu da ben gayet doğal karşılıyorum.İnsanlar bazen takiyye yapmakla suçlanırlar.
Bana yeri geldiği zaman takiyye yapmayan kaç tane insan gösterebilirsiniz.Elle sayılabilir cinsten insanlardır varsa da.Birisi bizi bir şeyle suçladığı zaman,ellerinde deliller olsa dahi hemen reddiye yolunu seçeriz.Oysa o suçu kim bilir ne amaçla yapmıştık.Ama ne oldu.Açığa çıktı.Biz ne yaptık?yalanladık.Bunun adı takiyye olmadı mı şimdi!
İnsanların içinden kötü düşünceler,fesat düşünceler mutlaka geçebilir.Geçmese zaten şaşırırım.Peygamberimiz döneminin o iyilik timsali insanları dahi içimizden geçen,veya içimiz
de sakladığımız yanlış düşüncelerin de hesabını Allah a vereceğiz korkusuyla çok mütereddid yaşamışlardır.
İnancımızda özellikle pinhan(gizli) veya aşikar işlemiş olduğumuz günahların içimizde pinhan olarak kalması gerektiği bildirilmiştir.İşlediğiniz günahı Allah ın bildiğini bilmeniz bile aslında o günahın pinhan olmadığının delilidir.Ama mesele nedir?Günahkarlığınızı deşifre edip,günahları küçümsememek ve tövbe ederek bir daha o işlere yanaşmamaktır.
Pinhan düşünceler bizi insanlıktan çıkarmaz.Ama pinhan olarak Allahın dinini inkar,küçümseme gibi şeyleri iç dünyamızda saklıyorken hariçten müslümanlıktan dem vuruyorsak vay halimize.Al sana pinhan bir münafık,ya da ataist. Onu da Allah biliyordur zaten.Umudumuz özellikle bu tür insanların derhal tövbe etmesidir.
Hepimizin günahları farklı olduğu gibi,sevapları da farklıdır.İnancı güçlü olan olduğu gibi zayıf olanı da vardır.Allah bizi inacı güçlü kullarından eylesin.Gönül arzu ederdi ki hiç günahlarımız olmasın,içimizden hep güzel şeyler düşünüp yapalım.O da zor.Çünkü imtihan dünyasının tecelliyatı için bunlar da gereklidir.Tövbe etmek için hepimiz eşit şartlardayız.Çünkü daha ölmedik,yaşıyoruz.Konumu acizane bir şiirimle kapatmak istiyorum;
Günahlarım pinhan eyledim Rabbim
Açmadım onu bil ki insanlara
Sana inandım,iman ettim Rabbim
Acı bizim gibi hodgam kullara.
Hodgam :Keyf düşkünü,kendini beğenmiş.
Sağlıcakla kalınız efendim.(Talipname’den)
Talip KAZGI
14 ŞUBAT 2012 SALI
KÜTAHYA