- 1146 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
NAYLON GÜL
Yıl bilmem kaç değil. Yıl bundan yedi yıl öncesi yani kaç oluyor muş? Yıl iki bin beş oluyor. Bende on dokuz yıllık evliymişim demek ki benim Recep’imle.Recep pek on dört Şubat, doğum günleri, evlenme yıl dönümü falan hatırlamaz. Eskiden üzülürdüm artık umursamıyorum takmıyorum yani. Bende unutmaya başladım çünkü. Eskidik belki de artık çocuklar hatırlatıyor.
Kimliğimi ben doğduktan on gün sonra çıkartmışlar. Ben köyde doğmuşum kasabaya demek ki on gün sonra gitmişler. Kimliğimi de böylelikle on gün sonra çıkmış yani doğduğum günden on gün sonrası yazıyor doğum tarihi hanesinde. Ben 15 Ağustos da doğdum kimlikte 25 Ağustos yazıyor. Ben kocama (eşim demeyi sevmem sanki okeyde mi eşim)24 sene boyunca doğum tarihimi öğretemedim onun için benim doğum günümü hiç kutlamadı. İki yıldır öğrendi bende boş ver bir şey istemem diyorum.
Yani bazen Recep inşaatlarda tarla kazarken kullanılabilir.Yine diyorum geline demişler ‘’kocan ne kötü’’ gelinde demiş’’babamın evinde o kadarı da yoktu’’ buna şükür diyorum bende.
Bundan yedi yıl öncesi meşhur on dört Şubat da herkes sevgilime ne hediye alsam diye kara kara düşünürken. Hatta alış veriş çılgınlığı devam ederken, ülkenin ekonomisine can gelirken. Ben ve Recep Kızılay’a gittik. Bir işimiz vardı onu halletmemiz gerekiyordu.
Arabayı Maltepe caminin yanındaki otoparka park ettik. Kızılay’a doğru yürüyoruz. Sevgililer günü münasebetiyle yolun kenarlarında güller çiçekler satılıyor. Recep’e diyorum ‘’aaa Recep baksana ne güzel güller karanfiller var’’ ama Recepte ses yok. Ben garip susuyorum. Biraz daha yürüyoruz bayanlara özgü küçük hediyelik eşyalar satıyorlar.
İşportacılar tezgahlarını açmışlar. Fular, eldiven süs eşyaları falan satıyorlar. Ben yine’’aaa Recep baksana ne güzel kalp bak ışık yanıyor’’ Recep bu sefer tepki veriyor ‘’aman Eray ne yapçan onu baksana dandik saçma sapan bir şey’’bende de bir huy vardır ısrar etmem. Kendisi düşünsün derim ve çok üzülürüm sonrasın da. Neyse bu konulara girmeye gerek yok.
Biraz daha yürüyoruz yine yol kenarında sahte gül satan bir satıcı. Bakıyorum gramofon kağıdının üzerine yapıştırılmış küçük kırmızı yapma bir gül. Çok basit bir şey ama olsun gül sonuçta ona bile razıyım. Tek taş yüzük, kürk gibi beklentilerim yok zaten hiçbir zaman da olmadı. Bana plastikten yapma bir gül alsın razıyım. Ben yine son bir çaba gayret’’aaa Recep baksana ne güzel gül yapma gül ama çok güzel. Küçük bir gül ama çok güzel.Bir tanecik gül ama çok güzel’’.Recep’i huylandırmaya gerek yok bir tanecik küçük yapma güle bile razıyım.Recep de bu sefer tepki var ‘’alayım sana bir tane’’ Allahım şükürler olsun adam bana gül alacak ellerimi açıp yol kenarında dua ediyorum.Çok mutluyum havada uçuyorum yaşasın Recep bana gül alıyor demek ki Recep benim sevgilim. Benim de artık bir sevgilim var çatlasın düşmanlar.
Recep gülün fiyatını soruyor 75 kuruş. ‘’İyi hadi ucuzmuş’’ diyor. Gülü alıp bana veriyor. Ben nasıl mutluyum sanki bana Isparta’yı verdi. Sanki bana gülistanlık hediye etti.Ben havalarda uçuyorum kocamın koluna girip ona sokulup yürüyorum.Bir sahte çiçek bana bunu yapıyorsa tek taş yüzük de neler olur kimbilir. Aslında aynı derecede sevinirim galiba.
Biz mutlu mesut Kızılay’a doğru yürüyoruz ben cilveleşiyorum. Gül aldım ya nasıl cilveleşmeyeyim. Çilveleşerek kıkırdıyarak Kızılay Karanfil sokoğa geldik. Orada da gençler çoğunlukta olduğu için çiçekçiler hediye satan işportacılar yolları kaplamışlar. Kalabalıktan adım atılmıyor. Herkes sevgilisini almış dışarıya çıkmış bende sevgilimi aldım geziyorum.
Bana gülde aldı daha ne istiyebilirim. Canım kocacığım benim artık inşaatlarda, mezar kazarken kullanılmayacak. Ben kocama aşığım ya ince düşünceli kibar naif kocam benim. Recep bana gül aldı. Naylon gülü koklayıp duruyorum ben. Sahte gül kokmaz demeyin kokuyor hem de aşk kokuyor.
İşportacının biri aşkımın, sevgilimin, kocamın bana aldığı güllerden satıyor.Aynı güller gramafon kağıdına yapıştırılmış, küçük, sahte kırmızı güllerden satıyor.Recep satıcıya ‘kaç lira bu güller’ diye soruyor. Satıcı’50 kuruş abi vereyim mi demez mi?’ Recep bana bakıp ‘’görüyor musun biz yukardan 75 kuruşa aldık burada 50 kuruş kazıklandık’’demez mi. Ben o anda Recep’i boğmak istiyorum bütün aşkım bitiyor. Yerine öfke alıyor ama hiçbir şey demedim sustum.
Ben şimdi Recep’ene diyeyim 25 kuruş be sadece 25 kuruş.Çiklet istesen alamazsın , simit yemek istesen alıp yiyemezsin.Sıkışsan tuvalete giremezsin altına edersin.Dilenciye versen bed dua eder. Çocuğa versen küfür eder.Biri yerde görse eğilip almaya tenezül etmez. Çok para değil 25 kuruş. O anda Recep en büyük mezar kazma aracı oldu mezarını kazdı ve içine girdi. Ben hayel kırıklığından paramparça oldum. Müslüm baba söylemeye başladım jilet arıyorum.
Sevgililer gününde aldığı o gülü salona koydum.Hem de herkesin görebileceği bir yere koydum. Daha geçen yıl badana yapılırken attım herkese de anlattım. İntikamım çok acı olmuştu dinliyen herkes Recep’e ‘’YUH’’ dedi. Ama Recep bana bir daha hiç çiçek, gül gibi bitki almadı maydanoz ve dere otu dışında.
Yine de benim kocam birtanedir.Beni sevdiğini gözlerine bakınca gözlerinde görüyorum hediye almasada olur. Beni içten kalpten sevsin yeter.Bana hediyelerin en güzelini büyüğünü değerlisini verdi.Yirmi altı yıllık bir evlilik ve üçtane birbirinden güzel evlat verdi. Ne yapayım tek taş yüzüğü evlatlarım herşeyden değerli.
Böylede mesajımı veririm.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
14.ŞUBAT
YORUMLAR
ÜSTAN RECEP DOĞRU YAPIYOR" SANMAKİ BEN ÇİMRİ BİRİYİM" ÜSTADIM HERKES SEVĞİLİSİNE GÜL ALIYOR... SEN RECEBİN SEVĞİLİSİ DEĞİLSİNKİ,SENDE SÖYLÜYORSUN EŞİSİN...EĞER ÜSTADIM HERKES 14 ŞUBAT "SEVĞİLİLER GÜNÜMÜ NE KARIN AGRISI" EĞER EŞLER GÜNÜ OLSADA RECEP SANA GÜL ALMASA KIZARSIN AMA O EŞİNE ÇİÇEK ALMIYORSA KIRILA BİLİRSİNİZ...SEVĞİLERİNE ÇİÇEK ALANLAR SEVĞİLERİ BİTİNCE TÜM İLİŞKİLERİ BİTER...AMA SENİNLE BAK RECEBİM SEVĞİSİ DOSLUĞU MUTLU AİLE SADETİ HİÇ BİTMEMİŞ...DİLERİM HİÇ BİTMEZ SONSUZA DEGİN SÜRE....SAYĞILAR SUNUYORUM...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
çok güzel bir o kadarda eğlenceli bir gezi olmuş sizin için biraz üzücü olsada yinede iyiydi
babanın evinde oda yoktu mantığından yola çıkarak enişteye kızma seni senden fazla seviyordur sevgililer gününüz kutlu olsun
saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
bekir odaci
Canım Eraycılığın yine had safhada. Gülerek okudum her satırını. Aradada hüzünlemedim değil hani. Ama izin vermiyorsun ki... öyle bir şey yazıyorsun ki...Anında basıyorum kahkahayı:)))))
Yüreğine sağlık çok güzeldi yaşanmışlık. Sevgilerimle...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
teşekkürler
güzel anlatımdı
bak bu yönden ben çok şanslıyım canım
yıllarca bana her hafta gelmiştir eşimden hem ne çiçekler
eşim bana gül veya çiçek almadı dedilermi çok üzülülürüm ne diyebilirimki
sevgimlesin bitanesi çiçekler bir gün sonra soluyor senin sevgin solmasın canım
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
AYSE 09
sevgimlesin hiç boş gitmeyiz bir yere
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
bütün kadınlarda aynı sadece ismlerimiz farklı aslında
yorumunuz için teşekkürler saygılar selamlar
güzel anlatmışsınız geçmişteki özel günü
kutlarım sevgili eray
sevgi ile kalın.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
uzakdanakşam
yakınınızda olsaydım inan size en güzel gülü alır üstelik bir de yemeğe daver ederdim
benim arkadaşım bunu hakediyor çünkü
sevgi il ekalın. kib üzülmeyesin sakın:)