- 2362 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Sevgi Üzerine
"Bir yürek ki yanmaz, yürek denir mi ona?
Sevmek haram yüreğinde ateş olmayana.
Bir gününü sevgisiz geçirdinse yazık,
En boş geçen günün o gündür. İnan bana!"
Ömer Hayyam
Dünyadaki en güzel şey nedir sorusuna verilen cevaptır”sevgi”.
Sevgi mucize demektir.
Sevilmekten daha çok sevebilmenin mucizesidir. İnsanın doğumu ile başlar sevgiye açlığı ve yaşamının her devresinde devam ettirir.
Sevgi nedir sorusunun cevaplarını da şöyle kısaca bir gözden geçirmek isterim.
Sevgi mutlulukla, o mutluluğu yaratan nedenin birleşmesidir. Nefret ise bunun tersine üzüntüden ve bu üzüntünün kaynağını bilmekten doğar. Bir şeyi sevmek mutlu olmak ve bu mutluluğumuzun ondan geldiğini bilmektir.
Sevgi güzel olan her şeyin özü ve muhteşem olan her şeyin arkasındaki güçtür. Sevgi insanın ve insanlığın en yüce, en doyumsuz, en güçlü bağlayıcı bir ilkesi ve duygusudur.
Çeşitleri vardır sevginin
Yaratan sevgisi
Ana sevgisi
Vatan bayrak sevgisi
Aile sevgisi
Çocuk sevgisi
Karşı cins sevgisi
Din sevgisi
Yemek sevgisi
Meslek sevgisi
Sevgi vermektir. Gönlümüzden kopup gelen duyguları, insana ve insanlığa sunmaktır.
Sevgi mutluluktur. Mutluluğun mayası, mutluluğun kıvamıdır.
Sevgi özveridir. İnsanın doğasına fedakâr olmayı yerleştirir.
Sevgi merhamettir. Sevginin içerisinde yumuşaklık ve iyi niyet vardır. Bu iki duygu sevgi ortamında merhameti doğurur.
Sevgi ilahi bir duygudur. Çünkü Yaratan evreni ve insanı sevgisinden yaratmıştır.
Sevgi bağışlayandır. Seven bir kalpte kin ve haset barınamaz.
Sevgi sadakattir
Sevgi güvendir. Sadakat, özveri, merhamet, iyi niyet gibi erdemlerle yüklüdür.
Sevgi paylaşmaktır. İnsanların birbirlerine yakınlaşmalarını kaynaşmalarını ve kucaklaşmalarını sağlayan bir iksirdir.
Sevgi paylaşılır ve paylaşıldıkça çoğalır
Sevgi emek vermek demektir, verilen emeğe gülümseyerek bakabilmek demektir
Her geçen saniye ömrümüzden bir anı daha yok etmekte. Bunun bilincine varıp, vakit daha fazla geç olmadan sevdiklerimize seni seviyorum demenin mutluğunu çıkarmak için geç kalmayalım
14 Şubat sadece sevgililer değil DÜNYA SEVGİ GÜNÜ
Tüm seven gönüllerin Sevgi Günü Kutlu olsun.
YORUMLAR
Ana rahmine düşerken başlayan,hayat boyunca devam eden,mezarda son bulan değil ötelerin de ötesinde devam eden Yüce bir duygu.Bir güne sıkıştırarak böyle bir duyguyu
basit dünya hediyeleriyle geçiştirmek gibi bir telaşın içine girmemeliyiz diye düşünüyorum.
Yazınız çok güzel anlamlı bir sevgi yazısı tebrik ediyorum.
Ama bir güne hayır.Saygılar yolluyorum.
ünlü yazar cengiz aymatov selvi boylum al yazmalımda SEVGİ EMEK İSTER SEVGİ YÜREK İSTER...der..İşte söz bitiyor dost...günün önemini eşsiz insanlığınla hepimize hatırlattın vurguladın...saygılar sevgiler....kaptanı deryayada sevgilerimi ilet
su_misali(Gülhun Ertilav)
teşekkür ederim ağabey
kaptan-ı deryada hürmetlerini iletti
saygılar
Merhaba Gülhun Hanım,
İzninizle, sevgi konusundaki güzel tanımlamalarınıza azıcık katkıda bulunmak istiyorum.
Peygamberimiz şöyle buyurmuştur. "Birbirinizi sevmedikçe iman etmiş olmazsınız. Sevmeninin Amentüsü de selamdır." Ne yazık ki insanlar öylesine sevgisizleştiler ki bir selam vermeyi bile çok görüyorlar. Bu sitemime ne yazık ki sitedekileri da dahil ediyorum. Bir yorum yapacakları zaman çat kapı sayfalara giriyorlar. Nur suresi ayet 27: "Ey inanlar. Kendi evlerinizden başka evlere, sahiplerine seslenip selam vermeden girmeyin."
Nisa suresi ayet 86: "Size selam verildiği zaman, ondan daha iyi bir sözle selam verin veya aynısıyla mukabele edin."
Başarı dileklerimle saygılar.
su_misali(Gülhun Ertilav)
ve aleykümessleam diyeyim önce Veysel Bey
duyarlılığınız ve güzel yorumunuz için de teşekkürler efendim
saygılar