ARTVİN ANILARIMDAN
Artvin’e ilk gidişim turla olmuştu.
O muhteşem dağları aşıp uzaktan göründü Artvin.şaşkınlığımı anlatamam nasıl yapıldı o yollar dağlara,nasıl emek nasıl bir uğraşı.
Artvin adını çok duymuştum.Dostlarımız vardı.Anlatırlardı da görmek başkaymış.
Baraj inşaatı arabalar çalışanlar.Ve biz Artvin’in eteklerindeyiz.
Adını kuş yuvası koydum.Gördüğüm an.Ama çıkamadık bu güzel kuş yuvasına arabanız çok büyük çıkmaz demişler. Bunu sonra anladım se çizen o yollarda koca otobüs nasıl dönecek ti ki.
Yinede şükür dedik bu kadar gördük ya.
Ama galiba aklım kalmış biraz.Rabbim buyur dedi Artvin seni bekler.
Karakışın ortasında karlar altında uzun bir yolculukla yine geldik Artvin’e
Oğlum gelinim torunumla. Bindiğimiz münübüs se ler çizerek çıkardı bizi gecenin karanlığında
Öğretmen evine geldik.
Yorgun ve uykusuz geçen gecenin sabahımda baktım penceremden.
Evler vardı yukarılarda ve dağlar bembeyaz karla kaplı almadı aklım bu ne ya dedim nasıl ev yapmışlar o kadar yükseğe.
Gün içinde biraz kaldık orada çocukların işi bitene dek.
Çünkü yolumuz Yusufeli ve Altıparmak tı.
Biliyordum o yolları ve birazda ürküntü vardı içimde nasıl gidilecek o dağlar aşılacak tı.
Of dedim demek ki, Artvin’e doymamışım ben çok geçmedi aradan ancak altı ay
Yine düştük yollara evlat hatırına ,bu sefer asker ziyaretiydi yine küçük gelinim torunum ve sevdiğim yeğenlerim dolduk arabaya ve atıldık yollara
Gün akşamı bulurken yine dağları aşıyorduk biz uzaktan göründü Artvin.
Bakın çocuklar dedim işte size Artvin de şanslarına yağmur başlamıştı camlara vuran damlalar
Ve sis perdesi oluştu göremedik uzaktan ışık selini.ağır ağır indik dağlardan ve eteklerindeyiz .
Ama incin top atıyor.
Köy hizmetleri misafir hanesini bulacağız da kimseler yok kime sorsak
Biraz yukarılara çıkalım bakalım neler olacak deyip koyulduk yola yine se ler çizerek
Biz böyle gitmekte ve açık bir yer aramaktayken yanımızdan köy hizmetlerine ait bir araba geçti
Takıldık peşne o gider biz gideriz habire se leri çizerek.
Çocuklar dedim bu böyle olmayacak epeyce yol aldık bir sorsanız bu adamı durdurup
Onlarında aklı yattı bu işe git git dağı yarıladık.
Sinyal verdi öne geçti ve sordu yeğenim biz sizi takip ediyoruz ama misafir hane nerde?
Adam güldü ben evime gidiyorum beni niye takip ettiniz misafir hane aşağıda demez mi.
hayda hadi bakalım dön geri yine se leri çizerek döne döne indik adamın tarif ettiği yeri bulduk halimize gülerek.
Artvin’i bilenler bilir dağın ön yüzünde arkası yok. Hala düşünürüm ve aklım almaz nasıl bir yerleşim olmuş orada
Ve bizde şaşkın yorgun bir günün ardından uyku en güzeli deyip çekildik odalarımıza.
Sabah kalkınca baktık yine yukarılara ve en ilginç yanı ne biliyor musunuz çocuklar dedim
Hastanenin en yukarıda olması.evet aşağıdan doğum yapacak bir hasta yukarı çıkana kadar bebek olur sanırım.
Deyince güldü hepsi aman hala diye
Güzel geçen günlerden güzel bir anımdı ARTVİN.
YORUMLAR
Doktorların, ebelerin işleri ne kadar da kolaylaşmış...
Bebekler hastaneye gelmeden doğuyor.
Çok hoş bir anı ve güzel bir anlatım...
Hiç görmediğim Artvin'i de tanıdım sayenizde.
Kutluyorum Ayşe Hanım...
Kadir Tozlu
AYSE 09
evet öyle olmalı o kadar yolu se çizerek çıkmak kolay değil
saygılarımlasınız
Ayşe Hanım Artvin'i anlatan harika anınızı beğeniyle ilgiyle okudum.Karadenizi ve Artvini görmek elzem oldu artık.Siz bu kadar övdüğünüze göre görülecek eşsiz bir yerdir diye düşünüyorum.Sormadan aracın peşine düşmeniz de güldürdü...
Saygılarımla,esen kalınız...
AYSE 09
imkanınız olursa gidin derim harika bir yer
saygılarımla
çok teşekkür ederim okuduğunuz için
Yazıyı ve yorumları okudum ve ağladım. Gururlandım. Buradan bütün site arkadaşlarımı Ayşe 09 aracılığıyla Artvinime, şavşatıma ve diğer hepsi birbirinden güzel ilçelerime davet ediyorum. Ayşe Hanım öğretmenevini biliyor. hemen yanıbaşında Halk eğitimi Merkezindeyim. Yollarımızın "S" si yüreğimizin sevgisidir. Dağlarımızın yeşili yüzümüzün nurudur. Çoruh nehrimiz ve buz gibi kaynak sularımız duygu selimizdir. Bizi yücelten sözcüklerinize teşekkürler ediyorum. Bir şeyden daha emin olmanızı isterim. O Köy hizmetleri şoförü sizi misafir etmeyi çok istemiştir evinde. İnanın. selamlarımla.
AYSE 09
bu güzel davete ayrıca çok çok teşekkürler diyorum
evet güzel yurdumun güzel bir köşesiydi
saygılarımlasınız herdaim
Artvin hem methini çok duyduğum hem de orada görev yapan pek çok arkadaşım ya da oralı arkadaşlarım dolayısıyla adeta görmüş kadar olduğum bir il. Bir kez de sizin kaleminizden okuyunca gidip görme arzusu daha da çoğaldı. Rabbim nasip eder inşallah.
Selam ve saygılarımla.
AYSE 09
saygılarımlasınız
erzurumda ikinci şark hizmetim esnasında arvini görmüştüm...o yolları geçerken dilimiz damağımız kuruyordu birde en usta şoförler artvinden çıkar...tartışmasız böyledir..güzel anılara devam saygılar
AYSE 09
artvinin şöförü kaza yapmaz yaparsada kurtulmaz ölür demişler
çok teşekkür ederim sağ olun saygılarımla
Vilayet olması hasebiyle dünyada topoğrafik olarak tek örnektir. Ben de ilk gördüğümde şaşkınlığımı gizleyememiştim. Yıllar önce demeliyim; sanırım 1985 olmalı sonra bida, bidaha ve sarp Kapısı...Karadenizden gelirseniz insan çabasının başka başka yüzünü görürüsünüz, Erzurum yönünden girerseniz, Tortum Şellalesiyle birlik insan çabasının başka bir yüzünü görürüsünüz...Her şey çetindir aslında ama, insanlarda inanılmaz sıcaktır. Tortum gölü ve şellaleside dünyanın ikinci öreneğidir tabii oluşum olarak.Bir dağın göçerek çayın önünü kapatması sonucu oluşmuştur. Her şeyiyile güzel bir yurt köşesi olmayı haketmiştir Artvin...
Kutladım efendim..Selam,saygı...
AYSE 09
çok teşekkürler saygılar benden
hyazici58
çok güzel anıymış benimde artvinli arkadaşlarım var hep davet ediyorlar ama gitmek kısmet olmadı doğu karedenizi hep merak editimişimdir tebrikler sevgilerimle ve selamlarımla
AYSE 09
görmek lazım inan
saygım sevgimlesin herdaim
AYSE 09
evet güzel bir anıydı unutamadığım
yusufeli'ne geldiğim günden beri yaşadıgımı hıssedıyorum.. öyle guzel kı buralar.. hayatımda verdıgm belkıde en guzel en ıyı kararı vermısım buraya yerleserek... hergun nefes aldıgımı hıssedıyorum.. ınsanlar o kadar ıyıler kı unuttugum butun o degerler burada aynen yasıyor komsuluk ınsanlık hala ölmemiş.. Karadenız ınsanı mukemmel... bır tekırdaglı olarak bu kadar sıcak olmaları benı ayrıca mutlu edıyor... tesekkurlerımle..
AYSE 09
yusuf elinde baharı gördüm karın içinde şirin bir yer
tekir dağıda yabana atmayın
oranın ayrıdır güzelliği
saygılarımla
işte sevgili ayşe bizim karadeniz şehirleri böyledir..adama s leri çizdirir.her s nin arkasında gizemli bir güzelliğe kapı açarsınız.sonra şaşırıp kalırsınız..hayretler içerisinde..
sevgilerimle.
AYSE 09
çizdik se leri ve çok ta güzeldi
sevgim saygımlasın herdaim
ayy canım memleketim benimm okuyunca ne çok özledim ...
Yusufelinin yeşilliğiyle ve bilhassa insanıyla çok özel olduğuna inanırım ,ama Hopayı ve Şavşatı da görmelisiniz kesinlikle birdahakine muhakkat gidin inşallah .üniversitedeyken bi arkadaşla karadeniz turu hazırladık hayatında hiç dağ görmemiş arkadaşlarımız da vardı gözlerinde ki şaşkınlığı görmeliydiniz ama o denizi göz alıcı yeşilliği görünce mest olmuşlardı .o yüzden diyorum ki insanlar karadenizi görmeden ölmemeli :)
Gerçi yurdumun her bölgesi her yöresi çok güzel ve çok özel ...
öptüm ellerinizden , sevgiler..
AYSE 09
ve hopa bir gece misafir etti bizi
karadenizi üç kez gezdim karış karış
son baharını gördüm karını kışını yaşadım
baharına ise hayran kaldım
evet kara denizi imkanım olsa yine gider gezerim
güzel ötesi güzel
saygımlasın herdaim
benim doğduğum yerde
menekşeler
kardelenlere inat
karların tam ortasında açar
buradakiler gibi
saksıda maksıda açıp
kimseden su bile dilenmezdi...(bir şiirimden)
Bir Artvin'li olarak teşekkür ediyorum...
Ahad.
ahad karacan tarafından 2/11/2012 1:05:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
AYSE 09
güzeldi artvin ve gezimizde
yurdumun neresi çirkinki her köşesi ayrı güzel
saygılarımla
Yüreğinizde gezindik Artvin' i S ler çizerek..... Her araç takip edilir mi ki !
Teşekkür ediyorum.
Saygılarımla...
AYSE 09
evet se lerle gezindik hep
nasıl takip etmeyelim köy hizmetlerinindi tabiki adamın efine gideceğiniz düşünememiştik
saygımla sağ olun
Bu güzel anınızla Artvin'i görmüş gibi olduk paylaşım için teşekkürler sevgili Ayşe...
AYSE 09
evet görmek lazım bu güzellikleri rabbim sizlerede nasip etsin
yazan yüreği içtenlikle tebrik ederim.Duygular anlatım ruhu okşamakta.Galiba Artvin'e yakın oturmaktasınız.Bende Şu an İzmir'de kalıyorum.aslen İspir'liyin Yusufeli'ne sınır.Çok özledim.gitmeyeli yıllar oldu.
Ama özlem bitmiyor.
son şiirimi o anıları anımsarken yazdım.
yazı için teşekkürler.güzeldi..
AYSE 09
hayır Aydındayım ben
bazı vesileler oldu gitmek için dediğim gibi önce turlarla gittik yurdumun bir çok yerini gördüm bu vesile ile sonrası evlatlar için gidildi
ama yurdumun güzelliklerini görmek çok güzeldi aradan yıllar geçti yine unutulmuyor bu anılar
saygılarımla
AYSE 09
ya nasılda takip ettik önceleri kaçırmayalım diye sonra da güldük halimize
saygımlasınız
Annem,güzel anı yazınızdan, memleketimizin doğa harikası Artvin İli'mizi tanımış olduk.Virajlı yollara se demenize güldüm.Biz, Ege'de düz ovalara alışığız benim şehrim Uşak'ta düz ovada rampa bile
çok az.Aydın'ı gördüm kuzenim oraya yerleşti ev aldı öğretmen.Sizleri Uşak'ta görüp misafir etmekten
onur duyarım.Yazan, yüreğinize ve kaleminize sağlık.Selam,sevgi ve saygılarımla...
AYSE 09
eve bizler düz ovaya alışkınız da dağları görünce bir hoş oluyoruz
sevgimlesin bak aydına geldiğinde beklerim
yeğeninlede tanışırız inşallah sevgimlesin güzel kızım
Anılarınızı kaleme almak , sizlerin duygularını okumak güzeldi sevgi,selamlar size kutluyorum sizi.
AYSE 09
evet unutmamak adına anılarımı yaz maya çalışıyorm
saygımlasınız