- 1541 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
İliryalı
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ay ışığının geceyi bu kadar lacivert kıldığı görülmüş değildi. Dağlar, gök, deniz, kumlar...
Uzun saçlı bir kadın ağaçların arasından çıkıp kumsala girdi. Kumu bozarak koşarken arkasına baktığında, ayağı burkuldu. Uzun eteğini çekerken can havliyle bileğini tutup arkasına bir daha baktı. Geceden de lacivert bir adam yamaçtaki ağaçların gölgelerinden sıyrılıp çıktığı yerde durdu. Gözleriyle kumsalı tararken elindeki kılıcı yanına sapladı. Bir kılıç gümüştü. Kumun üzerinde hem saklanmaya hem de arkasından geleni kolaçan etmeye çalışan kadın bileğindeki sancının bir an önce geçmesi için nefesini tutmuş bekliyordu.
Mutlak bir sessizliğin içinde dalgalar bile susmuştu. Bir tek rüzgâr adamın hırıltılı nefesini kadına taşıyordu.
“Kaç Terzi.” diye bağırdı adam. “Daha hızlı kaç benden.”
Sesi yaban bir hayvana aitti ama hangisi olduğunu anlamak zordu. Sırtlan, çakal, kurt... Belki çok daha vahşi.
Kadın “Ben Terzi değilim.” demek istedi.
Bunu İliryalı’nın eline ilk düştüğü andan kaçtığı son ana dek defalarca tekrarlamış ama bir faydasını görememişti. Adam sadece kendisine inanıyordu ve inancı ona Terzi’nin kendisi olduğunu söylüyordu.
Kadın, yüzünden nefesiyle birlikte kalkışan saçlarını eliyle çekip tekrar adamın gölgesinin bulunduğu yere baktı. Ne adamın silueti oradaydı ne de kılıcının gümüşü. Adam bir hışırtı sesiyle gözden kaybolmuştu. Sağına soluna dikkatle bakıp ortalıkta kimsenin olmadığından emin olduğunda doğruldu.
Sekerek yürümeye başladı. Burkulan ayağını kumda sürürken uzun dalgalı saçları rüzgârla uçuşuyordu. Ayak bileklerine kadar inen eteğini, sol elinin uzun ince parmaklarıyla toplarken diğer eliyle de saçlarını toplamaya çalışıyordu.
Koşturmaya devam ettiğinde kaçıyor olmasının da verdiği heyecanla bir kum tepesinde olduğunu fark etmedi. Kumul yamaçtan yuvarlanmaya başladı. Aksından fırlamış tekerlek gibi yuvarlanıyor, tüm kemiklerinin kırıldığını hissediyordu. Tepenin dibine indiğinde baygındı.
Kumsal şeridindeki tüm ağaçların adeta kolları kesiliyordu. Sık bitki örtüsünün içindeki hayvan son hızla koşuyor, bir yandan da önüne çıkan ağaçları acımadan kesiyordu.
“Terzi” dedi soluk soluğa “Ne gece saklayabilir seni benden ne orman ne kum ne de arz... Sen her ne kadar kim olduğunu bilmesen de gergefini eline aldığında çizeceksin kaderimi. Kocan olacağım. Erkeğin. Her savaşımda boynum senin ip ile iğnene emanet olacak.” adam derin derin solumaya devam etti.
Ağaçların arasından kumsala doğru baktı. Kum tepesinin dibinde yatan kadını gördü.
Yamaçtan aşağı inip kadının baygın bedeninin yanına geldi. İki parmağını şah damarının üzerine koyarak kadının hayatta olup olmadığını kontrol etti. Dar omuzlarını büyük ellerinin arasına alarak kadını bir an için sarsarak uyandırmayı düşündüyse de bu sırada kadının yanlara dökülen saçlarının arasından görünen yüzünü gördükten sonra bu fikrinden vazgeçti. Aniden ayağa kalkıp kılıç yaraları ve savaş izleri taşıyan yüz çizgilerini koca nasırlı elleriyle örttü.
“Tanrı” dedi. “Bu kadın bana eş olamayacak kadar güzel. Onu burada öldürmem için güç ver.”
“Benimle pazarlık yapma İliryalı...” diye bir ses geldi, hem yerin altından hem göğün üstünden hem denizin hem dağların içinden.
“Ben senin oğlunum.” diye çıkıştı İliryalı “Onca çocuğun kanını dökmem için güç veriyorsunuz da güzellikte sizinle yarışan bu sıradan kulunuzu neden öldürmem için vermiyorsunuz?”
“Sıradan olsa sana eş olmazdı APTAL... Kibir gözünü kapatmış senin...” diye bir ses geldiğinde İliryalı’nın kılıcı ateş gibi ısındı ve elinden fırladı.
“Özür dilerim ölü an tanrısı.” diyen İliryalı korkuyla etrafına bakındı. Gidip kılıcını kumun üzerinden aldı. Çaresiz kalıp kadının uykusunu beklemeye başladı.
Kadın gözlerini açtığında önce ayı gördü, hemen arkasından İliryalı’nın kendisine bakan koca gözlerini.
“İyi misin?” dedi.
İliryalı’dan ilk kez insani bir söz duyan kadın güçlükle kaldırdığı başını “evet” anlamında salladı.
“Kaçacağını mı sanıyorsun esirimsin artık.” cümlesiyle, Terzi her şeyin normal olduğunu anladı ve dağınık saçlarının arasından sert bir bakış attı.
İliryalı etkilenmişe benzemiyordu.
“Sana söylüyorum ben Terzi değilim.”
“İnkâr...” dedi. “Sürekli inkâr ediyor ve neden Terzi olduğunu düşünmüyorsun. Çünkü böyle bir şeye ihtimal vermiyorsun.”
“Ben dikiş dikmeyi bile bilmem.”
“Yer ve gök bir aradaydı tanrılar ayırdı, onları sen birleştirdin. Gök göğe, yer yere karışmıyorsa, biz yer ve gök arasında araftakiler eğer nefes alıyorsa, bu insanın kaderini çizen Terzi’nin eseridir.”
.
.
.
lacivertiğnedenlik / chaotica
YORUMLAR
Aysu teşekkürler.
Ara sıra bu sayfalara kaçmamız gerektiğini öğrettin.
Sitede bu tür hikâye/metinlere zaman bulamıyorum.
Bir yerden başlamak gerek dimii ama :)
Kutladım.
mavi_dans tarafından 2/11/2012 11:41:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
lacivertiğnedenlik
Sevgiler
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik
Lacivert kalemin gökyüzünden çalmış olmalı sihrini
öyle güzel parladı ki
nefis bir anlatımdı
her iki kaleme sonsuz tebrik ve sevgimle NANİ' m...
lacivertiğnedenlik
Teşekkür ederiz.
tekrar tebrikler sevgili arkadaşlar..
gönülden..
sevgilerimle..
hakettiğiniz yerdesiniz..
lacivertiğnedenlik
Teşekkür ederiz
lacivertiğnedenlik
Sevgiler
lacivertiğnedenlik
Bir kere o sondaki terzi tanımı şahaneydi.
İki renkli yazarın sıradışı , şahane öykülerinden birini yine nefes almadan okudum diyebilirim.
Bu güzel şeçkinin yazarlarını canı gönülden kutlar, canım lacivertimi ayrıca da öperim :)
Seçki kurulunuda bu güzel çalışmaları ödüllendirdiği için tebrik ederim.
Son olarak, yerine çooooook yakışmış !!!
Sevgimle can.
lacivertiğnedenlik
Teşekkür ederiz.
lacivertiğnedenlik
Teşekkürler
lacivertiğnedenlik
lacivertiğnedenlik
teşekkür ederiz ,sevgiler
waratte
yakıştı odaya:d
lacivertiğnedenlik
- ah böyle olsa dünya :))
waratte
Bir yüzüğü eksikti bu iliryalının...İlerde kimbilebilir yuvasından oğlu çıkar diye...Ama o öldüren babasını engellemek için bu sefer..
İkili dikiş sağlam....Tebrikle...
lacivertiğnedenlik
sevgiler
Tepenin dibine indiğinde baygındı. Gözlerini kapadı.
baygındı. gözlerini kapadı. ??
acaba benmi yanılıyorum?
sevgilerimle..
emekçi arkadaşlar..
lacivertiğnedenlik
teşekkür ederiz.
Beraber şiiri duydum ama yazı yazmakta hoş/muşşş...
Ve isimleriniz tam bir ikili gibi uymuş...
tebrikler...
lacivertiğnedenlik
(( Seçil Nimet ))
İyice delleneyimde yazarız... :)
He birazda kanatlarım iyileşsin !!!
:'(
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
Toprak kokum benim...Ne zaman istersen. Ben öykü söz konusu ise her daim hazırım bilirsin. Bence sen kendini hazırla:)))
lacivertiğnedenlik
Aynur Engindeniz
Chaotica ile çalışmak sana gerçekten öyküleme açısından yaramış. Soyut ve boşlukta kalan tarafları gitmiş kaleminin.
Tanrıyla ilgili kısımları hariç çok beğendim.
:)
Bekliyorum...
lacivertiğnedenlik
teşekkür ederiz aynur'm
Aynur Engindeniz
Ayrıca Chaotica çok gizemli ve sessiz ama ilk keşfettiğimden beri çok az çalışmasını kaçırmışımdır, her yerde de söylüyorum: en iyi "iki"nin içindedir bence...bilmesini isterim:))
Sevgiler su saçlı kz...