- 1128 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FATİH SULTAN MEHMET’İN Hz İSA MESİH’LE BULUŞMASI
FATİH SULTAN MEHMET’İN Hz İSA MESİH’LE BULUŞMASI
Fatih Sultan Mehmet bir şiirinde Hz İsa Mesih’le buluştuğunu anlatmış. Hz İsa ile buluşmasından sonra insanların Müslümanlığı terk edip Hıristiyanlaşağınını iddia etmiştir. 1453’ten sonra Dünya’da İslam Devletlerinin tek tek yıkılması, yok olması, insanların dinlerini, Müslümanların İslam’ı terk etmesi Hıristiyanlığın en yaygın din olacağı Fatih’in bir öngörüsü müdür? 1453 yılı Hz İsa’nın canlı olarak Mesih olarak geldiği zamanlar mıdır?Hz Mesih İsa 1453 yılında geldiği için artık insanların Mesih beklemesine gerek kalmadı mı?
Fatih’in Hz İsa Mesih dediği Galata Katolik Papazı kimdir? Eserleri, Fatih’in övdüğü öğretileri nelerdir? Tarihçi ve araştırmacıların bu konuyu aydınlatan yeni belge ve bilgiler sunacağını umarım.
FATİH’İN ŞİİRİYLE HZ İSA
Bağlamaz firdevse gönlünü Kalata’yı gören
Servi anmaz onda ol serv-i dilârâyı gören
Bir firengî şîveli İsayî gördüm onda kim
Lebleri dirisidür der idi İsâ’yı gören
Akl u fehmin dîn ü îmânın nice zabt eylesün
Kâfir olur hey müselmânlar o tersâyı gören
Kevser’i anmaz ol içdiği mey-i nâbı içen
Mescide varmaz o varduğı kilisâyı gören
Bir Frengi kafir olduğunu bilürdi Avniya
Belün ü boynunda zünnari çelipayı gören.
Galata’yı gören gönlünü Firdevs Cennet Bahçesi ne bağlamaz
Gönlü ihya eden o Ulu’yu (başkanı) gören başka bir Ulu’nun ismini asla anmaz.
Bir Hıristiyan aksanlı(şiveli) Hz İsa’yı gördüm onda ki
Hz İsa’yı görenin dudakları Hz İsa’nın diri olduğuna şahadet eder.
Aklın dinini ve imanını nasıl korusun!
O Hıristiyan’ı gören tüm Müslümanlar kâfir olur.
Nebi’nin (Hz İsa’nın) o içtiğini içenler Kevser’i (Muhammedileri) anmaz olur.
Onun olduğu o kiliseye varan Mescide gitmez olur.
Belindeki Hıristiyan kuşağını, boynundaki haçı gören;
FATİH’İN OĞLU BAYEZID DÖNEMİNDE MESİH SADRAZAM OLMUŞTU:
Bir Hıristiyan kafir olduğunu bilirdi Avniya.(Avniya: Fatih’in mahlası)
Mesih Paşa, (d.? - ö. Kasım 1501) II. Beyazıt saltanatında Mart 1499-Eylül 1501 arasında sadrazamlık yapmış Osmanlı devlet adamıdır.
Bizans İmparatorluğu Palaiologos ailesine mensup olduğu ve son Bizans imparatoru XI. Konstantin Palaiologos’un kız kardeşinin çocuğu olduğu iddia edilmektedir. İstanbul’un Fethi’nden sonra Has Murat Paşanın kulu olmuş ve bir Türk olarak eğitim görüp yetiştirilmiştir.
Üç oğlu bulunduğu ve bunlardan Bali Bey adlı oğlunun 1593’de Vulcitrin sancakbeyi olduğu belirtilmiştir.
Hadim Mehmed Mesih Paşa
İkinci Mesih Paşa III. Murat saltanatı döneminde 1585-1586 yıllarında sadrazamlık yapmış bir Osmanlı devlet adamıdır. II. Beyazıt saltanatında 1499-1501 yılları arasında sadrazamlık yapmış Mesih Paşa’dan ayırmak için İkinci sıfatı ile anılır.
Aynı zamanda Hıristiyanlarca Hz İsa demek olan Mesih’in Sadrazamlık dönemi Fatih’in oğlu Bayezıt döneminde Osmanlı Devleti tarihine geçmiş oldu.
ABDULLAH BEDELOĞLU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.