- 1273 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
ORYANTALİZİM BELASI
BU DÜŞÜNCENİN HİÇTE MASUM OLMADIĞI VEDE GÜDÜMLEDİĞİ OLGUNUN TAMAMEN ÇIKARLAR DOĞRULTUSUNDA GELİŞTİRİLDİĞİ VAZGEÇİLMEZ BİR GERÇEKTİR.
oryantalizmin doğuşu ve amaçları:Oryantalizm, Yakın ve Uzak Doğu toplum ve kültürlerinin, dilleri ve halklarının incelendiği batı kökenli ve batı merkezli bir araştırma alanlarının tümüne verilen addır.Terim, kimi çevrelerde 18. ve 19.yüzyıllardaki Avrupa emperyalizmi döneminin zihniyeti tarafından şekillendirilmiş Amerikalı ve Avrupalıların Doğu araştırmalarına işaret etmekte kullanılarak olumsuz bir yan anlam kazanmıştır. Bu anlamda oryantalizm Doğu kültür ve halklarının önyargı dolu ve bu kültürlere yönelik dışarıdan yorumlarını işaret etmektedir. Terimi bu bakış açısından ve olumsuz manada kitaplarında -özellikle de Orientalism (1978) kitabında- kullanan en ünlü kişi Edward Said’dir. Bernard Lewis gibi batılı akademisyenler ise Said tarafından kelimeye yüklenen bu olumsuz imaları eleştirmişlerdir. Oryantalizmi daha radikal boyutta inceleyen Türk aydınlarından Ömer Baharoğlu, oryantalizmin Batı’nın emperyalist eylemlerine katkıda bulunan bir kurgu olduğunu aslında hiç masum bir imgelem veya disiplin olmadığını ve Batı’nın dünyanın değişik coğrafyalarına sızma girişimlerinin fikri/bilimsel/kültürel altyapısının oryantalizm tarafından teçhizatlandırıldığını söylemektedir. Biricik gerçeklik ise oryantalizmin resmi veya gayrı resmi başlangıcından itibaren tümüyle yüklendiği ve bugün hala aynı şevkle uygulanabilirliğini artırmaya çalıştığı görev ,emperyalizmin Doğu coğrafyalarına sızma girişimini meşru ve kolay hale getirmektir. Yani neticede masum gibi görünen ama hiç de masum olmayan bir fikirler ve çalışmalar kompozisyonu olan oryantalizm; özellikle 18-19. yüzyıllarla birlikte emperyalizmi meşrulaştırmak amacıyla ortaya çıkan sosyal bilimlerden sosyoloji, hukuk ve ekonominin de temel fikri alt yapısını hazırlamıştır.
SLord Curzon, 27 Eylül 1909’da Lordlar Kamarası’nda yaptığı konuşmada şöyle diyordu: “Doğu insanının yalnız dillerine değil, törelerine, hissiyatına, geleneklerine, tarihine, dinine de aşina olmamız, Doğu ruhu diyebileceğimiz şeyi anlama maharetimiz, kazanmış olduğumuz mevkii gelecekte de koruyabilmemizi sağlayacak tek dayanaktır.”
BURDANDA ANLAŞILACAĞI ÜZERE BU AKIMIN HİZMET AMACININ TAMAMEN BİR SÖMÜRGECİLİK FİKRİYATINA KAZANDIRMIŞ OLDUĞU AKIM ŞEKLİDİR.HATTA SÖMÜRGECİLİĞİ BİLİMSEL KILAN ELİNİ KUVVETLENDİREN VARLIKLARINI MEŞRULAŞTIRMAYA HİZMET ETMİŞ YEGANE AKIMDIR. OYSAKİ İNSANLARA GÖSTERDİĞİ YÜZÜNDE KARDEŞLİK BARIŞTOPLUM VE KÜLTÜRLERİ ANLAMA OLGUSUNUN TEMELİNDE NASIL SÖMÜRÜLEBİLECEKLERİNİ DAHA İYİ KAVRAMA ŞEKLİDİR
ORYANTALİZMİN ŞU ANKİ FİLİSTİN AFGANİSTAN IRAK DA YAPMIŞ OLDUĞU FAALİYETLER ŞİMDİYSE SIRASIYLA TUNUS BAHREYN CEZAYİR YEMEN ŞİMDİDE SURİYE ORYANTALİZMİN VE SÖMÜRGECİLİĞİN BİRER OYUNLARIDIR...TOPLUMUN İÇİNE SIZARAK İNSANLARI KIŞKIRTIP SÖZDE ÖZGÜRLÜK DÜŞÜNCESİNİ EMPOZE EDEREKMÜCADELELELRİNE SUNİ KATKIDA BULUNMAKTIR...OYSAKİ DAHA BÜYÜK KÖLELİĞE HAZIRLAYIP VARLIKLARINI İDAME ETTİRMEK ADINA BU ZAVALLI TOPLUMLARI KENDİ EMELLERİ DOĞRULTUSUNDA İNSANLIK DIŞI BİR ŞEKİLDE UŞAK KILMAKTIR.BU PLANLARA KUZEY AFRİKADA DAHİLDİR ORYANTALİSTLERE GÖRE AMA ALINAN ONCA ELEŞTİRİDEN SONRA BUNUN KİMLİĞİNİ DEĞİŞTİRME ÇABASINA GİREREK BU DÜŞÜNCENİN ADINI KORUMAK İÇİN BİR ÇOK İSİM EKLENMİŞTİR.BATI KENDİ DÜŞÜNCELERİNİ DOĞUYA GİYDİREREK BİR ÇOK YAKIŞTIRMALARDA BULUNMUŞTUR BU GÖRÜŞLE BERABER.DOĞUNUN KADINLARININ EĞİTİLMESİ GEREKEN BİR YARATIK OLDUĞUNU İLERİ SÜRMELERİNDEN TUTUNDA KENDİNİ İDARE EDENLERİN DESPOTİZM İÇERİSİNDE OLDUĞUNDAN,GELİŞİME AÇIK OLMAYAN GERİ DÜŞÜNCELİ TOPLUMLAR OLDUĞUNU,KARA CAHİL,GERİ ,GİZEMLİ,AÇ BİTAP ÇOCUKLARIN VAROLDUĞUNU İZAH EDER...
BATININDA BUnLARIN KURtARICISI, İNSANİ DUYGULARI YAŞATACAK TEK BİR ÇÖZÜM OLDUĞUNU VE BU COĞRAFYAYI YÖNETEN İNSANLARIN,BU TOPLUMA HUZUR VE REFAHI SAĞLAYACAKLARIN ANCAK KENDİLERİ OLDUĞUNU ANLATIRLAR...
BURADA YAPILMAK İSTENEN DOĞU TOPLUMLARININ BATIYA UŞAKLIK ETMESİNİ VEDE AHLAKİ EREZYONU KANIKSAMASINI ANLAMIŞ BULUNUYORUZ...O NEDENLE KENDİ DEĞERLERİMİZE VE TARİHİMİZE SAHİP ÇIKMAMIZIN VAKTİ GELDİDE GEÇİYOR DİYE DÜŞÜNÜYORUM..
BATININ BU OYUNLARINA SEYİRCİ KALMAK BZİMDE ONLARIN AMAÇLARINA HİZMET ETMEMİZDEN BAŞKACA BİR ŞEY DEĞİLDİR.
SEVGİLERİMLE
YASEMEN AKYÜREK(ÜLKER) KÜÇÜK)
YORUMLAR
Menfaatler...menfaatler menfaatler...
Coğrafyasındaki rezervlerde petrol/su/ değerli mineral ve de madenler var olduğu sürece bu dev pasta parçalanarak çakalların damağında parçalanacaktır.
DİN MEZHEP KAVGALARI ile İSLAM BÜTÜNLÜĞÜ'nü yem olarak ortaya atarak da özgün bir strateji belirleniyor...
YERSEK TABİ!
Türkiye'deki Kürt & Türk dengelerinin hassasiyetlerine dinamit koymaya çalışmak da bu lobilerin insiyatifinde değil midir?
Kalemlere ödenecek bütçemiz mermilere akıyor...
EĞİTİM NÖTR OLUYOR BİLİME İLİME GİDEN KANALLAR TIKANIYOR...
Neden?
BATININDA BUnLARIN KURtARICISI, İNSANİ DUYGULARI YAŞATACAK TEK BİR ÇÖZÜM OLDUĞUNU VE BU COĞRAFYAYI YÖNETEN İNSANLARIN,BU TOPLUMA HUZUR VE REFAHI SAĞLAYACAKLARIN ANCAK KENDİLERİ OLDUĞUNU ANLATIRLAR...
yasemin hanım bu duyarlı yzınızı kutlarım
güzel ve iyi kunlara parmak basmışsınız
selam ve saygılar...
Rasûlullah s.a.v. den El küfrü milletün vâhide ) adları ne kadar çok olursa olsun küfür
tek bir millettir.Ben buna şeytan üçgeni diyorum ,çünkü benim araştırmalarımda bunlarım
hepsinin bir kazığa bağlı olduklarını tesbit ettim.düşünelim neden,tüm musibetler müslüman
milletlerin üzerinde dönüyor.onların bini bir kazığa bağlı iken.Biz müslümanlar olarak neden
bir iken bin kazığa bağlıyız ? onlarda ittifak bizlerde tefrika,onlar birbirlerini severken bizler
birbirlerimizi yeriyoruz .çalışmadan kazanmak ekmeden biçmek istiyolruz .son zamanlardada
dilencilikler yüksek maişetli iş kapıları oldu.müslümanlar kur'an ı sünneti terkedip sokakta
duyduğuyla amel etmeye başladılar.bu yüzden kan göz yaş tüm zulüm ve işkenceler
müslümanların üzerlerinde düğümleniyor.
olayları fırsat bilen bu şetan üçgeni,rahatca vesveselerini yayarak yollarına devam ediyorlar
malesef bunlar gerçek.Kartala bir ok değmiş o da kendi teleğinden,bizleri yıkan bizleriz.
ALLAH dan bir an önce bu milletin kur-an a ve Sünnete dönmesini diliyorum.
uyarı niteliğindeki yazınızı kutluyor sonsuz selamlar sunuyorum
Osman AKSOY
doğada her hasım hasmının zayıf ve güçlü yönlerini bilir..batılılarda bazan dost postuna bürünerek bazan düşmanca tüm bizi bir arada tutan değerlerimizi dinamitlemişlerdir...
bütün temel kaynakları oryantalistler hazırlamış ve zehirlerini enjekte etmişlerdir..
sevgimle esenkalınız...
BU DÜŞÜNCENİN HİÇ TE (DE) MASUM OLMADIĞI VE DE GÜDÜMLEDİĞİ OLGUNUN TAMAMEN ÇIKARLAR DOĞRULTUSUNDA GELİŞTİRİLDİĞİ VAZGEÇİLMEZ BİR GERÇEKTİR.(İMLA KONUSUNA DA DİKKAT EDERSEK ÇOK DAHA İYİ OLACAK-)
Duygu ve düşüncelerinize yürekten katılıyorum...
BATI BATI DİYEREK BALÇIK-ÇAMURA BATTIK
GELİR KURTARIR DİYE İKİ YÜZ YILDIR YATTIK
Doğu toplumlarının şu anda batının ve özellikle ABD nin kölesi durumuna sokulduğu aşikardır.Tabii zenginlikleri olan bu ülkeler hallaç pamuğu gibi darmadağın edildi,edilmektedir.Şimdi sıra ülkemizdedir,üzerine ölü toprapı serpilmiş başı boş bir toplum vaziyeti mevcuttur şu an insanımızın üzerinde.Bu hassas konuyu çok ilmi bir şekilde dile getirdiğiniz için teşekkür ediyorum,keşke çok büyük kitlelere ulaşabilse bu yazınız ama olsun,karıncanın azmi misali bir hizmet olarak görüyor,size en içten saygı ve selamlarımı göndeeiryorum.Allah razı olsun.