KİM SUÇLU ?
Fransız Yargıtayının bir kararında okumuştum.
Bir adam bahçesinde yetiştirdiği elmaları hırsızlardan korumak için çeşitli yollar denemiş,
başaramamıştı.Bahçesine çepeçevre parmaklık çekti.Yine önleyemedi.Sonunda demir
parmaklıklara elektrik akımı verdi.
Bir kaç gün sonra parmaklıklar üstünde bir çocuk cesedi bulundu,kavrulmuştu.
Adam ısrarla hırsızlığı önlemek istediğini savunuyordu.Fransız Yargıtayı hırsız da olsa
"YAŞAMA HAKKI"nın maldan önce geldiğini gerekçe göstererek mahkümlülüğünü onayladı*
..........
*Bir Ceza Avukatının Anılları-Faruk Erem............adlı kitaptan alıntıdır
..............
Daima düşünürüm: MAL , elma bahçesi sahibinin değilde DEVLET’in olursa acaba ne değişir?
YORUMLAR
bu dünyayaya demir atmak kime kalmış bence adam suçlu bir elma ağacı var sadece demir parmaklık bunda olumlu düşünemiyorum
PEKİ SENİN HEP DÜŞÜNDÜĞÜN O SORUYA BENDE ŞÖYLE BİR SORUYLA CEVAP VERSEM :
yA O ELLERİ MİNİCİK OLAN ANNE KOKAN ÇOCUK SENİN EVLADIN OLSAYDI???
bence suçlu olan adam... minik bir çocuktur ya o lemayı çalan ne anlar o yaşta hırsızlıktan...yoğrulması gerek onun elektrikle değil...
Evet, doğrudur YAŞAMA HAKKI düşünüldüğünde adam suçludur ve ben de böyle düşünüyorum ama dediğiniz gibi o mal devletin olsaydı şayet o zaman işin rengi değişirdi örneğin bir çakıl taşı bile vermeyiz deyip ( sanki alsa başka bir yere kaçırıp götürecekmiş gibi, bazı şeyleri ben çok trajikomik buluyorum ne kadar ciddi de olsa ) kendi insanına kurşun sıkmazdı ..İşte hep o MAL'a ya da MAL'lara sahiplenme arzusundandır ki devletler arası ya da devlet içi savaşlar çıkıyor diye düşünüyorum kısaca .. Bir savaş karşıtı olarak eletrikli tellere hayır diyorum !
Çok güzel bir yazıydı, sevgilerimle ........
"MAL , elma bahçesi sahibinin değilde DEVLET’in olursa acaba ne değişir?"
evet düşünce doğru yanıtı ise bir hayli yoruma açık.
günümüzde yaşanan mülkiyet anlayışına karşı çarpıcı
bir örnek...
bir çocuk , bir elma...tercih hangisidir?
yada "bilemezdim " in masumluğu var mıdır?
tebrikler