BERZÂH
İki zıt arasında mevcut olduğu halde görünmeyen perde...
Berzah derin denizlerin üzerinde yürüyen böceklerin ayaklarını ıslatmayan zar...
Berzah sudaki varlıkların nefesi...
Zekinin deliliğe yakınlığını anlatan perde...
Bazen inanç ile red arasında...
Bazen tatlı ile tuzlu su arasında*...
Her zaman ilgimi çekti berzahlar...Ruhların dünyaya geri gelmesine engel perde gibi...(1)
İki zıttın her birinin kendisindeki değerine rağmen, birbirlerine görünmenin berzah ile engellenmesi...
Berzah ,perde veya engel...Belki iki varlık arasında çift yönlü ayna gibi...Ha bire kendi aslı ile aynı kalışa sebep...Engeli geçemeyiş...Elini uzattığında karşı taraf ile temasa geçemiyeceği zannı ile kendi varlığı ile meşgul oluş...
Berzah...Belki de görünmediği halde en aşikar hakiki fark...
Gündüzün güneşini içeriye sızdırmayan siyah perde...Veya karanlık bir gecede içerdeki ışığı dışarıya taşırmayan perde gibi...
Berzahta başrolde iki varlıktan başkası yoktur...Birbirlerine karışmayan aynı kabuğun içindeki yumurta akı ve sarısının birbirlerini ayıran zar gibi berzah...(2)
Boyutlar arasında gezinmeyi zorlaştıran engel...
Fizik metafizik ayırımında denge...
Berzah...Bakışlara derinliği kazandıran ayna arkasındaki sır...
Bir bebeğin dünyaya gelişine engel ve sebep perde, bir insanın kabrindeki örtü, ruhlar aleminden önceki dünya...İçiçe geçmiş bunca alemi ayıran engel berzah...Belki bu sadette ölümü garipsetmeyen perde...
Berzah, gökyüzünde görünmeyen yedi kat gaz tabakalarının ayrılışına sebep perdeler...
Elhasıl,
Maddelerdeki gibi manada da olduğu kadar,
bizzat madde ile manayı da ayıran perdedir berzah...
.........
*"Acı ve tatlı sulu iki denizi, birbirine kavuşmamak üzere salıvermiştir. Aralarında bir (berzah) engel vardır; birbirinin sınırını aşamazlar." (rahman 19-20)
1)"Nihâyet onlardan birine ölüm gelip çattığında der ki, Rabbim beni geri gönder! Ta ki boşa geçirdiğim dünya hayatımda artık iyi ameller işleyeyim. Hayır! O, söylediği boş bir laftan ibarettir. Onların arkalarında ise, yeniden diriltilecekleri güne kadar bir berzah vardır" (Mü’minûn, 99-100).
2)Mevlana’nın sözünden mülhem...
02 Ocak 2012
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.