- 1226 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KOKULU TELEVİZYON YAYINI
Televizyonda izlediğim mutfak programlarında yemekler yapılırken yemeğe çeşni veren tereyağı ve çeşitli baharatların oluşturduğu kokuları yalnızca sunucudan işitiyoruz. Bugün böyle bir programı izlerken aklıma önemli bir fikir geldi… Hem görüntüyü hem de sesi ileten bu TV harikası kokuyu iletemez mi?
Aslında bu konuyu çocuklarıma söylediğimde bir hayal kırıklığı yaşadım ama olsun… Çocuklar dediler ki, “o konu bilgisayar için bir süredir gündemde zaten” dediler.
Gündemde olsa da kafamda oluşan görüşleri sizlerle paylaşmak isterim. Ben biraz eski de olsa elektronik mühendisiyim. Benim öğrenim gördüğüm yıllarda daha renkli TV’ye yeni geçiyorduk. Teknik şimdi çok ilerledi. Ama yine de ben kafamdaki proceyi… Affedersiniz, şu Zihni Sinir de şivemi bozdu… Projeyi sizlerle paylaşmak isterim.
Öncelikle koku konusu iyi analiz edilmeli. Yani kokuyu oluşturan unsurlar bir veri tablosunda birleştirilmeli ve TV yayınında görüntü ve ses yanında bir de koku verisi gönderilmeli. Televizyonumuzun içinde de bir koku üreteci olmalı ve gelen koku verisine göre koku üretilmeli…
Bunun zorlukları nelerdir derseniz… TV yayınlarının bant genişliğinin artmasına neden olacaktır. Neyse ki koku unsuru görüntü ve ses için anlık olmak zorunda değildir. Televizyonda 1 saniyelik bir süre içinde 25 tane resim geçer. Oysaki bu 1 saniye içinde tek bir koku verisi gelse yeter sanırım. Yani 25 tane resim ve ses verisine karşılık tek bir koku verisi… Bundan ise 25 bitlik bir koku verisinin her bir görüntü ve ses verisi yanında tek bitlik veri şeklinde göndermenin yeterli olacağı sonucu çıkar.
25 bit bayağı büyük veri içerir çünkü ondalık sisteme çevrildiğinde 33.554.432 sayısına karşılık gelir. Yani o sayıda koku arşivimizden herhangi bir koku bilgisini 1 saniye içinde gönderebiliriz… Tabi ki böylesine geniş bir koku arşivinin bulunması parfümeri üreticilerinin işlerine gelmeyebilir…
Yalnız şöyle bir sorun var. Bir savaş komedisi filmi izlemiştim. Orada vagondaki silahları kaçırmak için nöbetçilerin oradan uzaklaşması gerekiyordu ve bunu “pis koku bombaları” ile gerçekleştirmişlerdi… Böyle filmler de izleyeceğimiz düşünülerek koku üreticisini kapatma olanağımız da olması gerekir…
Kadir Tozlu
08.02.2012
YORUMLAR
efendim çok değişik bir konuya değinmişsiniz gerçi benim ilgi alanımın dışındada olsa okumuşken meramımı yazayım dedim diyelimki aldık kokulu tv den benim sevmediğim kokuyu yayarsa ne olacak her insan aynı kokuyu beğenecek diye bir kural yok herhalde bu nasıl aşılacak cehaletime bağışlayın saygılarımla selamlar
superbaba
Koku üreticisini kapatırsınız.
Yorum için teşekkürler...
O şekilde tvler yapılmış fakat pahalı sanırım piyasaya sürülmesi zaman alacak..Şu an burda farklı tvler satımda bilgisayar radyo herşeyi içinde hepsini tv ekranında izleyebiliyorsunuz 6000 dolar civarında plasma zamanla onlar ucuzlarsa bilgisayarın yaptıklarınıda yapacağından çoğu şeyleri tvden yapabilecek insanlar..Ve bilgisayarlarda ucuzluyacak haliyle .Güzel günceldi konusu..Sydney den selamlar
superbaba
Değerli yorumunuz için teşekkürler...
Kadir Tozlu
merhaba
aman zaten çeşit çeşit yemekler insanı cezbediyor birde kokusu gelirse
yok derim buna karşıyım onca insan izliyor bulan var bulamayan var
bilseniz tereyağını ruyasında göremiyen var
etler öylesine
yok birde koku bağışlayın ben almayayım
saygılarımlaaaaaa