- 1212 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA
Göz yaşlarım halıya damlıyor ağlıyorum, bir yandan da evi süpürüyorum. Amcamı yerine yerleştirip Ankara’ya döndüm evim evim pis evim. Ev batmış üç çocuk üç çocuğa bakmaya çalışan bir koca.Ben evi yerinde bulduğuma seviniyorum. Altı üstü bir süpürge bir silme temizlenir ne olcak ki. Allah sağlık sıhat versin işler olur.
Hayatı düşünüyorum ölümü düşünüyorum. Hayat çok kısa ne kadar uzun yaşarsan yaşa hayat yine çok kısa.Yüz yaşındaki birine sorsak bu hayattan bir şey anladınmı ve doydun mu?Ne yaşadım ki ne anlayayım der. Sonun da ölümde olsa öleceğimizi bilsekte ve hayat yalanda deseler hayat güzel yaşamak güzel.
İnsanlar bu kısa hayatı neden kendilerine ve karşısındakilere zehir ediyorlar. Neden üç günlük dünyada küs kalıyorlar anlamıyorum. Hem bunu düşünüyor hemde ağlıyorum. Amcamın ölümü beni çok sarstı. Amca baba yarısı derler doğruda canım baba yarım benim.
Görümcem ve kayımvalidem aklıma geldi. Görümcem yani kocamın ablası amcasıyla yıllardır küs hem de ne ölüme ne dirime türden.O kadar inatçı o kadar konuşmama rağmen bir türlü barışmadı. Bunların hepsi inatçı annelerine çekmiş kayınvalidem nuh deyip peygamber demiyenlerden.Çocuklarıda ona çekmiş. Eşimle çok konuştum o barıştı. Evine gitmeyiz ama en azından sokakta gördüğünde yolunu değiştirmiyor.Halini hatrını soruyor gördüğünde, buna şükür.
Kesin görümcemle konuşacağım ve amcamın öldüğünde neler hissettiğimi ve nekadar acı çektiğimi anlatacağım.Sonunda ölüm olduğunu ve küs kalmanın kendine ve karşındakine çok acı verdiğini anlatıcağım. Güzel dinimizinde üç günden fazla küs kalmanın günah olduğunu anlatıcağım.O da bunu biliyor herkez biliyor ama yine de nefslerine yenilip küs kalıyorlar. Bende barışsın diye ısrar ediceğim inşallah barışır.
Ben bir yandan bunları düşünüyorum bir yandan iş yapıyorum. Birden aklıma benim küs olduğumu hatırladım.Görümcem söyleniyorum ama bende bir komşuma küsüm. Cuvaldız misali. Kalbimi kırmıştı iki komşum bende çok üzüldüm ve onlarla konuşmama kararı almıştım. Gördüğümde görmezden geliyorum başımı çeviriyorum.Gelmek istediğinde mazeret gösterim kabul etmiyorum ve gitmiyorum.Kalbimi kıran komşum ve arkadaşımından biri bir gün bana neden böyle davrandığımı sordu.Ben de neden üzüldüğümü ve neden konuşmadığımı anlattım.Arkadaşım da’’haklısın Eray yaptığımız yanlışmış senin açından düşününce sana hak verdim özür dilerim beni affet’’ dedi bende afettim.Arkadaşlığımıza kaldığımız yerden devam ettik.
Barıştığım arkadaşım diğerine durumu anlatmış olmalı ki diğer küs olduğum arkadaşım beni aradı.
-Eray bana bu sebebten dolayı küsmüşsün.
-Evet kalbim kırıldı ve ben sana küstüm
-Sen yanlış anlıyorsun onda ne var küsecek
-Sana göre bir şey yoktur. Böyle şeyler sana önemsiz gelebilir senin kalbin kırılmaz ama benim ki kırılıyor işte benim açımdan düşün.
-Abartıyorsun ben yanlış bir şey demedim ama seni iyi hissedicekse ben özür dilerim ne olacak azağım mı aşınacak.
-Sen hatanı anlamadan sadece özür dilemek için içinden gelmeden özür diliyorsan ben senin özrünü kabul etmiyorum.Allah yolunu açık etsin ama benim yoluma çıkma.
Özür dilemek değildir önemli olan hatasını anlayıpta özür dilemektir . Ben bunları düşünüyorum.Ne olursa olsun yinede küslük kötü dedim.Ölürsem yada o ölürse küs gitmek istemiyorum. Küs olalı ve üstteki konuşma geçeli epey zaman geçmişti ama olsun ben onunla barışmaya gideceğim.Evimin işini öylece bırakıp arkadaşıma gittim.
Kapı çaldım arkadaşım kapıyı gayet güler yüzle açtı beni özlemiş demek ki.İçeri buyur etti.Hoş geldin dedi.Ben hemen konuşmak istediğim konuya girdim.
-Arkadaşım buraya gelmemin sebebi benim amcam öldü.
-Başın sağ olsun çok üzüldüm.
-Bunu söylemek için gelmedim seninle barışmaya geldim.Eğer sen veya ben ölürsem küs gitmek istemiyorum kul hakkıyla gitmek istemiyorum.Kalbim sana hala daha kırgın olsa da seninle barışmak istiyorum.Seni gördüğümde kafamı çevirmek istemiyorum.Kabul edersen seninle barışmak istiyorum.
-Bende seninle barışmayı çok istiyorum.Seninle barışmak konuşmak için sana gelmeyi çok istedim.Senin kadar cesaretli olamadım dedi.
Sarıldık barıştık.Kalbimin kırgınlığı geçtimi geçmedi.Onunla samimide olmadım ama küs de olmadım.Birşeyler kırılmışsa ne kadar onarmaya çalıişsan da eskisi gibi olmuyor.Hatasını anlamadıysa hiç onarılmıyor.
Komşum birkaç ay sonra oradan taşındı gitti ben onu bir daha hiç görmedim. Eğer amcamın ölümü bana ders vermeseydi.Görümcemin küslüğü aklıma gelmeseydi.Ölüm aklıma gelmeseydi ben o komşumla barışmayacaktım. Komşum oradan taşınırken birbirimizle küs gidecekti ve ben onunla helallaşamıyacaktım. Allaha şükürler olsun ki kendime getirecek hatalarımı anlayacağım olaylar karşıma getiriyor. Ben de bunlardan ders çıkarıp yanlışlarımı düzeltiyorum.
Üç gündür yazdığım yazılar beni kendime getiren ve bu yanlışları yapmamaya çalışmama vesile olmuştur.Allah hatalarımı gösterecek ve hatalarımı düzeltecek olayları hep karşıma çıkartsın.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
7.2.2012
YORUMLAR
hocam tebriklerimi sunuyorum yine harika bir yazı olmuş haklı bir gönül dili konuşmuş herkes bir değildir bazısının kırılmadığı durumlarda bazısı paramparça olur önemli olan o parçalar dağılmadan bir araya getirmek dediğiniz gibi "ÜÇ GÜNLÜK DÜNYA" saygılar gönderiyorum güzel insana hayırlı günler dilerim ... esen kalın...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Ah hayatım; Hayatta neyi anlayabildiki şu ademoğulları.Bedeninin karmaşasından daha karmaşa Ruhu aslında.Ne kadar yaşarsak yaşayalım çözmek olanaksız...
Sevgiler...
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ders aldığınız gibi dersde vermiş oluyosunuz evet ömürümüz kavga edecek kadar uzun değil çok güzel bir konuya değinmişsiniz kutlarım yürekten sizi
saygılarımla selamlar
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgili Eray yazın beni çok etkiledi.okuyunca kendi yaşadığım bir olay aklıma geldi Çok sevdiğim 15 yıllık bir arkadaşlığı bitirmek zorunda kalmıştım bende olaydan sonra aylarca kendime gelememiştim..
Yazın harika çokkkk tebrik ederim..
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
nazlıgül
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
neyse bence vebali üzerinden atmalısın
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Çok güzel bir yazı,çok güzel düşünceler.zaten doğru olanda bu,saygılar sunuyorum...