- 2816 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLA OĞLUM AĞLA… ERKEKLER GİBİ SAVAŞMAYANLAR KADINLAR GİBİ AĞLAMAK ZORUNDADIR
Bu gün değişik bir yazı yazmak geldi içimden. Hem her zaman akıllı uslu yazı yazmak zorunda mıyız? Bu gün de böyle olsun. Kıyamet kopmaz ya?
Velhasılı bu gün karışık kuruşuk ve madde madde bir yazı kaleme alacağım.
Fıkralarla başlayalım işe.
1-Ormanlar kralı aslan kibirli ve böbürlü bir şekilde ormanda dolaşmaya başlamış. Önüne çıkan bir tavşana sormuş?
-Söyle lan ben kimim?
-Siz bizim efendimiz, en büyüğümüz, veli-i nimetimiz kralımızsınız.
Bu iltifat aslanın çok hoşuna gitmiş. Az sonra Tilkiyi gören aslan ona da aynı soruyu sormuş.
-Söyle lan ben kimim?
-Efendim sen bizim anamız, babamız her şeyimizsin. Varlık sebebimiz sensin.
Aslan dört köşe olmuş adeta. Biraz daha sonra çakal ile karşılaşmış ve ona da sormuş:
-Söyle lan ben kimim?
-Efendim siz bizim biricik, yegane, vaz geçilmez kralımız, kraldan da öte ilahımızsınız.
Aslan o kadar şişmiş ki uçacak neredeyse.
Nihayet bir fil görmüş aslan. Ona da aynı soruyu sormuş küstah bir şekilde.
-Söyle lan ben kimim?
Lakin filin canı çok sıkkınmış. Sabah sabah eşi ile münakaşa ettiği için hortumundan soluyormuş zaten. Karşısında küstah küstah soru soran aslanı hortumuna doladığı gibi kaldırıp bir ağaca çarpmış. Toz toprağa belenen aslan az sonra silkelenmiş ve file:
-Yav kardeşim ne kızıyorsun. Adam gibi ‘’ Bilmiyorum ‘’ desene.
Tavşan, tilki, çakal olmak kolay. Mesele Fil olabilmek…
2-Bir grup hayvanat bahçesi idareci, yönetici ve çalışanı ormanda dolaşmaya çıkmışlar. Gezip tozarlarken ağaçların arasında daldan dala sıçrayan bir maymun görmüşler. Bu maymun öyle şaklabanlıklar, öyle sevimli hareketler yapmış ki onlara , sonunda dayanamamışlar ve ‘’ Seni hayvanat bahçesine götürelim, bizim kadrolu elemanımız ol ister misin?’’ diye sormuşlar. Maymunun amacı da zaten buymuş. İşsizlik ve geçim sıkıntısı canına iyice tak ettiği ve neredeyse cinnet geçirip tüm ailesini aslan kafesine, kendisini de Ayı kafesine atma noktasındayken ayağına kadar gelen bu kısmete takla üstüne takla atmış. Neyse efendim bu maymunu almışlar ve hayvanat bahçesinde güzel bir kafese yerleştirmişler.
Maymuncuk bir kaç gün aynen ormandaki gibi zıplayarak, sıçrayarak gelen ziyaretçileri eğlendirmiş. Fakat bir müddet sonra artık yatmaktan başka hiç bir şey yapmamaya başlamış.Sonunda hayvanat bahçesi müdürü sormuş: ‘’ Niçin artık sadece yatıyorsun?’’ Cevap vermiş maymun: ‘’ Artık kadrolu eleman oldum da ondan ‘’
3- PAZARLIK – II. ABDÜLHAMİT İLE SİYONİST LİDER DR. THEODORE HERZL ARASINDA GEÇEN ’FİLİSTİN’DE YAHUDİ VATANI’ GÖRÜŞMELERİNİN GİZLİ KALMIŞ BELGELERİ
Yazarı: PROF DR. VAHDETTİN ENGİN
Okumanızı tavsiye ederim. Özellikle de II. Abdulhamit’in Siyonistlerin babası Teodor Herzl’e iletilmek üzere onun adamı ve ajanı olan Newlinsky’e söylediği sözleri…’’ Arkadaşına ( Yani Herzl’e ) söyle bu konuda bir daha adım atmasın. Ben bir karış bile toprak satmam. Çünkü bu topraklar benim değil milletimindir’’
İşte siyonizmin babalarından Teodor Herzl’e bu sözleri söyleyen ve Osmanlı Devleti’nin borçlarının silinmesi karşılığında bile olsa toprak satmayan II. Abdulhamit benim öğrencilik yıllarımda ( Fakülte hariç ) hep ‘’Kızıl Sultan ‘’ olarak tanıdığımız ve lanet ettiğimiz bir padişahtı. Hatta zulüm ve baskının sembolüydü daha düne kadar . Hatta çok yakın zamanda Darül Acezenin kuruluş yıldönümünde o kurumu kuran II. Abdulhamit’in resmi kurum binasına asıldığında o resmi taş ve yumurta yağmuruna tutanlar bu gün ‘’Vatan toprakları yabancılara peşkeş çekiliyor’’ diye ağlama yarışına girdiler. Filistin’deki bir ağlama duvarımız yok Allah’a şükür. Yoksa o duvarı göz yaşlarıyla yıkayacaklar neredeyse.
4- İstanbul’a geldiğim 2008 senesinde bir gün evde tam bir temizlik yapmaya kalktım. Eski, işe yaramayan ne varsa dışarı çıkardım. Çöpe attım. Özellikle demir türü bir iki nesneyi çöpe attığım anda baktım hurdacı geçiyor. Hemen geri aldım onları ve hurdacıya satmaya çalıştım. Ama hurdacı oldukça az para veriyordu. ‘’ Bu para az’’ deyince ‘’ Abi çöpe atıyordun az önce. Ben buradan geçip gitsem çöpte kalacaktı ve muhtemelen yarın ya yine ben gelip alacaktım ya da çöp toplayan çocuklar. Yani tamamen bedavaya gidecekti. Zaten çöpe attığın bir şey, ben satın alınca mı değerli oldu?’’
5-Görev yaptığım yerlerden Manavgat’ta( 1978-1983 ) evime telefon bağlatamamıştım…Batmanda (1983-1989 yılları arasında ) Yine evime telefon bağlanamamıştı. Kocaeli’de ( 1989-1996 ) Müracaatımdan bir sene sonra… Defalarca PTT nin kapısını arşınladıktan sonra bir tanıdığın torpiliyle bağlatabildik . Sandıklı’da ( 1996-2004) Yine arkadaş hatırına altı ay sonra bağlandı telefonumuz. Maymunlar hep uyuyordu…Fethiye’de (2004-2008) Müracaatımdan bir hafta sonra bağlandı telefonum. İstanbul’da ( 2008 de ) Oturduğum yerden cep telefonuyla müracaatta bulundum. Ertesi gün bağlandı telefonum. Ne aracı var, ne de her hangi bir siyasi yakını devreye sokmak. ( maymunlar çalışıyor artık. )
6- "Ağla oğlum ağla; erkekler gibi savaşmayanlar kadınlar gibi ağlamak zorundadır.’’
Yukarıdaki sözün muhatabı 1492 Yılında İspanya’daki son Müslüman devlet olan Beni Ahmer Devleti’ni İspanya Kralı Ferdinand’a teslim eden Son Beni Ahmer hükümdarı Ebu Abdullah Muhammed’dir. Küçük Abdullah anlamına gelen Abdullah-üs Sagir olarak da bilinen Bu hükümdara -Gırnata’yı teslim ettikten sonra dönüp bakarak ağladığı için- annesinin söylediği sözler…
Bu teslimiyetin öncesinde Beni Ahmer Devleti’nin durumu hakkında herhangi bir şey yazmayacağım. Yavuz Bahadıroğlu’nun ‘’Endülüs’e Veda ‘’ adlı romanında bu süreç edebi bir şekilde anlatılmaktadır. Merak eden oradan okuyabilir. Ben işin daha çok ağlama kısmıyla ilgiliyim.
Bundan iki sene önceydi. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı çerçevesinde okul panolarında sergilenmek için yazı ve fotoğraflar topluyoruz. Ben de buldum pek çok yazı ve fotoğraf. Bunları , sergilenmek üzere Kültür ve Edebiyat Kulübü Rehber öğretmenlerine teslim ettim. Bir müddet sonra da pano hazırlandı. Teslim edilen bütün yazı ve resimler panoya çıkarılmıştı. (Biri hariç… Yukarıdaki fotoğraf. Yani Atatürk’ün T.B.M.M nin açılışı sırasında dua ederken çekilmiş olan fotoğrafı.) Sesimi çıkartmadım. Hiç bir itirazda bulunmadım. Nasılsa onlara gereken cevabı vereceğim bir ortam doğacaktı.
Böyle bir ortamın doğması da fazla uzun zamanımı almadı zaten. Çünkü bizim öğretmenler odası oldukça sık vatan, memleket meselelerinin konuşulduğu(!) bir arenaya döner. Günlerden bir gün yine böyle konuşmalar oluyor.
-Memleketi yabancılara peşkeş çektiler.
-Vallahi çok korkuyorum. Yavaş yavaş pılımızı pırtımızı toplayıp kaçalım bu ülkeden. Artık bu ülkede yaşanmaz.
-Hoca hanım sen yine iyisin. Eski kocan, bir takım arkadaşların, akrabaların ve bağlantıların var Bulgaristan’da biz nereye kaçalım?
-Ayol vallahi bilemem siz de bulun bir yerler kaçın. Yaşanmaz bu ülkede. Baksanıza şeriat gümbür gümbür geliyor.
-Kemal’e de çok güvenmiştik ama ( Kemal Kılıçdaroğlu kast ediliyor ) Onun da bir halt edeceği yok.
Ben de lafa girdim.
-Kemal Bey zaten Atatürk’ün kurduğu bir siyasi partinin başına yakışmıyor. ( Aslında yakışıyor mu yakışmıyor mu o benim ilgim dahilinde değil.Maksat konuya ben de dahil olayım. Ve beklediğim tepki gelsin ki konuşayım. O tepki de hemen geldi zaten. )
-Aman hocam bunu sen deme bari. Atatürk’ü sevmezsin etmezsin.
-Hımmmm…Siz çok seviyorsunuz yani.
-Elbette seviyoruz.
Vatandaşın göğsünde Atatürk rozeti var ya, haa bir de arabasının camında Atatürk’ün imzası…Dolayısıyla o Atatürkçü ama ben değilim. Çünkü o kadar fotoğrafı dururken gitmiş de Meclis önünde dua eden Atatürk resmi vermişim onlara.
Çok önemli bir cürmüm daha var tabii ki. Oğluna bir ‘’ gemicik’’ sağladığı için, kızını Çırağan Sarayında muhteşem bir düğünle evlendirdiği için, Çamlıca’da trilyonluk villa sahibi olduğu için ‘’Referansının İslam olduğunu belirten bir siyasi parti başkanına, bir başbakana böyle davranmak yakışmaz. Kınıyorum’’ dememe rağmen zaman zaman ‘’ Bu başbakanın iyi icraatleri de var. İsrail Devlet Başkanının gözünün içine baka baka ‘’ siz katliam yapmasını çok iyi bilirsiniz’’ diyebilen başka bir başbakan gördünüz mü hiç’’ ve benzeri çıkışlarım onların nazarında beni de hükümet yalakası, işbirlikçisi sınıfına sokuyor.Çünkü kayıtsız şatsız muhalif olmak zorundayım(!) ( Hatta ahtapot beyinli ve balık hafızalıyım da. Daha da ilerisi. Bu Milletin yüzde ellisini teşkil eden aptallardan biriyim ama yüzüme söylemiyorlar.)
Neyse…Pası aldık ya artık topa girme zamanı.
-Sayın hocam siz bir Atatürk sever olarak Atatürk’ün, Annesi Zübeyde Hanım’ın vefatı dışında hiç ağladığını duydunuz mu? Haa bir de şehit Mehmetçikler için, kahpece öldürülen analar bacılar için ağlamıştır mutlaka ama ‘’ Eyvah vatan elden gitmiş. Ben şimdi ne yapacağım, nerelere kaçayım?’’ dediğini duydunuz mu hiç?
Onun tüm rütbeleri ve yetkileri alınmıştı elinden. Temmuz 1919 da. Erzurum’a gitmeden önce bilmiyordu Kazım Karabekir onu tutuklayıp İstanbul’a mı gönderecek, yoksa mücadelesine tam destek mi verecek? Buna rağmen Erzurum’a gitmekte bir an tereddüt etti mi? (Ki İstanbul’a geri gönderilse mutlaka idam edilecekti.)
-Eeeee nereye varmak istiyorsun?
-Biraz önce ülkeyi terk etmekten bahsediyordunuz da. Oraya gelmek istiyorum. Madem ki büyük bir tehlike var ortada. Bunun çaresi kaçmak mıdır? Bir Atatürkçüye sıkıyı görünce kaçmak mı düşer?
-Ama Amerikan ve İsrail emperyalizmi…
-Hocam…Atatürk döneminde de İngiliz emperyalizmi vardı. Emperyalizm dediğiniz şey hep var. Var olmaya da devam edecek. Emperyalizm denilen şey tüm silah ve güçleriyle saldıracak hep. Bakın size çok yakın tarihimizden bir not daha aktarayım.
Emperyalizmle nasıl mücadele edilir:
1.İnönü zaferinden sonra İngiltere’nin girişimiyle Londra’da bir konferans tertip edilir.Konferansın amacı Sevr Antlaşmasını ısıtıp, allayıp pullayıp ama tek maddesini bile değiştirmeden Türk tarafına kakalamak… İngiltere tarafından O konferansa Hem Osmanlı Devleti adına, hem de T.B.M.M adına temsilciler gönderilmesi istenir. Amaç: Türkler arasında ‘’Padişahçılar, Mustafa Kemalciler’’ ayırımı yaratarak Türk tarafını ikiye bölmek ve kendilerine avantaj sağlamak. Ama ne olur? Osmanlı Devleti adına konferansa katılan Tevfik Paşa kürsüye çıkar ve ‘’ Ben sözü Türk Milletinin gerçek temsilcisi Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne bırakıyorum’’ der ve oyunu bozar.
Gördüğünüz gibi emperyalizmle mücadele kaçarak değil, birbirimizi anlayarak, birbirimizin hassasiyetlerine önem vererek, bir olarak verilir.
-Sonuç?
-Sonuç şu: Muhalif olmak için muhalefet yapmadığımız ve birbirimizi anlamaya çalıştığımız sürece bu ülkeden kimsenin kaçmasına gerek yok. Pardon kaçmak zorunda olanlar olacaktır elbette ama o ne sizsiniz ne de benim. ‘’Gaflet, dalalet ve hatta hıyanet içinde olanlar’’ kaçacak biz birlik ve beraberlik içinde olursak.
Ama siz ille de kaçacağım der ve de kaçarsanız , kaçarken de ardınıza bakıp ağlarsanız-şimdi yaptığınız gibi- işte o zaman ben size "Ağla oğlum ağla; erkekler gibi savaşmayanlar ,kadınlar gibi ağlamak zorundadır.’’ Derim sadece.
Konuşma daha da uzayacaktı belki ama zil çalmıştı ve öğrencilerimizin bizden öğrenecekleri çok şey vardı.
YORUMLAR
her geldiğimde dağarcığıma birşeyler koyup gitmek çok hoşuma gidiyor sevgili ögretmenim inan her yazını okuduğumda h ayranlığım artıyor yüreğin ve kalemin susmasın arkadaşım
senin gibi vatan severi ayakta alkışlıyorum
sami biberoğulları
Sağ olun var olun...
Sizi devamlı yanımda, yakınımda, sayfamda görmek çok hoş.
Selam ve saygılarımla
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Yukarıdaki bazı yorumlara takıldım;Polimik oluşmasın diye girmiyorum şimdilik mevzularına.Lakin şöyle bir örnekle anlayanlar anlasın diyerek;Tıraş olmak üzre berberime gitmiştim.İçerİsi hayli dolu,tıraş olacağım kardeşte müşterisini bir güzel vamtuzlamış,hararetle bir derdini anlatmaya çalışıyor,adam nolucak bu bursasporun hali derken,o ısrarla alakasız şekilde kendi derdini anlatmaya çalışıyor.Adam teslim oldu nihayet dinlemeye koyuldu çaresiz.,bizimki o doğalgaz firmasını sürüm sürüm süründürceğini,aldıkları paraları burunlarından getirceni söylüyor,ve doğalgaz firma yetkilisi koltuktaymışcasına,zavallıma bir güzel çemkiriyor durmadan.İşi biten adam kendini zor atıyor dışarıya.Hızını alamayan bizimki sıradaki müşterisini otuttururkende aynı mevzuları anlatıyordu.Diğer koltuklara bakan berberlerden biri mevzuyu değiştirmek için hamle yaptı.Yaa hadise kaçıncı olur acep bu akşam dedi,brikaçkişi konuya cevap vermek için yeltendiğinde,bizimki ben varya ben, o şerefsiz doğalgazcılara yapacağımı bilirim diyerek konuyu sabote etmişti.Hayda ne alaka ya konuyla diyenler olsada onları duymuyordu bizimki.Habire verim veriştiriyordu firma sahiplerine,O ara bana döndü öyle değilmi abi haksızmıyım?Abi biliyornmu son bir 500'liük senedim kaldı onuda ödemiycem,bana çektirdiklerine saysınlar ib.....nler. dedi.Döndü tekrar nediyon abi ödemiyeyim dimi dedi.Bende beklemediği yanıtı verdim.Yok o 500'ü öde üstünede bir 500'daha ver dedim.O şaşkın haldeyken ben devam ettim.Kardeşim sen o firmaya enaz 50-100 bin tl. civarında zarar verdin zaten sabahtan beri dedim.Doğru aslında dedi ve mevzu şimdilik kapanmıştı.DİPNOT:Allah insanı bir berberlerin,birde işbirlikçilerin diline düşürmesin.Döner dolaşırlar,ne yaparlar ne ederler alakasız konulara bile atlayarak kıt akıllarıyla mesaj vermeye kalkarlar.peh ışıkmış;ışığın büyüğü hem emperyalistlerle hemde ayaklanan işbirlikçileriyle savaşanlardır.Bu arada ustam konuna umarım zarar vermemişimdir.hernekadar ufak tefek fikir ayrılığımız var gibi gözüksede tolere edilebilir ayrıntılar.Şimdi kenetlenme zamanı diyerek son veriyorum.Saygılarımla ustam.
sami biberoğulları
Öncelikle belirteyim ki konuma en ufak bir zarar vermedin. Ufak tefek fikir ayrılıklarımız elbette olacak. Neticede aynı tornadan çıkmış mamulat değiliz..İnsanız..Dolayısıyla fikir ayrılıklarımız elbette olacak.'' Şimdi kenetlenme zamanı'' dendikten sonra söylenacek başka bir şey kalmıyor zaten.
Selam ve saygılar benden.
Baştan sona kadar ders alınası bir yazı olmuş hocam inanın içim acıyarak okudum.
eray arkadaşımız bazı şeyleri yorumunda belirtmiş onun için yinelemenin anlamı yok diye düşünüyorum.
Tayip ve kılıçtaroğluna gelince o kadar doluyum ki bu konuda helede bu yazıyı okuduktan sonra sussam daha iyi olacak.
Ama şunu söyleyebilirim ne müslümanım demekle müslümanlık olunuyor nede Atatürkçüyüm demekle Atatürkçü ve her ne olursa olsun ben bu ülkeyi asla terk etmem çünkü gidecek olan kişi zaten günü geldiğinde yükünü alıp gidecek ondanda eminim.
selam ve saygılar
sami biberoğulları
O kadar güzel bir cümle kullanmışsın ki başka söze gerek bırakmıyor.
''Ne müslümanım denekle müslüman olunuyor, ne de Atatürtkçüyüm demekle Atatürkçü''
Selam ve sevgilerimle.
Çok güzel bir tarih dersi , severek okudum hocam...Paylaşımınız için çok teşekkürler
Sevgilerimle...
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Sizin gibi tarihimiz iyi bilen kardeşlerimiz (aslında hepimizin bilmesi gerekli ama...)sayesinde anlamayanlarda,uyuyanlarda bir an önce o gaflet uykusundan uyanıp anlarlar umarım.Kanımızla canımızla aldığımız bu özgürlüğü parayla satmazlar....Kalemizin daim olsun sayın hocam...saygılar.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
gemiyi ilk fareler terk edermiş bu geminin farelere ihtiyacı zaten yok.Tayyip israile bir davosa gelmem dedi van minıt dedi acağipte alkış aldı ama sonra ne yaptı bozuk insansız keşif uçakları aldı. hocam ben sizin kadar bilemem ama bir şey söylediğinde ve yaptığında arkasında duracak gizli anlaşmalar planlar yapmayacak. tayyip'in yaptığı güzel şeyler var tüneller otoyollar sağlık hizmetinde yaptıkları evet güzel şeyler yaptı inkar edilmez ama adam neredeyse başbakanlıktan emekli olacak iki dönemdir başbakan yani bunları iki seneye sığdırmadı bu yaptıklarına karşılıkta bir çok şeyide sattı ben her iki yoldanda değilim ama bazı güzel şeyler yaptı diyede yanlışlarınıda gözrmezden gelemeyiz .kılıçtar oğluna gelince tayyip baykalla havicat karagöz gibi sen kel ben kör diyorlardı kemalle onu da yapamıyor. tayyibin dişine göre değil. abdülhamtin o sözlerini biliyorum. .Atatürk'ü feyzi çakmak zannediyorum kuran okumadan savaşa başlamazmış Atatürk te hadi savaşa başlıyacağız kuranını oku paşa dermiş bir kitapta okumuştum. malesef laikliği bu ülkede anlayan olmadı herkez kendine göre bir yorum kattı Atatürk'ün dini fikirlerine ve laikliğe herkes bir şeyler söyledi.tarih konusunda biliyorum desemde senin karşımda ya yanlışsa diye korkarım ama bildiğim kadarıyla osmanlı zamanında da din ve devlet işleri ayrılmaya başlanmıştı.uzun lafın kısası giden gider onlar zaten bu ülke için savaşamıyacak kadar ülkelerini sevmiyor demektir yani bir kayıp değildir çok uzun oldu
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Anlatın sn.öğretmenim. İyi geliyor dinlemek.
Bu da bir kaç bölüm olur umarım :)
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
her satırı ders dolu ibretlik bir yazı keşke herkes okusa...saygılar hocam çok güzel ders veriyorsun saygılar
sami biberoğulları
Seni Hergün sayfamda görmek bana güç ve onur veriyor. Güzel yorumun için tekrar teşekkür ederim.
Selam ve saygılarımla.
Umarım küçük de olsa bu çabalar ecdadımızı gelecek nesillere anlatmak için bir ışık olur.Özellikle de Abdülhamit Han ve Sultan Vahdettin'i.saygılar
sami biberoğulları
Ecdadımızı doğru anlayıp anlatabilsek Abdülhamit Han'ın Filistin çığlığını ve vatan haini olmadığını gençlere öğretebiliriz ve böylelikle yıllardır yapmı ş olduğumuz hatayı biraz olsun telafi edebiliriz sanırım.Saygılar sayın hocam
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Sağ olun var olun. Sizi her gün sayfamda görmek bana büyü
k bir güç veriyor. Onur duyuyorum.
Selam ve saygılarımla.