yazmak istiyorum
YAZMAK İSTİYORUM
Bu gün, çok soğuk birkaç gündür oldukça soğuk ve üşüyorum…
Bu soğuk havada sıcak şeyler yazmak isterdim, insanın içini ısıtacak…
Sanırım beceremeyeceğim… Yinede yazmalıyım…
Yazmak istiyorum… Neden? Kime? Ne için yazdığımı bilmeden yazıyorum…
Yazar değilim, edebiyatçı kimliğim, belli bir dilim, uzmanlık alanım, yok… Aşılmaz sınırlarım, takıntılarım, surlarım, duvarlarımda yok…
Yazdığım zaman özgürüm, yazdığım zaman çıkıyorum derinlerimden…
Bakıyorum da yazdıklarım hikâye değil, roman hiç değil yazdıklarım ara sıra bir şiir, kısa yoldan anlatmak için duygularımı, bazen de sayfalara sığmayan laf kalabalıkları… Devrik cümleler kurmayı seviyorum en çok, devrilmemek için… Sadece anlatmak için yazdıklarımda oluyor, yüreğime sığmayıp taşanları paylaşmak içinde, söyleyemediklerimi de yazarım, söyleyipte unutmak istemediklerimi de…
Gözlerim aldatabilir beni, çokta iyi göremem zaten, dilim yalan söyler ara sıra bana bile, beynim yüreğimle ters düşüp yanıltabilir beni ama kalemim hep dürüst bana… O yüzden yazıyorum! O yüzden kalemim yazmaya başladığı anda, gözlerim, dilim, beynim, yüreğim saygı duruşunda…
Bazen bir şarkı, bazen bir damla gözyaşı, bazen dolunay ışığı aldırdı kalemi elime… Öznesiz, nesnesiz gün geldi tümcesiz de yazdım. Ama taklalar atmadım hiçbir zaman... Bazen hançer yaptım kalemimi tam göğsüme sapladım, bazen kalemimle gökyüzündeki yıldızlara uzandım… Kendim için yazdım, aynada göremediğimi görebilmek için…
Hiç yapmacık olmadı kalemim… Kimse içinde yazmadım, hep içimden geldiği gibi yazdım…
Yazarken samimi oldum, dürüst oldum, daha cesur oldum… Buda hoşuma gitti…
Bazen bir isyanımı dile getirdim, bazen de yüreğimdeki gerçekleri…
Birileri kızar, birileri incinsin, birileri beğensin, ne bileyim şu olsun bu olsun yazdıklarım kitap olsun sadece yazmış olmak için hiç değil ama yazdım…
Baktım ki, elimden bir şey gelmiyor, üretemiyorum, bir işe yaramıyorum, yaşadığım memlekete millete başka bir şekilde bir faydam dokunmuyor, hiç olmazsa birikimlerimi paylaşayım dedim…
Zaman zaman kimileri yazdıklarımı okumadan kimi zaman okuduğunu anlamadan tepki verdi.
Kimileri başka hesaplar içine girerek yazdıklarımın yayınlanmasını engellemeye çalıştı…
Bütün bunları gülümseyerek izledim sadece…
Yazmakla ne kadar iyi bir iş yaptığımı anladım… Ben hep yazdım biliyorum durmam yine yazarım… Bu günde, kendim için yazdım işteee…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.