Değişen Zaman mı? Yoksa Bizler mi?
Evet teknoloji çağında yaşıyoruz...Herşeyimiz var...Evlerimizde Bilgisayar, Televizyon, Şahsi telefonlarımız, Bir sürü araç bizim hizmetimize sunulmuş...
Bukadar teknolojinin içinde rahatımız yerindemi?
Huzurumuz varmı?
Sağlığımız yerindemi?
Yeterince iletişim kurabiliyormuyuz?
Alilemize dostlarımıza yeterince vakit ayırabiliyormuyuz?
Şöyle bir göz atacak olursak bizlerden neler aldı yada neler kazandırdı..Evet bizlere birçok faydası var ..İnkar edilemeyecek kadar çok..
Ama düşünelimki evimize bir konuğumuz geldi akrabamız, dostumuz vs...Nasıl bir iletişim kuruyoruz...Evdeki sohbet muhabbet ortamı nasıl...
Genellikle tv açık, gözler tv’de herkez oraya odaklanmış bişeyler izliyor. Gençlerde bilgisayar başında oturmuş sanal iletişimde...
Ama konuğumuz bizi görmeye gelmişti..Muhabbet edicektik biz...
Ev sahibide menun, konukta memnun durumdan..
Neden bu hale geldik diye sorguluyorum bazen..Ben kendi hayatımda Yaşlı büyüklerimi dinlemeyi çok seviyorum..Onların anlatım tarzlarını çok seviyorum..
Ve eski yaşam tarzlarını anlatınca...Bir yaşlı diyor ki
-Evlerimizde ışık yoktu...Gece gaz lambalarının ışığında oturduk...Eve gelen misafirlerle öyle bir muhabbet ortamı olurduki..Sohbet bambaşkaydı..
İçilen çayın tadı bile bambaşkaydı...Akraba ziyareti vardı...Eski zaman çok başkaydı çok diyorlar..
Pekala değişen zaman mı? Yoksa bizler mi?
Çokmu meşguluz? Birbirimize vakit ayıramıyoruz..
İşlerimiz hiç bitmiyormu? İşlerden kalan vakitte yapılan şey nedir?
İşlerimizden kalan vakitte yapılan herkez evine çekiliyor ya tv başında yada pc....
Yine eski bir büyük söylüyor..Yaklaşık 20-25 yıl öncesi diyebilirim...
-Apartmanda kimsenin evinde televizyon yoktu..Sadece falanca kişi almıştı..Ve akşamları onun evine televizyon izlemeye giderdi herkez..
Sorunlar böylemi başladı diyorum bazen...Sonra yavaş yavaş diğer komşularda aldı tv...Ve artık herkezin kendi evinde var ..Kimsenin birbirine gitmesine gerek yok..
Akşam olunca herkez kendi evine çekilip tv izleyebiliyor....Yada pc başında oturabiliyor..
Yanlış anlaşılmasın bu arada..Tv’yi suçlamıyorum..Yada diğer teknoloji aletlerini..
Ya biz bu teknoloji aletlerini gereğinden fazla hayatımıza soktuk, Yada kulanmasını bilmiyoruz...
Ama şuna inanıyorum...Tv geldi evdeki sohbet ortamı kalktı..Sadece akraba içi iletişimde değil..Aile içindede aynı bu durum..
Baba yorgun geliyor geçiyor tv başına...Çocuklar pc başında, annede gün boyu yorgun düşmüş zaten...
Yani herkez kendi aleminde ..........
Tekrar soruyorum ...Değişen zaman mı? Yoksa bizler mi?
YORUMLAR
Bence insanlar zamanı değistiriyor;Zamanı değistirdiği gibi insanlar da değisiyor...Bu konu konusulacak ve bayaa uzun bir konu..Elinize sağlık
Zümra Zen
Teşekkür ediyorum size kıymetli yorumunuz için...
Zaman akmasında derya da
Biz değiştik yalan dünya da
Tekneloji faydalıdır millete
Esir olduk tv denen illete
Değişen zaman değil bizleriz derim
yazan yüreğinizi kutlarım çok hoş bir konu üzerine işlemişsiniz bu güzel sayfayı sevgilerimle Bogazın kıyısından slm
Zümra Zen
Bir milleti atom bombasi yiksaydi japonya simdi olmazdi
Milleti yikan kultur bombasi kultur....
Zümra Zen
Tv geldi evdeki sohbet ortamı kalktı..Sadece akraba içi iletişimde değil..Aile içindede aynı bu durum..
Değerli üstadım,çok ciddi bir toplumsal konuyu ele almış,işlemiş ve isabetli bir uyarı yapmışsınız.Bunun için size teşekkür ediyorum.Bence suç bizim,fazla abarttık.Hangi zamanda olursa olsun insanlar arasında saygı,sevgi,dini ve ahlaki yardımlaşma zayıfladığı an o toplum çöküntüye gider.Şu anda da böyle bir toplumsal kriz yaşıyoruz.İnşallah geç olmadan fark eder,tekrar geri sizin işaret ettiğiniz güzel değerlere döneriz.Saygı,sevgi,muhabbet ve yardımlaşma insanları mutlu eden,hayata bağlayan en güzel değerlerdir.Sizi yürekten kutluyor,böyle bir konuyu ele alıp işlediğiniz için sonsuz saygı duyuyor,size yüzde yüz katılıyorum.
Zümra Zen
Ne güzel bir sorgulamaydı sevgili Zümra...
Tv. konusunda haklısın bizim evimizde açılmıyor bile ama pc'miz olmadan olmaz...
Edebiyat Defterim pc'imde çünkü...
Sevgimle...
Zümra Zen
Materyalist düşünceye sahip biri bile bu teknolojiyle mutlu olamaz. İnsanın huzuru yüreğinde; yüreğin ihtiyacı, İnandığı değerde. Tv ve benzeri aletler, İşte bu değerleri yemekte. Zamanın elbette suçu yok suçlu yaşamın anlamını yitiren bizlerde.
Kavramayı Mevla cümlemize nasip eyleye.