- 2612 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEN, SEN, O , BIZ, SIZ, ONLAR.. KISACA INSAN..
En iyi ögretmen hayattir, hangi alime bas vurursan vur, kimden ilim almayi denersen dene, ne kadar kültürlü, ne kadar bilgin olsan da hayatin sana ögretikleri hicbir ögretmenin ögrettikleri kadar seni olgunlastirmayacaktir.. Yasayabilmen icin en cok ihtiyac duyacagin sey güvendir.. Kendine güven ilk basata gelsede cevrendekilerin güveni ve senin onlara olan güvenin hayata baglanman ve ayakta kalman icin gerekli olacaktir, güven yalniz olmadiginin ne zaman dara düssen yaninda olacak olan insanlarin oldugunu bilip kendini iyi hissetmendir, dünya dedigimiz su misafirhanede güven insan iliskilerinin de temelidir.. Kendine güven demek cesaret demektir, yapacagin isleri eylemleri hayata gecirirken en cok ona ihtiyacin olcaktir, basariya ulasmak icin.. En kötü aliskanlik ön yargidir.. Her seye ve herkese kafanda kurgulayip bictigin kiyafetleri giydirmendir.. Ön yargi seni insanlardan sogutacak ve onlara olan güvenini kaybetmeni saglayacak gereksiz olan bir davranis bicimidir..Ön yargi yerine iletisim, anlama dinleme ve de sabir gibi davranislari denemelisin.. Hosgörü ön yargilarini azaltacak önemli bir tutumdur..
Saygi duymak hem kendine hem de baskalarina, iste bu insanlik adina yapabilecegin erdem dolu bir davranis bicimidir.. Seninle ayni fikri paylasmayan ayni hayat felsefesini yasamayan farkli olgulari barindiran digerleri dedigin o insanlari sevmesende saygi göstermek seninde kendine olan saygini cogaltacaktir.. Kendine olan saygini kaybetmek istemiyorsan cok fazla yüz göz olmayacaksin insanlarla, SINIRLARINI iyi belirleyeceksin, unutmayacaksin , saygiyi sen karsindakine yansittigin kadar, saygi göreceksin cünkü.. Cok fazla da iyimser olmayacaksin gerektiginde kendini savunabileceksin, vur ensesine al lokmasini tarzina bürünürsen insanlar seni basit görmeye ve de kullanmaya baslayacakdirlar o yüzden fikirlerini acik ve net söylemeyi dalkavukluk etmeden sayginligini kaybetmeden kendini savunmayi basarmalisin.. Ne oldugun degil, kim oldugundur önemli olan.. Eger sen kendini insanca davranislara yönlendirirsen elbette bunun güzelliklerinden de faydalanacaksindir..
Bir konuya haddinden fazla kafa yormayacaksin CILKINI cikarana kadar üstüne gitmeyeceksin.. O kadar ugrasmana ragmen olmuyorsa, bir yerde artik birakacaksin bütün enerjini onun üzerinde tüketmiyeceksin.. Sonra kacirdiklarin ve de harcadigin zaman yüzünden pismanlik duyup hayiflanmayacaksin, kendini rezil rusva etmeyeceksin.. Ziyan zebil olmayacaksin, gencliginin kiymetini bilip ona gerektigi degeri vereceksin, verimli olmak icin biraz da kafani kullanacaksin iste.. Man kafa olup gördüklerini görmezden gelip hala kendinden ve sartlarindan taviz verirsen sonrasin da dövünsen de aglasan da fayda etmeyecek yasadiklarina, olmus olan olaylari degistiremeyeceksin, gecmise takilip kendini gecmiste yaptigin hatalardan ötürü suclayip durmayacaksin, bunu yapmaya devam edersen hayatini bir kisirdöngü icine sokup kendini hasta edeceksin.. Yasadiklarinin seni olgunlastirdigini ve karakterinin gelisimi acisindan sana cok sey kattigini göreceksin zamanla..
Her yasin kendine has bir güzelligi oldugunu görmelisin, ne yasindan kücük, ne de yasindan olgun olmalisin.. icindeki cocugu her yerde sergilememisin, icindeki ihtiyara yeri geldiginde dur hele daha ölmedik, hayat devam ediyor diyebilmelisin..
Herkes dogustan sansli olmuyor elbet, ama bazende insan kendi yaratiyor firsatlarini, issizim, parasizim is yok deyip bir köseye cekilip beklersen, asalakca insanlarin üzerinden gecinmeye baslarsin, kendine acimaya baslar kendini tembellestirir, hicbir seye yaramayan bir kimlige bürünürsün.. Helalinden kazanacigin para, anlinin teri ile kazanacagin üc kurus, baskasinin sana yapacagi yardimdan daha degerlidir.. Ister cöpcü ol, ister bulasikci degilmi ki sen kendine yetebiliyorsun ve kimseden meded umuyorsun iste senin yaptigin bu is binlerce üstün mercii insanin aldigi kazandigi o paradan daha kiymetli, daha saygin..
BIZ YAZAR DURURUZ SIZLER OKURSUNUZ, BILIYORUM COGUNUZ YAZDIKLARIMA KATILACAK, KIMINIZ YINE ELESTIRI YAPACAM DERKEN ASIRIYA KACICAK.. HERKESE SAYGI DUYUYORUM VE EKLIYORUM; DÜSÜNCE ÖZGÜRLÜGÜNÜZ VAR.. NE ISTERSENIZ ONU DÜSÜNEBILIRSINIZ , ZATEN NE KADAR UGRASIRSAN UGRAS, ANLATIKLARIN KARSINDAKININ ANLADIGI KADARDIR.. Demis HZ. MEVLANA
SEVGI VEDE SAYGILARIMLA
YAZAN: GÖNÜL CESLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.