- 465 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MAMET AĞALAR
Ahmet AYAZ-GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ-6 ŞUBAT 2012
“Mamet ağalar” Deyince şimdi çok sevdiğim okurlarım şaşacaklardır. Bizim ülkemizde de ağaların sayısı pek çok. Ama günümüzde günden güne azalmaktadırlar. Hollanda da işçi olarak çalışmakta olan kaynım Hasan Bozgeyik askerden teskere alıp geldiğinde, “Geçmiş olsun mehmetcik, askerliği çabuk bitirdin maşallah” deyince, hayır enişte ben mehmetcik değilim. “Ben Mamet Ağalardanım”. Dediğinde, ben de:
Yaho, Mamet Ağa neden çıktı dedim.
Yine, “Biz Mamet Ağa sınıfındayız enişte” Dedi.
Şimdi, bana bak enişte diyerek sözlerine devam etti.
Asker üçe ayrılıyor.
A: Mamet Ağalar
B: Mehmet Beyler
C: Mehmetcikler
Diyerek açıklamada bulundu.
Mamet Ağalar: Para yatırıp yirmibir günde askerliği bitirenlerdir.
Mehmet Beyler, Yüksek okuldan mezun olup, askerliği kısa devre yapanlardır.
Mehmetcikler: İşte bunlar asil askerlerimizdir. Askerliklerini vatana, millete bağlı olarak, dört dörtlük tamamlayanlar, vatanı emanet ettiğimiz, vatan bekçileridir, diyerek açıklamada bulundu.
Bedel yatırmak, büyüklerimizden duyduğuma göre eskiden de varmış. Bir tek oğlu olanlar, eğer parası da var ise, bedel yatırarak askerlik görevini, kendi memleketinde çok kısa devrede ve oldukçada çok para yatırarak tamamlamış olurlarmış. Ben burada bütün Mehmetciklere selam diyorum. Allah sağlık ve afiyet içinde, başlarını hasta yastığına düşürmeden kutsal vazifelerini bitirsinler. Güzel yurdumuzu da namertlerin eline düşürmesin diyorum. Amiiiiinnnn.
Sevgili okurlarım bugünlük de bu kadar. Gelecek sahbet yazımda buluşmak üzere hoşça ve dostça kalın diyorum. En güzel ve mutluluk dolu günler hepimisin olsun. Beni yazı köşemde ziyaret etmeyi de inşallah unutmazsınız.