- 753 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat Reformu
Hayat Reformu
Martin Luter’in dinde yaptığı reformu Atatürk Türkiyede gerçekleştirmişti. Batıyı sentezleyip yeni bir Türkiye yaratan Cumhuriyet dönemine gıbtayla bakarken. Bugünü bir dünle sentezlemek istedim. Dünya hergün değişirken kendini değiştirmekte inad eden toplumlar yok olmaya mahkumdur. Ülkede yeni bir reform başlasada halk bilinçli olmayınca ne yapılanların nede yaşananların bir ehemniyeti kalmıyor. Ülkenin refahı yükselirken insanlarında bilinci yükselmeli. Devletler milletler içindir. Milletlerin içini bilgi birikim tecrübe doldurur.
Devletin kadrolarına Ünüversitelere bakın kendi içlerinde kaynayan ve ülkesini neriye taşıyacağını bilmeyen, hangi taşın altına elini koyduğunu bile tasavvur edemiyen bir millet. Tabi düne kadar, bir devlet işine kapak atalım gerisi önemli değil zihniyetiyle bu millet iş sahibi oldu. Hantal bir devlet yapısı etliye sütlüye dokunmayan fincancı katırlarıyla ahbab olmuş bu milletin gerçek kurumsallaşmanın ne oldugunu öğrenmesi için kırk tekne ekmek yemesi gerekir.
Bugün Namık Kemal’e baktığınızda o bir Batılı diyebilirmisiniz. Kendini kendi içine hapseden bir milletiz yeniliklere açık değil yenilenmeyi kabullenemiyen bir milletiz. Osmanlı zamanının yıkılma sesbeblerinden biri olan dinde yozlaşma bugünde aynı hızda giderken bunun karşıtı Laik olduğunu idda edenlere bir bakın bir birlerinden hiç farkları yok ikiside kendini görmüyor ve hedef tahtasında o onu öbürüde berikini hedef gösterip bir birlerine küfredecek derecede ayrışıyor. Ortada buluşalım bir birimizi anlayalım yok bu anlayış devletin ve milletin yok olmasına kadar varıyor. Bugüne kadar ülkenin başına gelenler. Yahu hiçmi aynada kendinize dönüp bakmayacaksınız. Bu ülkenin ikibin onikisinde nerde olması gerekirdi şimdi nerde bir sorgulayın her kurum ayrı baş değil bir başın uzuvlarıdır.
Bu iki başlılık bizi sınırda tutuyor bunu bilen düşmanlarımızda zaten kullanıyor. Bizde çok akıllı geçinen Türkler misyonunu kaybetmiş bir ırk sen ben kavgasındayız Namık Kemalin dediği gibi’ hala bitmedi bu sen ben’.
Ünüversite camiasında yirmi yıl ilim tahsil edenleri koklayan şu burun artık aldığı kokulardan tiksinmeye başladı. Büyük umutlar beslediğim memleketim Çorum için bir bir umutlarımı dün katlettim. Bu ülke adam olmaz diyenlere duyrulur bu millet adam olmaz. İleriye bakıp bu ülke için ne yaparım değil bu ülkenin altını nasıl oyarım politikalarını gördükçe iğreniyorum. Renkli fikirler mutlaka tartışılır bilim için ama biz kendi çıkarlarımız için tartışmaktan bilime sıra gelmiyor.
İnsanların yargılarını parçalamak atomu parçalamaktan daha zor..Bizde de atamu parçalayacak insan zekasıda çok az olduğu için biz bir yüzyıldaha böyle yaşayıp gideceğiz. Vesselam biz böyle yaşamaktan mutluyuz ......