BİZ İSTERSEK HAYATIMIZ DEĞİŞİR.. KALBİMİZİN DÜŞÜNCELERİMİZİN , ANAHTARI KENDİ ELİMİZDE…
Hayatımıza mucizeler yaratmak için
Pozitif düşünelim,
Sadece pozitif düşünmek yetmez.
Sağlam bir temel oluşturmak için,
Kendimizle buluşup, kendimiz olma sürecini başlatalım.
Beynimizde bizi rahatsız eden atıl negatif çerezlerimizi keşfedip ,
Onlardan kurtulalım.
Çocukluğumuzdan bu güne kendimiz,
Ailemiz, çevremiz, yaşadıklarımız ile ilgili içsel bir yolculuk yapıp,
Düşünce, davranış, yaşam tarzımızın içinde,
Olumlu olumsuz ne varsa tespit edelim,
Farkında lığımızı artırmalıyız.
Kendimiz olma yönünde,
Yapacağımız değişimleri içimize sindirip,
Yaşam felsefesi haline getirerek inançla, kararlılıkla uygulamak gerek…
İnanç‚ güven‚ kararlılık‚ istikrar olmadan tam değişim olmaz.
KALBİMİZİN DÜŞÜNCELERİMİZİN
ANAHTARI KENDİ ELİMİZDE… FARKI YARATALIM,
FARKI YAŞAYALIM..
Zihnimizi ,yüreğimizi arındırmak için neler yapabiliriz...Atıl durumda zihnimizde ,yüreğimizde neler var,bir bakalım..Hiç olmaması gerekenler neler beraberce hatırlayalımmı..
Düşüncelerimiz etrafa manyetik bir sinyal yayarlar ve bu sinyaller tekrar bize dönerler. Neyi düşünürsek onu yaşarız. Çekim yasası: “Neyi düşünür ya da odaklanırsan onu alırsın” der.
Zihnimizde,bilinçli yada bilinçsizce doldurduğumuz bir çok olaylar,kişiler,düşüncelerle dolu..Farkında olmadığımızda bir süre sonra zihin yorgunlukları,takıntılar,geçmişe sürekli takılı kalmalar,alınganlıklar,bir söze takılmalar(ne denmek istendiğini anlamak yerine)....vs duygulanım alanımız sürekli karmaşa yaşamaya başlar..sık sık üzüntü içinde ,mutsuz hissetmeye başlarız..Mutsuz hissetmelerimiz ve kaygılarımız uzun süre devam ederse beynimizdeki seratonin maddesi azalmaya ve bizi anksiyete dediğimiz sinir bozukluğuna... ardından depresyon derken uzar gider.....Farkında olmadığımız ve kendimize yardım etmediğimiz sürece....hep şikayet ederiz....Neden hep sıkıntılar beni buluyor,insanlara karşı hep iyi düşünüyorum ama onlar bana zarar veriyor ..vs
Yukarıda yazdıklarımın örneklerini etrafımızda sıkça görmüyor muyuz, yada yaşamıyormuyuz kıyısından köşesinden?
Hayat zor olduğu kadar bir o kadarda güzel ,bakmasını ,mutlu olmasını bildiğimiz sürece..Her zorluğu kolay kılacak bir şeyler var..isteyip düşündüğümüz sürece..yeterki isteyelim..Ve güzelliklere ,yüreğimize dört elle sarılalım.
Bir anlık bir yaşam bile sevgisiz anlamsız kalır."Hayatı düşüncemiz ,bakış açımızla anlamlı kılmalıyız.Bir şeylerin değişmesini istiyorsak hayatımızda önce biz değişmeliyiz.".Biz değiştiğimizde dünya değişir "sözünü çok severim.Sevgi ; canlı cansız her şeyde hissedilebildiğinde çok anlam kazanıyor,yürek büyüyor,gelişiyor anahtar kilidi açıyor..sevgi tüm evrene akıyor.
Bu güzel yöndeki değişim ruh sağlığımız için ..kendimiz için..mutluluğu ve huzuru yakalayabilmemiz için çok önemli..VE...biz bunu başardığımızda iletişimlerimiz güzelleşecek,hayatla baş etmemiz kolaylaşacak,çevremize yansıttığımız saf sevgi dolu enerjide bize mutluluk ve huzur olarak dönecektir..
İnanalım ve isteyelim yeterki ..gerisi basit…Hayatımızla ilgili kararları biz alır ,hayatın akışına bırakmazsak,ruhumuzu sürekli besler güçlendirirsek.anahtar kilidi açar diyorum.... çözebileceğimizi çözme gücüne erişir..çözemeyeceğimizi kabullenme gücüne erişiriz..yüreğimiz arada derede kaygıda kalmaz,hayattan şikayetlerimizde azalır..Yyerini huzur ve mutluluk alır hayat tatlanır..Keşkelerimiz yok olur..Aslında değişim denemye değer isteyelim yeterki gerisi çok kolaylaşacaktır.
Kişilerin, dış dünyanın değişmesini beklemeyelim Çünkü değişmeyecek! Rüzgârın nasıl estiği fark etmezki. FARKI YARATAN, yelkenlerimizi nasıl açtığımızdır..
Ben bir şeyler yazabilirim,duyabilirsiniz,okuyabilirsiniz..Sizi aşan konularda konusunda uzman kişilerden fikir alabilirsiniz...AMA....Hiç kimse sizin adınıza karar alamaz,değişim sürecinizi siz başlatabilir,uygulayabilirsiniz..ve hayata nasıl geçireceğinizin tüm sorumluluğu size aittir... Bu sorumluluğa sahip çıkmak ilerlemeyi istemek‚ değişim için kendinize izin vermek‚ olumsuzlukları ,geçmişinize tutunmayı bırakmak tamamen sizin sorumluluğunuzdadır..
Yaşantımızı değiştirmek istiyorsak karalı‚ disiplinli olarak uygulamaya devam etmemiz gerekir. Disiplinli bir çalışma‚ inanç‚ güven‚ kararlılık‚ istikrar olmadan tam değişim olması biraz zordur.Daha ötesi bunları kalbimizde hissetmeli‚ anlamalı‚ yaşam biçimimiz yaşam şeklimiz haline getirmeliyiz..Ne yaşadığımızın ve kendimize neden olumsuz bir şeyler yaşattığımızın farkındalığı içinde olmamız gerekir ki hayatımızda değişimler yaşayabilelim...olumsuzlukları yok edemeyiz ama olumluya çevirebiliriz istersek..
Artık Kendimizle buluşma ,içsel yolculuğa çıkma zamanı diyerek .. kendimizle buluşalım ve farklı bir adım atalım....
Şimdi değişim ve değişime güvenme zamanı. Şimdi kendimize sahip çıkma‚ kendimiz olma zamanı. Gücümüze değerimize yaşamımıza sahip çıkma zamanı.... Mutlu olma hakkımıza sahip çıkma zamanı. Özgürce sevgimizi vermek‚ sevgiyi yaşamak zamanı. Hayatı sevgiyle paylaşmak zamanı... diyelim .Kendimize bu güzellikleri yaşatmaya borçluyuz..Rabbimin can verdiği bedenimize,ruhumuza iyi davranmaya ,korumaya çalışmalıyız derim..
ŞİMDİ;
1-Atmış olduğumuz her adımda güvenle inançla ilerleyelim..
2-Ne olursa olsun hiçbir engelin önümüze çıkmasına izin vermeyelim
3-Yapamazsın‚ başaramazsın diyen sesleri umursamadan ilerleyelim.
4-Disiplinli‚ istikrarlı bir şekilde kendi üzerimizde çalışalım, kendimizi keşfedelim
5-Geçmiş kalıpları ancak böyle kırıp atabiliriz.
6-Bir kere yaptım olmadı demek‚ yeterinde istemiyorsun demektir, Acıya olumsuzluğa tutunmaktır. Kendinden korkmak‚ kendinden kaçmaktır.
SÜREKLİ..Olumsuzlukları düşünerek..şikayet ederek yaşanan olayları değiştiremeyiz‚ ANCAK;olaylara bakış açımızı‚ duygularımızı düşünce şeklimizi değiştirerek nasıl bir hayat yaşamak istediğimizi seçebiliriz‚..derim.
ŞİMDİ DÜŞÜNELİM;
Bir odaya girip tek başımıza sakince düşünelim..
KENDİMİZİ TANIYALIM
(Kâğıt kalemde alın yanınıza, artı ve eksileri yazın derim ben öğle yapmıştım)
1-Ben kimim, ne seviyorum ne sevmiyorum, değerlerim, prensiplerim neler
2- Kendimizde sevdiğimiz ve sevmediğimiz yönlerimiz
3-Bu güne kadar neler başardık,neleri başaramadık..
4-Kendimizle gururlandığımız neler var…
5-Bizi üzen konular neler..
6-En çok nelere sinirleniyoruz..
7-Nelerden şikayet ediyoruz..
8-Hep evet çimiyiz,hayır demeyi başarabiliyor muyuz?.
9-Hedefimiz ne?
10-Neler yapmak isteriz.. vs gibi bir çok soruyu kendimize sorarak cevaplayalım ve + ve – leri yazalım
11-Artı ve eksilerin getirilerini değerlendirelim..
12-Değişime uğramazsak eksileri ,olumsuzlukları daha ne kadar daha göğüsleyebileceğimi düşünelim..düşünelim..VE karar verelim.Unutmayalım neye karar verirsek onu yaşarız
ŞİMDİ SEÇİM ZAMANI
1-Olumlumu-olumsuz mu düşüncelerin peşinden gitmek
2-Acıya ,dertlere tutunmak, geçmişe takılmak mı‚ acıyı bırakmak mı?
3-Değişimlerden korkmak mı? Değişimi başarmayımı?
4-Değişimlerin iyi güzel şeyler getireceğine inanmayı seçmek mi?
5-Belirsizlik korkusuna yapışmak mı?
6-Hayat akışında olmayı seçip‚ belirsizliğinde iyi ve güzel şeyler getireceğine inanmak mı?
7-Korkularla dolu bir hayat yaşamak mı?
8-Kararlı olarak‚ cesaretle onlarla yüzleşmek ve ilerlemek mi? İnancını yitirmek mi? İnançla devam etmek mi?
9-Kendine haksızlık yapmak mutsuz olmak mı‚ mutlu olma hakkına sahip çıkmak mı?
10-Nefret etmek, Kin beslemek mi? Sevgiyi seçmek mi?.
Şimdi neyi seçiyorsunuz?
Bütün seçimler bize ait neyi seçersek nasıl düşünürsek onu yaşıyoruz. Hedefimizi belirleyip davranış şeklimizi de eklediğimizde değişim başlıyor..:)))
Sözümü can dostum, Safiye Akfındık Kobak’tın dizeleri ile bitirmek istiyorum.
Saplanıp kalmayasın, negatif düşüncelere,
Alır götürür seni de türlü türlü işkencelere.
Rengârenk düşlerin eşlik ederken gecelere.
Takılıp kalmazsın bir an bile bilinmez bilmecelere..
Safiye Akfındık Kobak-22-12-2011
Başarmanız,mutlu olmanız dileklerimle.Saygı ve sevgilerimle ..Nurhayat Aydemir - 2011
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.