HER YER BEYAZA BÜRÜNDÜ YA...
Hava durumunda kar uyarısı yapılırken ;ben hala
" İstanbul ’un kışından ne olacak?" diye geçiriyordum içimden.Önce kar serpiştirir ,birazcık tutar sonra hemen ardından yağmur alır götürür...
Yatmadan önce pencereyi açtım da açmasına rüzgar , kışı getiriyorum diyordu olanca hızınla.
Ben çılgın ,rüzgar deli
İyisi mi...
Al kağıdı ,al kalemi
Yaz ömrünün bedelini
Şiirler...öyküler...kafamda bir bir geçit yaparken gözlerim bir kez daha alkışlayıp kapanıverdi.
Her yeni güne " Merhaba " derken yüzündeki gülümseme yaşamına vereceğin tatlı bir rüşvet olsun. Ne dersiniz ?
O sabah lapa lapa kar yağışı sürprizin en güzeliydi. Pencereme yakın çam ağacı yavaş yavaş beyazlara bürünürken ben bir tablo gibi seyretmeye doyamıyordum.
Geçmişe doğru yolculuğa çıktım o anda.Seneler önce çocukluğum geldi aklıma... Babamın mesleği icabı gelmiştik Aşkale’ye orada bir kar yağdı mı uzun süre kalkmaz bilirsiniz. O zamanlar evlerin çatıları kiremitle örtülü değildi loğu taşıyla damları ezerler,düzleştirirlerdi.
Gene öyle bir tipi,kar vardı ki öğlenden sonra okula gidememiştik. Bir tek ağabeyim daha gelmemiş bizler merakla bekliyorduk.O zamanlar cep telefonu yok tabi.Neyse en sonunda yanında bir arkadaşıyla geldi.Meğer diğer köylerden gelen öğrenciler evlerine gidemediğinden buradaki arkadaşlarına misafirdiler. Annem dayanamayıp okuldan dönen çocukları çağırıp,onlara sıcak süt verip sonra evlerine yolluyordu.
Evlerin çatılarındaki buzdan saçaklar ...hala gözümün önünde inanın. Kirpiklerimin ucu ise buz tutar; eldivenlerim ellerimin donmasını engelleyemezdi.Sıcağı görünce ise parmaklarım karıncalanır,acırdı
Hiç unutamadığım arkadaşlarla oynadığım kar oyunları.Eski çantamız kızak olur üzerine biner yokuş aşağı neşeyle kayardık. Ve kartopu savaşımız ise hiç bitmezdi. "Hey gidi günler hey!"
Şu anda sıcacık odamda çay içerken penceremin tıklamasıyla şaşırdım ;kuşlar... evet kuşlar sesleniyordu bana inanın.Kumrular,serçeler,sığırcıklar gelip gidip gagalarınla cama vuruyorlardı.Ekmekleri doğrayıp verirken çam ağaçlarına konarak beklemeye başladılar.Pencereyi kapatınca neşeyle konarak yemeğe başladılar.
Onlar da yağan karla birlikte nasiplerini bulmakta zorlanıyorlardı.
Allah kimseyi aç açık zor durumda bırakmasın çok ..çok zor...
sevgilerimle
NEŞE KIZILYAR
Not fotoğraf ogün penceremi tıklayan kuşlardan biri çam ağacında yem koymamı bekliyordu sessizce
YORUMLAR
Sen her zaman bir güzellik yakalarsın, harikaydı.
Selamlar, sevgiler
Öpüyorum gülen yanaklarından
GÜLDESTE
Can kardeşim coştun yine ,günlerdir İstanbul'u izliyoruz ama sen farklı düşündün, kaleme aldın .İyiki yağdı kar oralara maziye daldın geçmişe gittin dilerim günlerce yağsın ve sen geçmişden geç dön döndüğünde daha neler okurum neler görürüm ?birden geçmişe daldım umarım sen dönmeden ben geri dönerim en içten sevgiler kardeşimeeeeeeee
GÜLDESTE
Yazınızla beni de çocukluk günlerime götürdünüz. O zamanlar da çok kar yağardı. Biz çocuklar da
bizim arka sokaktaki tümsekte kayardık. Birinin mutlaka bir kayığı olurdu.Onun arkasına belinden tutarak bir kaç çocuk birlikte kayardık. Bazen dengemiz bozulur, birlikte yuvarlanırdık.
Şimdi de kar yağması çocukluğumda olduğu kadar mutlu etmese de karı seviyorum..
Tebrikler, sevgiler..
Kış karla güzeldir yaz ise güneşle...
Üşüyelim ama kar yağsın...
Güzel bir yazıydı...
Kutluyorum...
Kadir Tozlu
GÜLDESTE
harika yazı olmuş bir yandan kar sevinç bir yandan hüzün duyarlılığınıza hayran kaldım kandiliniz kutlu olsun saygılarımla selamlar
GÜLDESTE
Neşe annem ben geçen seneden beri öyle beslemeye başladım. İlk zamanlar bencereden görünce ürküp kaçarlardı.şimdi arada sade bir cam olan mesafede beni görselerde kaçmıyorum arada yemleriyle arada ürkek bakışlarla beni izleselerde ben belgesel havasında onları izliyorum çok zevkli bak dene sürekli yem koy bir mütdet sonra sana da alışırlar. Geçen titiz bir arkadaş geldi " yahu bunlar pencerenin kemarlarını pisleyirler" dedi. " bende sen korkma nisan yağmurları her zaman bu camın dışını yıkar" dedim.... Vel hasıl kelam kışın aç ve açıkta kimseyi bırakmasın. Yem bulamayan kuşlar kömür alamayan insanlar kışın gündeliğe gidip çalışamayan insanlara ve üstü başı lmayan sokakta kalan çocuklara kış zor... Şöminesi olanlara kar güzel görünsede içimizdeki şömüne dışarda kalınları düşünmek ve yardım etmekle içimizi ısıtır......
Allah kimseyi açlık ve açıkta kalmakla ıslah etmesin......
güzel olduğu kadar bir o kadarda anlamı gzel bir yazıydı yazab ellerinizden öptüm...
saygılarımla...
GÜLDESTE
hayırlı kandiller diliyorumsevgiler
DİLEK YILDIZI
tebrikler annem.. yürek sesin susmasın.
bu arada resim çok güzel...
sevgimle annem hep...
GÜLDESTE
Yüreğinize sağlık kar Antalyaya 15 yılda bir düşer oda 2 satim fazla yağmasıda seralara çok zarar verir yaradan mevlam herşeyin ayarını biliyor saygılarımla
GÜLDESTE
GÜLDESTE
karın yağmasına mutlu olanlardanım.çocuklar gibi sevindim büromda evime dönerken caddelerde sokakta hatta mahllemde kimsecikler görünmıyordu her taraf bembeyaz çantamda hep taşıdığım makinamı çıkardım bol bol resim çektim
benim içinde unutulmaz bir anı olarak kalacaktır
saygı ve selamlarımla
GÜLDESTE
Bu soğukta ne kadar sıcak bir yazı okudum sayfandan. Gözlerimin önüne geldi seni havaalanından karşılayışım, ilk görüşüm. Tanımak çok güzel, şimdi yazılarını okurken sanki seninle konuşuyor gibiyim. Sesini duyabiliyor, yüzünü görebiliyorum...Ve o dost sıcaklığında ısınabiliyorum Neçcim...Anlatımın süperdi konuşur gibi, konu öylesine...Ne desem ki ?
Sevgiler...
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Kışın da kendine has güzel tarafları var; herkes için geçerli olan bir varsayım değil bu, tabii ki... İnsan olan herkese sesleniyorum buradan, lütfen, çok değil, sadece bir dilim kuru ekmeği ufalayıp koyuverin balkonunuzun, ya da pencerenizin bir kenarına, korkmayın, üşenmeyin. Sofranızdan artan yemek ve ekmekleri ağzını düğümlediğiniz bir poşetle değil, bir gazete sayfasıyla sarmalayıp atıverin çöp bidonlarına, korkmayın, üşenmeyin...SAYGIYLA
GÜLDESTE
Televizyonlardaki haberlerde, beyaz örtünün gelişiyle bir yandan çilesini, diğer yandan kar topu oynayanların neşesini izliyoruz İstanbul'da yaşayanların. Toprak üşüyor, barkı olmayanlar üşüyor, yakacağı olmayan garipler üşüyor, dili söylemezler üşüyor bu bir gerçek. Bütün ağaçların yaprakları da meyvesi de kar, güneşin doğmasıyla vuslatı bekliyor sevdiğine akan pınarlar…
Çok güzel bir paylaşımdı yazınız. Bütün samimiyetimle kutluyorum Can Kardeşim. Gönül dolusu selam ve sevgilerimle…