ZAMAN GEBE
Zaman gebe. Nice güzelliklerin neşvü neması nı müjdelemek uğruna,zaman gebe .Çirkinliklerin sultasını yok etmeye, zaman gebe. Karanlıkları boğup,aydınlıklar var etmeye,zaman gebe..
Gebelik,doğum öncesi yaşanan sürecin adıdır kısaca.Sancılı bir süreçtir çoğu zaman gebelik.Sıkıntıları barındırır içersinde.uykusuz geceler yaşatır,kıvrandırır çoğu zaman insanı.Olmadık zamanda sancılar ağrıların sağrıması gibi şiddetlenir, yaklaşır kutlu bir doğum anı..
Bir minnnacık bebek ellerine verilir annenin biter o an tüm yaşanmış acılar.Unutlur bitmez sanılan geceler, ağrıtıp sızlatan sancılar uçar gider bir anda.Acılar tarihe gömülürken gelecek büyütülür o şefkatli bir annenin bağrında.Anne gelceğe süt verir kanından,canından olan o nurani bebeğe.Tıpkı Asırlar önce yüce Resul ün annesi Amine annemizin Nurun ala nur olan Muhammed (sav) bebeğe verdiği damarlarından arıtılıp süzülen ak sütü gibi.
Yetim doğar çoğu bebeler tıpkı O yüce Resul(sav) gibi,doğduğunda önce anne sarar bağrına öper koklar onu.Sıra babaya gelir.Çocuk ağlar sanki babasını ister gibi ama baba yok ki,baba nerede???yavrum,evladım diyecek baba arasanda bulunmaz o an,girmiştir kara topraklar altına.Ahhh o ne acıdır bir bilseniz.İçiniz titremez mi böyle bir hikaye ye.Böyle bir yaşanmışlığa.Bazen anne doğururken evladını veda eder hayata.Dokuz aydır sancısını çekip kanıyla beslediği o minnacık yavrusunun tatlı iniltilerini duyamadan.Bebe ağlar sanki anne duy sesimi der gibi.Ama anne nerede???Anne yüzünde binbir hüzün göçüp gitmiştir öbür alemlere.Bilirmisiniz böyle bir acı ne demektir,yaşayana...
Kimi bebeler babadan,kimi bebeler anneden yoksun merhabalar der dünya ya.Hüzün dolu bir merhaba.Yürek ezik,gözlerin feri sönük isteksizce bir merhabadır bu.
Ama hayat devam etmektedir,zaman kimbilir yine nelere gebedir,neler vardır kaderinde bilemeden yaşarsın şu alemde bir bilmece gibi.Ya kutlu bir bir peygamber olacaksındır ,gelecekte tıpkı yüce Resul(sav)gibi,ya demir çelikte bir işçi,ya memure bir bayan,ya da bir iş kadını.bilemezsin geleceğe dair hikayeni.
Hayat onurla bitirilmesi gerekli yüce bir görevdir denilir.Hayatı yüceliğine yaraşır bir şekilde yaşamak,herkeslere nasip olmaz.Kimimiz hayvanlaşırız yaşam devam ederken.kimimiz pişman olur döneriz o yoldan.Kimimiz asla fırsat vermeyiz nefsimize hayvanlar gibi yaşamak için.Güzel görür,güzel düşünmeye gayret ederiz.Hayra yorarız hayırsız addedilen çoğu şeyleri.Bir melek yürekli insan gibi,bir anne şefkatli insan gibi,bir baba yürekli merhamet sahibi gibi herkese iyiliğe koşarız.Kapatırız gönül sayfalarımızdan kötülük namına hangi sayfalar varsa.Bembeyaz sayfalar kalır yüreğimizde,karanlık yazılmış yazılara inat...
Zaman gebe,zaman bu zaman,doğum yaklaşıyor,sancı kutsal,anne kutsal,bir kurt,bir kuş,bir balık aklınıza ne gelirse gebe olmaya dair hepside şefkat yüklü şeylerdir.Gebelikte sancıya katlanan dünyalara değen bir hediye alır.Bu hediye bazen bir bebe,bazen iyilerden yazılmış bir kul olmak gibi.
Zaman gebe,Zaman şu an. şu an iyi olun yarın Allah kerimdir.Unutmayın bazen gebeliğin sonucunda ölü bir evlat ele almakta vardır.Acısını düşünmek dahi istemediğim.Ama sabır,ama kulluk,ama direnmek,ama denenmek işte o an, tam da bu anda başlar bilir misiniz?..(Talipname’den)
Talip KAZGI
2 şubat 2012 Prş.
KÜTAHYA
YORUMLAR
SAyın yazarım yazınız cok sey anlatıyor elınıze saglık SAYGILARIMLA......
Talibi
İşaallah zaman güzelliklere gebedir değerli kardeşim.
Tebrik ediyorum, nefis mesajlar içeren bir yazı okudum kaleminizden. Selam ve saygılarımla...