- 921 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Kar Kokusu...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Çocukluğumdaki Kar’lar bunlar..
Lapa lapa arada rüzgar sesiyle birlikte.. Ben teneke sobamızın başında oturuyordum. Arada kedi gibi uzanıyordum, sobanın arkasındaki mindere. Yanaklarım kıpkırmızı olurdu önceleri, şimdi ne kadar yanarsam yanayım kızarmıyor. Çok mu büyüdüm de böyle oldum.. Artık kızaracak kadar küçük mü değilim? Yoksa yandım da mı çok belli olmuyor kızarıklarım…
Kar yine de çocuklukta bambaşkaydı, O minik bahçemiz bembeyaz olurdu, ağaçların dallarına bile karlar yerleşirdi, aile kurar ev yaparlardı günlerce. Bazen bir kuş yuvası bile kardan ev olurdu.. O bahçe meğer ne kadar da küçücükmüş, büyüyünce anladım küçüklüğünü. Oysa bana ne kadar da büyük gelirdi, küçük adımlarımla koşar koşar bitiremezdim. İncir ağacı vardı bir tane.. Yaşlıydı.. O da bembeyaz olurdu, zaten kışın hangi ağaç olduğunu anlayamazdım bile. Malum çocukluk kim bilir neler kurardım aklımdan. Evimizin hemen karşısında kocaman bir mezarlık vardı, Kaç yüz yıllık ağaçlar vardı, hep annemlere yaşlarını sorardım o ağaçların, her defasında da “Ne kadar büyükler” derdim hayretle.
Her şey büyük gelirdi küçükken bana, Şimdi sığamaz oldum bir yere. Ruhum sığmıyor bedenime.. Her şey küçüldü ben büyüdükçe, önce elbiselerim küçülmeye başladı, sonra o küçük bahçemiz.. Küçüldü küçüldü, küçücük kaldı.. Koşamaz oldum o bahçede, koşacak da bir şey kalmamıştı.. Sevinçlerim de küçüldü zamanla. Daha az sevinmeye başladım..
Umutlar büyüdükçe, sevinçler küçülüyordu sanırım… Ya da ben öyle zannediyordum…
Sonunda Dünya’da küçülmeye başladı, o kadar küçüldü ki; yaşadıklarımızda bile hep aynı noktaya döner olduk. O küçük, yuvarlak bahçe gibi oldu hayatımız.. Her defasında aynı şeyleri yaşarken buldum kendimi. O kadar ki; “Ben bu sahneyi daha önce de görmüştüm” demeden kendimi alamadım zaman zaman.. İnat mı ediyorduk aynı şeyleri yaşamak için.. Ya inadımız; inanmak mıydı? İnanmakta mı direniyorduk yoksa?
Güven küçülseydi biraz, az olan güvenlerimiz birilerine hala güvenmekten geri kalmazken; aynı hazin sonları yaşamaktan da neden geri kalalım?
Kar; lapa lapa tertemiz yağıyor. Temizler mi içimdeki harabeleri bilinmez ama, iyi geldi kar bana.. Soğuk penceremin önünde, yeryüzüne inen sayısız melekleri izlerken bunlardı yüreğimden dökülenler,
(Bir-Şubat-İkiBinOnİki-17:00)
Nevin Akbulut
Yazımı Güne taşıyan, Değerli Editörümüze Sonsuz teşekkürlerimi sunarım..
Kar’ı, çocukluğu hep birlikte yaşamak dileğiyle,
Sevgi ve Saygılarımla,
YORUMLAR
Kıpkırmızı
Hoş kalın
Sevgilerimle,
Güne gelen yazınızı kutlarım..Çok hoş bir deneme idi..Okuyanı çocukluğuna götüren, sıcak ama bir o kadar da hüzün vardı yazınızda..
Sevgilerimle
Kıpkırmızı
Kar deyince aklıma hep çocukluğum gelir,
Kar'ı ve çocukluğu hep içinizde hissetmeniz dileğiyle,
Sağolun,
Ne sıcacık bir denemeydi... Sıcak dedim çünkü anlatıcının anlatığı sıcaklığı yazıya geçmişti. Bir de geçmişe ait bir sıcaklık hissettim. Çocukça çoşkusunu bu yaşta hissetmek ve hisetirmekti bir bakıma. Kar dendin mi aklıma çocukluğum ve en zengin hatıralarım canlanır gözlerimde, ki o hatıra sevgili yazarımızın da gözlerinde canlanıvermiş.
Güzel emeği bizimle paylaşan yüreği selamlıyorum
Ayrıca güne gelen değerli eseri kutluyorum
Sevgilerimle
Kıpkırmızı
İçim ısındı, içtiğim çaydan değil yazdıklarınızdan..
Evet Sizin de söylediğiniz gibi kaç kişi hissedebilir şuan çocukluğunu..
Ben hala hissediyorum.. Hatta yakın zamandaki hatıralarım böyle zengin değil..
Kar çocukluktur, biraz beyaz, biraz pamuktur.. Melektir, saftır, masumdur...
Sevgilerimle ,
DemAN
Kar demek bereket ve eğelence demekti bizim için o zamanalar. ve kıt kanat yaşamızda karların büyük bir önemi vardı. bir de kar yağışın benim için başka bir önemli tarafı, yoları kapatmaktı. Yollar kapanınca evde misafirler olurdu veya biz misafirliklerde olurduk kar nedeniyle kapanan yollar az da olsa tatilimizi veya bize gelenler daha fazla kalmaya sebep oluyordu. Bu da sohbetlerin, beraberliklerin daha uzun olmasını sağlıyordu.
Kar, hayallerimi doruklara çıkaran beyaz kelebeklerdir.
Uzatımsa affola
Sevgiyle kalın
DemAN
Kıpkırmızı
Saygı ve Sevgimle,