- 1233 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
EL İNSAF
.................................EL İNSAF
.... Bugün 1 Şubat 2012 Çarşamba. Yıllardan beri işçi, memur, esnaf ve öğrencilerin en ucuz, en kolay ve en güvenli ulaşım aracı olan trenler artık Adapazarı - Haydarpaşa arasında yolcun taşımayacak. Pardon!... Bu kararı trenler almadı elbette. Devleti ve milleti ileri (!) Demokrasi anlayışı ile yönettiğini iddia edenler aldı. Hem de 30 ay süre ile. Bu da dokuz yüz gün yapıyor onların hesabıyla.
.... İstanbul - Ankara arasındaki hızlı tren ulaşım çalışmaları bahane edilerek on binlerce insanın çile çekmesi pahasına. Hem de hiçbir mantıklı alternmatif çözüm göstermeden. Bu rant karşısında ağızlarının suyu akan otobüs firmalarının insafına bırakılarak. Tamamen "Biz yaptık oldu" mantığı ile.
.... İşine ve okuluna giden insanlar bu süre içinde çile çekecekelrmiş kimin umurunda. Bazıları belkide işinden olacak, okulunu bırakacak kimin umurunda. bilimin ve teknolojinin bu kadar geliştiği bir çağda 130 Km’lik bir yolun tamamını, hem de hiçbir alternatif sunmadan ulşaıma kapatmak dünyanın hiçbiryerinde görülmemiştir. Hergün onbinlerce insanın yararlandığı bu alan artık çalışmayacak. Anadolu’dan gelen onlarca tren ve binlerce yolcunun İstanbul’a nasıl ulaşabilecekleri tam bir muaamma.
.... İşte böylesi bir bahanenin gölgesinde İstanbul - Haydarpaşa Garı’da tarih oluyor. Kim bilir hangi yandaş rantiyecenin elinde otel veya iş merkezi olarak tarih olacak. Bİrçok ayrılık acısının ve buluşma sevincinin yaşandığı o güzelim tarih yok olacak. İşin acı olan tarafı da hiç mi hiç bir karşı koyanı olmadan, sessiz ve sedasız yok olacak. Ortada kalmış öksüz bir çocuk gibi. Yazık!.. Hem de çok yazık. Koskoca bir tarihin yok olması yanında onbinlerce insanın hergün çile çekmesi hiçe sayılarak, bu insanlar yok sayılarak.
.... Artık ne diyelim insaf...... EL İNSAF!..
Selamettin PULAT 01.02.2012 Çarşamba
YORUMLAR
Evet Tarihi Haydarpaşa garı Siyah beyaz flimlerde gurbet kuşlarının ellerinde ahşap bavullarıyla gelip garın merdivenlerinde gözleriyle İstanbulu kucaklıyışları birde bunun sizin yazdığınız boyutu gerçekliliği var yani ciddi sorun teşkil eden siz herbirşeyi göz önüne sermişsiniz ne diyeyim ki şimdi ben katılıyorum EL İNSAF
Merhaba...ben de her gün İzmit-Pendik hattını trenle gidiyordum...Bu günden itibaren üç gün izin aldım...bakalım ne olacak...kendi sorunum lokal...Genel sorunlar önemli...İşaret etmişsiniz...İki yıl uzun süre...Tarihi garın durumu üzücü...Sosyal devlet sorun üretmez, çözer...Dün son seferde görevliler otobüslerin hemen zam yaptıklarını söyledi...Adapazarı-haydarpaş hattında her gün 20 bin kişi gidip gelmekteidi...Eskişehir,İstanbul,Adapazarı,İzmit hattında onbinlerce öğrenci uygun fiyatla vaktinde okullarına gidip gelmekteydi...Buda ayrı sorun...teşekkürler konuya eğildiğiniz için...daha kapsmlı ve caydırıcı adımlarla haata düzeltilmeli bir an evvel ....saygımla...
Selamettin PULAT
.....Yazımı okumaya ve yoruma değer gördüğünüz için teşekkür ederim. Sorun sizin de belirttiğiniz gibi genel ve önemli.
....Konunun mağdurları ve duyarlı yürek sahipleri ne ulaşıp konuyu gündemde tutmaya çalıştım. Ne kadar başarabilirim bilemem.
....Saygılarımla kalın, sağlıkla kalın.