- 2075 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
BİNDİ-İNDİ -4-
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Balıkçılar çarşısının hemen başında Cumali adında bir balıkçı vardır. Hep ondan alırım balığı. Palamut niyetine yemek için üç adet Norveç uskumrusu aldım. Çünkü palamut’un tanesi on beş lira, Norveç uskumrusu ise iki buçuk lira. Daha sonra Et Market’e daldım. Et ve market(!) ...Neyse … Bir kilo kemikli et, bir kilo da dana işkembesi alarak alışverişi tamamladım. Artık geri dönebilirdim.
Yollar,sokaklar hâla ana-baba günü. Kadıköy Fenerli kaynıyor
‘’Türk’ün kalbi senle atar./Yaşa Fenerbahçe/ Mazinde bir tarih yatar/Yaşa Fenerbahçe’’
Onlar bağıra bağıra bu marşı söylerken ben de içimden taaa çocukluk yıllarımdan aklımda kalan bir sloganı atıyorum tepki olarak. ‘’ Es es es..ki ki ki..Eski eski ess’’ ( Akşam, hasta BJK lı oğluma dedim. Gülmekten yerlere yattı ‘’ Yav baba o Eskişehir sporun sloganı ‘’ diye. Cim cim cim..Bom bom bom …Cim bom cim bom. Bom ‘’ mu diyecektim ? diye sordum G.S. li oğluma. Gözleri parladı ‘’Babaaa sen de bizdensin ha? ‘’ diyerek. ) Meğer bizim marşımız: ‘’Karakartal/ Sen çok yaşa/ Canım feda olsun sana/ Hiç bir şeye değişilmez senin aşkın bu dünyada ‘’ imiş.
Dolmuş duraklarının olduğu yere geldim ama dolmuş molmuş hak getire. Ee nereden bineceğiz dolmuşa? En iyisi polislere sorayım. Onlar bilirler.
‘’Aha da benim K-9 .’’ Yani Alman kurdu. Zincir mesafesini iyice ayarladım ve yaklaştım. Namussuz hemen aldı et ve balığın kokusunu. Kulakları dikti. Kasıtlı olarak kemikli etten bir parçayı yere düşürdüm. K-9 neredeyse zinciri kıracak…Polisin dikkatini çekti tabii ki. Bana doğru yanaştı. Ben de kemiği ayağımla yavaşça daha ileriye ittim.
-Hemşerim sen az gel bakayım. Bu köpek niçin sana havlıyor?
Üstümü başımı bir güzel aradı. Kimliğime baktı. Poşetlere tek tek baktı. Bir anormallik yok. Tekrar yerine doğru giderken ben de kemiği K-9 a doğru iteledim tekrar. ‘’Seni namussuz seni, paçama işersin ha?’’ Polis kızdı köpeğine.
-Rambo oğlum uslu dur bakayım.
Rambo emre itaat etti ya gözü kemikli ette. Fena halde huzursuz. ‘’Bu kadar işkence yeter’’ diyerekten kemiği iyice yaklaştırdım. Tam yiyecekti polis zincire asıldı.
- Şiişşştt. Sana demedik mi yabancıdan bir şey almak yasak diye.
Sonra bana döndü.
-Abi bu biraz acemi daha. Ama polis köpeklerinin yabancılardan bir şey alıp yemesi yasaktır. Malum , zehirlenme tehlikesine karşı.
Yerdeki kemiği alıp çöp kutusuna atarken içim cız etti. İstemeden ağır bir intikam almıştım.
-Pardon memur bey minibüsler nereden kalkıyor?
-Tepe Natilus’un az yukarısından.
‘’Ulan Fener…Ulan Fener…İnşallah yenilirsin e mi’’ ( Yanlış hatırlamıyorsam 2-2 bittiydi maç )
Şimdi diyeceksiniz ki ‘’Tepe Natilus’a bir diyeceğin yok mu?’’ O bana pek yabancı gelmiyor nedense. Hani şu Jules Verne’nin ‘’ Denizler Altında Yirmi bin Fersah’’ adını taşıyan romanındaki denizaltının adı değil miydi Natilus? Onun hatırına ses çıkarmıyorum.
Tepe Natilus’a geliyorum gelmesine de bizim oraya dolmuş yok. Mecburen E-5 e çıkıp oradan Üsküdar’a iniyorum. Tam Mihrimah Sultan Camiinin oradan bizim mahalleye 11-M Belediye otobüsleri var.
Vay beee….Dünyada adına iki tane cami yapılmış başka bir kadın var mıdır acaba? Ama söz konusu Kanuni Sultan Süleyman ‘ın on yedi yaşındaki kızı Mihrimah Sultan ve ona Aşık olan elli yaşındaki Mimar Sinan ise oluyor işte.
Mihrimah Sultan’ın Rüstem Paşa ile evlendirilmiş olmasına rağmen ona olan aşkı hiç bir zaman sönmeyen Koca Sinan biri Üsküdar’da, öteki Edirnekapı’da olmak üzere iki ayrı cami yapar Mihrimah Sultan adına. Ama Sinan aşkını öyle sihirli bir tılsımla mühürlemiştir ki bu sırra şaşırmamak, o sevdanın naifliğine imrenmemek elde değil. Sinan Usta’nın aşkının vesikasıdır sanki bu camiler. İki caminin de yeri özenle seçilmiştir. Güneşin doğum ve batım yerleri tespit edilerek yapılmış camilerdir. Edirnekapı’daki Mihrimah Sultan Camii’ni aynı anda görebileceğiniz bir yer tespit edin. Günbatımında (elbette yılın sadece bir gününde ki o gün 21 Mart, gece ile gündüzün birbirine eşit olarak kavuştuğu gündür.Daha da enteresanı o gün Mihrimah Sultan’ın doğum günüdür) göreceğiniz muhteşem manzara şudur: Edirnekapı Mihrimah Sultan Camii’nin tek minaresinin arkasından güneş batarken Üsküdar’daki Mihrimah Sultan Camiinin minareleri arasından ay doğmaktadır! “Bu nasıl bir hesaplama bu nasıl bir estetik anlayışıdır!”
Mihr: Güneş / Mah: Ay / Mihrimah: Güneş ve Ay
Belediye Otobüsüyle fıstık ile uzaktan yakından ilgisi olmayan Fıstıkağacı semtine kadar geldik. Bu sefer oturarak yolculuk ettiğim için o kadar sinirli değilim. Otobüs de dolu değil. Hatta benim yanım boş.
Fıstıkağacı’nda durduk ve bir yolcu bindi otobüsümüze. Kim olsa beğenirsiniz? Sabahki ‘’Yarma ‘’ Geldi tam da yanıma oturdu.( Eyvah ki eyvah ) 34 A.Y. Geçiyor … ( Ayvayı yedik )
-Selamünaleyküm amca.
-Ve aleyküm selam güzel evladım.
-Yav seni gözüm bir yerlerden ısırdı ama çıkartamadım.
-Hımmm benim de gözüm zat-ı âlinizi bir yerlerden ısırıyor ama… Eski bir öğrencim olabilir misiniz acaba?
-Hımm…Erkut Soyak Lisesinde görev yaptınız mı hiç?
-Yok yapmadım.
-O zaman öğretmenim değilsiniz. İyi de ben sizi nereden tanıyorum.
-İnsanoğlu çift yaratılmıştır efendim. Kim bilir kime benzettiniz.
-Yav sabahleyin dallamanın biri fena halde asabımı bozduydu. Biraz ona benzettim sanırım.
-Hımm beni de Dalai Lama’ya çok benzetirler . Olabilir.
-Demek öğretmensiniz. O dallama da sanırım öğretmendi. Öyle kıravatlı mıravatlı bir tipti.
Allahtan montu almışım,traş olmuşum ve kravatı da çıkarıp montun cebine koymuşum.
-Ah ah sormayın muhterem evladım. Öğretmen oluyor ama adam olamıyor bazı meslektaşlarımız maalesef. Zât-ı âliniz ne işle iştigal edersiniz?
-Ben mi? Özel Güvenlik görevlisiyim ve amatör boksörüm beybaba…
-Maşallah…Maşallah ( Maazallah..Maazallah demek daha doğru olur sanırım )
-Sevdim seni bey amca. Harbi adama benziyorsun.
-Benim de zât-ı âlinize kanım ısındı efendim. Şerefyâb oldum.
-Çoluk çocuk var mı?
-Çocuk var da çoluk yok maalesef. Siz? Sizin var mı çoluk çocuk?
-Ne gezer ya?
-Aaaa olur mu hiç? Maşallah filinta gibi delikanlısınız.
-Aga , Özel Güvenlikçiye kız vermiyor kimse.
- Ne olmuş özel güvenlikçiysen. Benim oğullarım da özel güvenlikçi.
-Yaaaa nedere?
-Soyak Sitelerinde
-Ben de oradayım. Senin oğlanlarının adları ne?
-Biri Cihangir, Öteki Tuğrul.
-Anaaa…Sen Cihangir Biberoğulları’nın babası mısın yoksa?
-Eevet…Tanıyor musun oğlumu?
Tanımaz olur muyum amcacığım. Mesai arkadaşım o benim.
Öyle bir muhabbete daldık ki vakit nasıl geçti farkında bile olmadan Soyak-Yenişehir’e geldik. İkimiz de aynı yerde indik. Serdar’cığım ( O artık ‘’yarma ‘’ değil…Serdarcığım ) Elimi öptü.
-Hayırlı günler amcacığım. Cihangir’e selam söyle
-Hayırlı günler güzel evladım. Cihangir’e söyleyeyim yarın bize yemeğe gelin. Sana şöyle kendi ellerimle bol acılı etli kuru fasulye yapayım.
-Çok teşekkür ederim amcacığım. Mutlaka gelirim.
O anda bir taksi geçti yanımızdan. 34 Y.Y. ( Yırttık. Yine )
YUKARIDAKİ RESİMDE SERDAR VE BENİ GÖRÜYORSUNUZ. SONRADAN ÇOK İYİ DOST OLDUK ONUNLA.
YORUMLAR
vay hocam, demek kavgayla baslayan hasirnesirlik ahbabliga kadar variyormus,,okuduk ögrendik.Harikaydi yine gül gül öldük.Yazamasamda okudum vallaha az önce hepcinide:) hayat hayat degil anacim resmen TÜRK filimi.Allahim ömrünüzü uzun etsin,etsin ki sizde yazin,bizde gülerek okuyup ibret alak ne cins insanlar varmis.Sizde diyom hani az degilmissiniz hocam.Rutubetden nem kapip duvar misali yikilacak kurban arar gibisiniz haa:)).böyle anilarda olmasa yasamak neye yarar be hocam? sizcede ögle degilmi? ha simdi siz bu yorumumu belki aksam okursunuz ve dersiniz ki ,emineyim bundan.YOK ÖGLE DEGiL ASAM:)) saygilar hocam.
sami biberoğulları
Yazdığın yazılar ve bu güzel yorumun her zaman yüzümde gülücükler oluşmasına vesile oluyordu zaten. İlle velakin yeni profil resmine koptum. Yalnız söyleyeyim Leonardo da Vinçi mezerinden hortlamış vinç ve de boldozerle geliyormuş Alamanya'ya doğru demedi deme.
Selam ve dahi saygılarımla.
Gülmeye ihtiyacı olan bu sayfaya gelsin, ağlatmayı her kişi yapar ama güldürmek öyle pek kolay iş değildir. Hele bu zamanda. Beğenerek okudum.
Tebrikler Sami Bey
saygılarımla
sami biberoğulları
Elimden geldiğince insanların yüzlerinde tebessüm oluşturmaya çalışıyorum...Dediğiniz gibi..Dünya sıkıntılarıyla zaten harab olmuş insanımızı biraz güldürebiliyorsam ne mutlu bana.
Selam ve saygılarımla.
Kurdeleyi görünce, ayrı bir gülümseme geldi yüzüme :))))
Mizah yazılarınıza hayranım. Bu günkü yazıda ise güzel bir bilgilendirme vardı . Kaç kez okumuşumdur da aklımda kalmamıştı. Sanırım bundan sonra unutmam,
Tebrikler ve teşekkürler,
Billur T. Phelps tarafından 2/2/2012 8:14:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
sami biberoğulları
Atatürk diyor ki: ''Beni hep öğretmen yönümle hatırlayınız...Ben de hep öğretmen yönümle anılmak ve hatırlanmak isterim....Bu yorumuınuz o bakımdan benim için tüm kurdelalardan daha anlamlı bir ödül oldu. Çok teşekkürler tekrar.
Selam ve saygılarımla.
İçinde İstabbulla ilgili çoğumuzun bilmediği güzel bilgiler içeren, bazen düşündüren bazen güldüren hoş bir yazı olmuş hocam. Kaleminiz, kelamınız daim olsun.
Selam ve dua ile....
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Sami baba,daha evvelinde de güne gelecek yazılar icra ettin...Ama olmadı olmayı versin lakin,sen bizim gönlümüzün her günkü şampiyonusun...Sitenin en gönlü temiz insanlarındansın...her daim sağlık ve afiyetler dilerim...selam ve hürmetlerimle
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Yazımı Günün yazısı seçen Seçki Kuruluna ve Hiç bir zaman dostluklarını esirgemeyip takip eden değerli arkadaşlarıma çok çok teşekkür ediyorum.
İbrahim ERZURUMLU
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Eray Hanım sana da bir çift lafım var:
'Nazar etme ne olur. Çalış senin de olur'
sami biberoğulları
Yorum bu kadar samimi olr da sıcaklığı taaa buraya kadar gelirse kızılır mı hiç. Aldım baş üzere koydum.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
Hocam gülümsettiniz vallahi. nefis bir yazıydı, soluk almadan okudum desem abartı olmaz herhalde.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
intikamın bu kadar olmasına sevindim açıkcası
köpeciğe bir şey olacak korkusu vardı içimde:)
Tacettin abim haklı , harika U dönüşleriniz var:)))
kutlarım efendim
saygılarımla
sami biberoğulları
Hayatta kesinlikle hayvanlara kıyamam. Bakmayın yazdığım o intikam laflarına. Dünyamız onlarla güzel.
U dönüşüne gelince: Mizahta çok lazım oluyor. Hem O daünüşü bile yapabildiğime göre U dönüşünün lafı bile olmaz.
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
Allahtan Serdarcığın hafizası bedeni gibi kocaman değilmiş hocam:))Gerçekten hoş bir anı olmuş,takibindeyiz değerli kardeşim..
sami biberoğulları
Yorumlarınızla bana destek olduğunuzu sürece inşallah daha nice yazılarda buluşacağız.
Selam ve saygılarımla.
Sami hoca fenere laf yok yoksa benim kurt köpeğini yollarım ona göre....
İyi ki varsınız ve her okuduğum yazı ayrı keyifli...Sevgilerimle...
sami biberoğulları
Yorum İçin çok teşekkürler. Kurtunuzu yollayın. Aslında çok severim hayvanları ben.
Selam ve saygılarımla.
Ben bal diye buna derim..
"Dört ayak üstüne düşmek" demek gerçekten varmış.. :))))
Sağolun öğretmenim..
Çok keyif aldık...
sami biberoğulları
Yarından itibaren yeni bir diziye başlıyorum. Beklerim.
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Yazmaya devam ediyoruz bakalım. Allah güç, kuvvet ve ilham verdiğ sürece de devam edeceğim.
Selam ve saygılarımla.
Resim ne güzel siyah beyaz,
Aralarından su sızmıyor baksana.
BJK liler böyle dost canlısı olurlar.
Biri güzel ötsede,diğeri parçalar..
Tebrik ederim hocam saygılarımla.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Allah'ın bir hikmetidir mutlaka: En iyi dostluklar bir kavga ile başlar genelde.
Yorum ve ilginiz için teşekkürler.
Selam ve saygılarımla.
galemine gurban olayım hocam....harika u dönüşlerin var...saygılar sevgiler
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
34 NDH ( Ne Diyeyim harika) :)))
Emeğinize sağlık. İyi ki varsınız. Saygılarımla...
Bu arada en büyük BEŞİKTAŞ:)))
sami biberoğulları
Sayende yeni br yorum türü gelişti farkında mısın. Artık arba plakaları halinde geliyor yorumlar 34 A.İ.V ( Allah İyiliğini Versin )
Selam ve sevgilerimle. Haaa bu arada elbette en büyük Kara Kartal....
:)))) iyiki varsınız iyiki yazıyorsunuz hocam ne diyem :)))
saygılar...
sami biberoğulları
İyi ki sizler varsınız. Yoksa kime yazacağım bu yazıları. Sizin teşvikleriniz olmasa nasıl yazabilirim ki?
Selam ve saygılarımla.
fenerlilere öyle laf sokmayın laf söylemeyin ben fenerliyim kanarya diye hafife almayın fener her şekilde kartalı yener
neyse iyi yırtmışsınız hocam mazallah adam *oksör sizi kum torbası yerine kullanabiirdi güzel yazı yine tebrikeler şiiri okurmusunuz hocam
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sami biberoğulları
Sen de bu arada laf sokmuşsun ama '' Hocam şiir okur musun diye '' Ben görüyorum zaten bildirimlerde... Mutlaka okurum. O konuda merakın olmasın.
Selam ve sevgilerimle.