- 4229 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SİHİRLİ DEĞNEK
Bir varmış, iki yokmuş, evvel zaman içinde,kalbur saman içinde,cahiller padişahken,aslanlar kuzulara çobanken,bülbüller kargalardan makam dersi alırken,yakın mı desem uzak mı,herkesin bildiği,kimsenin görmediği,güzel ama bakımsız bir ülke varmış.
Bu ülkenin padişahı kim ne derse desin, kendi bildiğini okurmuş.Hoş kimsenin bir şey bildiği de yokmuş ya en cahilleri bizim padişahmış.
Bu padişah, bir gün ormana avlanmaya gitmek istemiş. Kendisini çok iyi bir avcı zannettiği için de yanına kimseyi almamış. Gidip avladığı hayvanlarla dönmek ona göre en kolay işmiş.
Başına geleceklerden habersiz, ilk gördüğü kuşu hemen vurmuş. Meğer bu kuş ormanın hem en güzel kuşu, hem de en çok sevilen kuşuymuş. Kuşun en samimi arkadaşı da aslan değil miymiş!
Arkadaşlarının vurulduğunu gören diğer kuşlar, aslana acı haberi hemen yetiştirmişler. Haberi duyan aslan, yıldırım hızıyla koşup geldiğinde bizim büyük padişah,küçük avcı,avını pişirmek için ateş yakıyormuş.
Birden bire karşısında öfkeli bir aslan görünce ne yapacağını şaşırmış. Korkudan , nereye gitse elinden düşürmediği sihirli değneğini ateşe düşürmez mi!Kaçsa kaçamaz,savaşsa yenemez…Sihirli değneği başlamış yanmaya.Aslan tam o sırada adamı parçalamak için uzattığı pençelerini geri çekmiş.
Elleriyle yüzünü kapatıp ölümü bekleyen padişah, gözlerini açtığında ne görsün! Kuş yeniden canlanmış. Padişah gözlerine inanamamış.
Meğer akılı kuş ölmediği halde ölmüş gibi yapmış, arkadaşlarının gelip kendisini kurtarmasını beklemiş. Arkadaşının ölmediğine sevinen aslan,düşmanlarının canını bağışlamış.bütün bu olanları sihirli değneğinin yaptığını zanneden padişah ise değneğini kurtarmak için,elini ateşin içine uzatmış.Uzatmasıyla can acısından bağırıp zıplayarak koşmaya başlaması bir olmuş.Yanında getirdiği her şeyi orada bırakıp ülkesine zor yetişmiş.Öylesine yorulmuş ki aslandan,ateşten kurtulmuş ama cahilliğinden,yani kendinden kurtulamadan az kalsın ölüyormuş.
Akılsız başın cezasını, padişahlar bile çekermiş değil mi çocuklar? Siz siz olun,her şeyi iyi öğrenin ve bir şeyi çok iyi bilseniz bile,başkalarının da fikrini almaktan çekinmeyin.Çünkü bilmemek ayıp değil,öğrenmemek ayıptır.