- 809 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Bu güzel yazıyı kaçırmışım ...Keyifle okudum renkler de çok uyumlu ...
Işığın bol olsun...Tebrikler
canandemirel tarafından 2/1/2012 6:37:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
DİLEK YILDIZI
esenlikler tekar geçmiş olsun ablam...
canandemirel
Önce başlık dikkatimi çekti sayfaya gelince de konuya uygun o harika resim.
Yazım hatalarına takılmıyorum bu kez, yazının bana hissettirdiklerini söyleyeyim.
Sanki yatağına uzanmışsında, bütün bu anılar gözlerinin önünden geçiyor gibi
arka arkaya sıralamış ve bir duygu yoğunluğu içine düşmüşsün gibi.Ama zorlu
anılar, derin iz bırakan cinsten.
Sevgiler,
DİLEK YILDIZI
Okumana çok ama çok sevindim....
Bu arada bir itiraf senin yazılarını okumayı özledim...
sevgiler.......
giriş paragrafı çok güzeldi..
devamı da öyle..
emeğinize sağlık..
sevgilerimle..
resim orada olma arzusunu uyandırıyor..
seçiminiz harika..
DİLEK YILDIZI
Ellerinize,yüreğinize sağlık,bir iki satırını okudum yazınızın; sonra sonbaharı tasvir eden resme baktım,sonra yazınıza kaldığım yerden okumaya tekrar başladım,ama,resime kayıyordu gözüm,bir nazar attım göz ucuyla tekrar yazınızı okumaya devam ettim..resim,yazınız,sonra tekrar resim..hani ayakkabı almak için bir mağazaya girersiniz,raflar birbirinden güzel ayakkabılarla dolu,seçim yapamazsınız saatlerce,bazende karar veremeden terkedersiniz mağazayı...işte öyle bir duruma soktunuz beni...iki güzel tablo karşısında baya zorlandım,ama hiçbir ayakkabıyı seçemeden mağazayı terk eden gibi yapmadım,önce yazınızı bir solukta okudum, sindire sindire..akıcı ve resimde ki sonbahar hüznünü yansıtan yazınızı..sonra resme baktım ve yıllar yıllar geri giderek ''Gecekondu'' hayatımı yeniden yaşadım...teşekkürler,
DİLEK YILDIZI
DİLEK YILDIZI
Fon rengi ve resim çok uyumlu. Gözüme hoş geldi.
Deneme yazına gelince, bu kez biraz karmaşık buldum. Olaydan olaya geçişlerde karışıklık var. Diyalogları da paragraf içinde boğmuşsun. Oysa serbest olmalıydılar. Karakterler de fazla olunca herşey biraz birbirine karışmış gibi duruyor sevgili yazarım.
Bir öykü içinde onlarca öykü barındırabilir. Çok sayıda kahramanı da olabilir. Ama bunların dağılımını, kurgusunu çok iyi yapmalıyız. Bizler yazarken çeşitli duygulara kapılabiliriz. Bu yüzden içimizden geçenleri olduğu gibi kağıda dökebiliriz. Ama okurdan bizim içimizden geçenleri hissetmesini beklemek yanlış olur. Okura yolu göstermeli, BİZİ KEŞFETMESİNİ BEKLEMELİYİZ.
Dediğim gibi, çok hikayeyi barındıran bir çalışma. Bölünse en az beş hikaye konusu çıkar bu yazıdan. İçindeki bereketi bonkörce harcamak yerine, kurgulamalı bekletmeli sabretmeli tekrar tekrar gözden geçirmelisin.
BANA GÖRE.
Kutluyorum. Sevgiyle kal.
DİLEK YILDIZI
Değerli yorumun benim için onurdur öncelikle helede senin gibi kalemden.
ilk kez fon rengi denedim şansıma tuttudesem inanırmısın..Körün taşı kırk yılda vir denk gelirmiş derlerr ya benim fonda böye birşey oldu galiba yinede beğenmene sevindim.
Deneme içinde; olayları anlık aklıma gelenleri yazdım önceden hazırlayıp ıslah etme şansım yok pc den dolayı. Yayınlayıncada iş işten geçmiş oluyor zaten.İnce imla olaylarına girmediğin için sevindim bir ton hata biliyorum. Diyalogların nasıl yapacağımı bilemiyorum inan. " Oysa serbest olmalılar demişsin" yani nasıl yapmam gerekiyor ? Karakterler konusunda hiç dikkat etmemiştim.
Kahramanlar çok olabilir dağılım ve kurgusunu iyi yapmalısın demişsin. Bu konudaki önerilerini almak isterim. Daha doğrusu yazım ve anlatım konusunda senin yardımını almak isterim. Eğer bu zahmete girersen beni çok mutlu edersin.
Bunu bilerek kısa kesmek durumunda kaldım. Yazmaya çalıştığım seri var fakat şimdilik durdurdum. Yazacak bişey bulamadığımdan değil.. Dizi ne kadara kadar yazılmalı hep aynı kulvarda (tarz) gitmek iyimi kötümü helede benim gibi yeni yazıya alışan biri için bilmiyorum işte...Rapor dan sonra bilerek üç ayrı anlatım denemesinde bulunmaya çalıştım kendimce ne kadar başarılı oldum bilemiyorum. Teknik isimlerini bilemem ama kendi tabirimle sıralayayım.
1 içsel konuşmaların yer aldığı (davet)
2 karşılıklı okuyucu ile konuşmalar geçen (ayrılık yıldönümü)
3 Eleştiril boylu anlatış imalı anlatış (masalımsı şeyler)
4 Olayı anlatan birinci şahıslı ve anlatıcılı şimdiki yazı ( senin mezarlık ve hastane yazın tarzındakiler gibi)
SANA GÖRE OLANLARIN HEPSİNİ DİNLEMEYE HAZIRIM ÖNERİLERİNİ HER ZAMAN BENİM İÇİN BİR " IŞIKTIR"
tekrar teşekkürler...sevgiyle kal...
Aynur Engindeniz
Göç yolda düzelir derler. Bütün yazım sıkıntılarını yaza yaza aşacaksın. Ve yazılanları okuyacaksın. Kitap okumak biim için cümle yapıları ve anlatımlar konusunda yol gösterici olabilir.
bunların dışında, kesinlikle ve kesinlikle ilk yapman şey : PC ni bir an önce tamir ettirmelisin. O zaman daha disiplinli çalışabileceğini, en azından çalışmalarını demlendirebileceğini ve böylelikle daha güzel eserler ortaya koyabileceğini düşünüyorum.
De ki sen nasıl yazıyorsun...Bekletiyor, dinlendiriyor musun? Hayır, bunları yapmıyorum. En fazla iki saatte kaleme aldığım yazıyı bir iki kere adamakıllı okur yayınlarım. (Tabi her yazdığımı değil. Çok beğendiklerimi hiç bir zaman paylaşmam. Tereddütte olduklarımı eklerim ki, vaziyeti başka gözlerden görebileyim.)
Sana başarılar diliyorum. Kendini sıkmadan, sadece sevdiğin için yaz. Kimse ölçün ve hedefin olmasın. Beklentilerini ve varsa egolarını sıfırla. O zaman daha iyi hissedeceksin.
Sevgiler.