- 876 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR VE SES
Ben bir kelime işçisiyim. Toprakta altın madeni arama hevesi gibi ben de seni arıyorum kelimelerde kalemimle sözleri deşiyorum vur kalemi deş sözleri bıçak al eline harfleri yont sesleri kelimeleri yont.
Edep takın al eline lekesiz aynayı tut kendine tut güzel olana aynaya bak kendi güzelliğine hayran ol. Güzelliğin siyah ve şelale saçlarına bakındığı ayna ol içindeki cennetsel güzelliği ve mükemmelliği söze dönüştür ve çağla gönüllere. Tamamen söz ol çağlayan ol ve aşkın güzelliğini müziğe yaklaştır talip olana arz et.
Bu güzellikle bazen çıldır bazen delir kendini dünyadan ötelere fırlat dünya (aşağılanma) aşkını ol yücel uç ve asli mekânından dünyalıklarla alay et. Böylelikle aşk talipleri yalandan aşağılanmadan soyutlanır ilk aşka, ilk söze (kün), ilk yasaktan kaçınmaya, ilk vurulmuşluğa benliğini odaklar mekân ve zaman üstü olur.
Dans transına geç tut kelimelerin ve seslerin elinden anlamla danset. Bir uyum yakala müzik ve sesin ritmine er, manayı müziksel olanla süsle sözlerini meleklerden çal konuşman yaksın pişirsin ateşte kavrul dünyayla ve dünyalıkla geçimsiz huysuz asabi ol katlanılmaz ol. Al kalemi eline del dağları dağları Ferhat gibi kelimeleri nazikleştir onlara şiirsel üstünlük ver imgelem ve çağrışım zengini ol.
Sesle anlam vadisi arasına altından bir köprü kur ve çık üstüne ip atla bir şiir söyle kelimelerin bülbül gibi şakısın kulaklarını hoş bir nağme bürüsün mana denen sevgiliye eriş keyiften dört köşe ol. Toprak misali daima içinde bir pınar barındır şöyle içimlik olsun tertemiz olsun. Sıcaktan bunamışlar kana kana içsin seni.
İmgen imajın olsun motifin olsun rengin anlamın olsun. Arasıra meydanlara çık avazın çıktığı kadar bağır en güzel ben söylerim sözde usta benim, de iddiaya gir. Şairler gibi.
Tut’i mucize gûyem ne desem laf değil
Çarh ile söyleşemem ayinesi saf değil
Zannetme ki şöyle böyle bir söz
Gel sen dahi söyle böyle bir söz
de, gurur duy gururunla rekabete gir ama en iyi en güzel sen söyle. Orta dille konuşma üst dile geç varsın anlamayan anlamasın zaten altının kıymetini sarraflar bilir. Kibar ol nazik ol demeyi kabalık bil.
Kırılgansın darılgansın nazsın kalp diyarında alev alev yanarsın. Cemali mutlaksın hüsn-i ansın. Bahtın açık olsun işte şair oldun sevgili oldun şiir oldun kutlarım seni kutsalsın.
Hayrullah Gürdağ
ŞİİR VE SES Yazısına Yorum Yap
"ŞİİR VE SES" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
11 Ocak 2008 Cuma 14:16:04
Gelecek, geçmişte yaşanan tarihi tecrübelerin, olayların, olguların, savaşların serüvenini kendi çıkarları uğruna değil de, toplumun menfaatleri uğruna yazabilme cesaretini gösteren yiğitlerin ellerinde yükselecektir. Yoksa biz, bazıların geçmişe mersiye, bazılarımızın batıya methiye düzdüğü pasif, sömürülen, yükseldikçe budanan, kurudukça sulanan, muallakta bir o yana bir bu yana savrulan nesnel-edilgen bir toplum olmaktan kurtulamayacağız.
KATKIM OLSUN İSTEDİM...
TEBRİKLERİMLE