ALKIŞ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ama siz koskoca doktorsunuz...
- ne yalan söyleyeyim, sizi kulaklarına kirazdan küpelerle düşünemiyorum.
Sessizlik oldu.
Tekerlekli sandalyesinde oturan bir çocuk vardı. Büyümekle, büyümemek arası mücadele veriyordu. Kazanan ya hayat olacaktı, ya da kendisi. Tuhaf değil mi, burası aslında güzel bir muayenehaneydi, ama dışardan birisi aniden içeri girse inanamazdı. Güler yüzlü bir anne ve bey, Fransızca müzikler çalıyordu. En tuhafı da annenin kulaklarında asılı duran kiraz küpeler ve doktor beyin ara sıra arkasını dönüp sildiği göz yaşlarıydı.
- en çok sevdiğin ne, diyordu çocuğa.
Tekerlekli sandalyesinden ve sırtından tekrar güç alıp, alkış yapmaya başlıyor, kiraz ağacına bakıyordu.
Camı açtı doktor.
Bu kez en büyük kirazı kopardı...
- yoksa en çok sevdiğin bu mu ?
Kulağına takıp küpe yaptı.
- Doktorluğumdan utanmıştım, ne Amerika kaldı ne de Dünyanın başka ucu. Kaderin önüne geçemedim, oğlumu kurtaramadım. Kiraz ağacına bakıp alkış yapardı, tıpkı oğlunuz gibi... Bütün kirazlar bitti, hepsini denedik. Olmadı, hangisini sevdiğini çözemedik. Dünyanın öbür ucundan geldik, o yine pencerenin önündeki kiraz ağacına alkış yapardı. Kısacası, yani nasıl anlatsam... İnşallah sizin oğlunuzu kurtarırız. Elimden gelen ne varsa herşeyi yapacağım inanın.
Müzik öyle güzel çalıyordu ki.
Kadının da, doktorun da, kulaklarında kirazdan küpeler sallanıyor, ama hasta çocuk halâ dışarda bir şey için alkış yapıyordu.
Aradan mevsimler geçti, kar yağdı, güneş açtı.
Bir gün tekerlekli sandalye camın önünde boş kaldı.
Kadın göz yaşları içinde, kirazdan bir küpe yapmak istedi, tam o an rengârenk bir kelebeği fark etti. Kulağındaki küpeği yere fırlattı, doktoru aradı.
- Doktor Bey, biliyor musunuz uçmak istemişler,
- Biliyorum, benimde elimde bir kelebek var.Telefon numaranızı arıyordum.
öyküsatıcısı2012Davidoff
YORUMLAR
Kutlarım, kısa öz net ifadelerle güzel bir anlatım. O doktor, Nasrettin hocanın damdan düşmesiyle bana damdan düşeni çağıran demesi gibi "damdan düşen" olmasaydı aklına bile gelmezdi kulaklarına kiraz takmak. Bu yönüyle de aynı derdi çekenin hassasiyetini de hissettirmiş yazı.
Kurdelayı da alkışı da hak eden yazınızı kutlarım.Saygılarımla.
İsra Doğan tarafından 1/31/2012 9:12:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Davidoff, öyle içten anlatmışsın ki, insanın içi titriyor okurken. Çocuklar ölmesin, anneler ağlamasın.
Tebrikler, sevgilerimle.
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM.
Yazımı okuyan, okumayan herkese...
İmkânı olup, imkânı olmayan hastalara yardım edenlere, Edebiyat Defteri aracılığı ile teşekkür ederim.
Ayrıca yazımı daha çok kişiye ulaştıran Seçki Kurulu Sağ olsunlar.
SAYGIMLA.
öyküsatıcısı2012Davidoff
Davidoff tarafından 1/31/2012 7:07:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çocukluğumun en vazgeçilmez küpesiydi kirazlar...
Boş kalmasın camın önündeki sandalyeler...
Burkuldu içim...
Sevgimle...
(( Seçil Nimet ))
Bıçak yarasıbu, geçmeyecekte ne olacak !
:)
Sevgimle...
Koca bir öyküyü, bir sayfaya sığdırmışsın.
O duygusallığı, iki velinin hislerini tamamen bize de geçirdin.
Süperdi.
Tebrikler :)
Davidoff
Böyle düşünmeniz güzeldi.
Edebiyat Defterin de en kısa öyküyü en kısa sayfaya sığdırma şampiyonluğu yarışması açtırsak mı acaba ?
Hem Türkiye'de de bir ilk ki başlatmış oluruz :)
SEVGİMLE Billur Hanım.
Billur T. Phelps
Gerçekten ustalık işi tek sayfalık öykü. Keşke deneseler, çok kişi sınıfta kalacaktır eminim :)))))
Davidoff
lacivert kiraz;
kesin çin malı sanırlar bilgin olsun.
Şaka bir yana, teşekkür ederim nanim.
kısa lakin öz..
hüzünlü lakin güzel..
bir o kadarda ustaca..
tebrikler..
sevgiler..
Davidoff
Beğeni, en güzel ödül.
SAĞ OLUN.
Kulakta kiraz küpeler...kelebek...müzik...tekerlekli sandalye üzerindeki çocuk... ve...son...
Mükemmeldi..Tebrikler..
Sevgilerimle
Davidoff
Beğenileriniz en güzel ödüldür.
TEŞEKKÜR EDERİM.
Davidoff
Yorumuna gerek yok, okuduğundan eminim.
SEVGİM HER DAİM.
Öyle incelikli işlenmiş ki derinliğince gömüldüğüm satırlar...
Gülmeyi nasıl anımsar insan?
“Öyle bir ölsem
Öyle bir ölsem çocuklar
Size hiç ölüm kalmasa.”
..........
Ah keşke büyüse de çocuklar sevdalı baksalar kiraz ağaçlarına...
Davidoff
TEŞEKKÜR ETMEK YETER Mİ ?
Denizde olan kıyıya vururmuş ...( Hz. Mevlana'dan )
Gücünü ; kutlu dertten haberdar , sarraf bir gönülden alan kalem , satırlara inciden başka ne düşürür ki ?..
Güne düşmesi ne kadar şanstı bizler için... Bu vesileyle zatı alinizle birlikte , site yönetimini de tebrikler ediyor , en kalbi saygılarımı bırakıyorum sayfanıza efendim !.. Çok ama çok nezihti ...
Davidoff
Ne mutlu bana efendim. TEŞEKKÜR EDERİM.
Davidoff
:(
Yorumun için TEŞEKKÜR EDERİM.
keşkelerin biriktiği , hayallerin sınır tanımadığı bir dünya burası...
kimi yüzünü siler dünden kimi de gelecekten
teşekkürler yüreği güzel insan
ve hep sevgimle tabiki de...
Davidoff
SEVGİMLE her daim.
eMİNeYZAMAN
sevgimle :)
Okuyana, anlatmak istediklerinizi yaşatıyor kaleminiz.Sizi okumayı seviyorum, günümün yazısı, tebrikler.
Selam ve sevgiler arkadaşım.
Davidoff
SEVGİMLE.
handan akbaş
lâm ve sevgiler.
Davidoff
Onu başarabildiysem; ne mutlu.
handan akbaş
bu nasıl bir gerçek/öyküdür yürek kanatan off Davidoff..:(
tebriklerim hayata kattığın sevgi düşün dolu eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsın bitanem..
sevgim saygımla hep selamlar..
Davidoff
Benim sizi TEBRİK ETMEM gerekir.
SEVGİMLE Sn. KÜÇÜKTÜFEKÇİ.
Sabiha KÜÇÜKTÜFEKÇİ
sağolasın ne zarifsin güzel gönüllüm..:)
büyümek ile büyümemek arasında mücadele veren çocukların heybesinden akar aslında kurguladığım yazıların yankılı ninnisi...
kazan hayat mıydı onlar mıydı bilmiyorum ama kazanan hep an oluyordu sanki!...
tebrikler hem de çokca...
Davidoff
Teşekkürler güzel yorumunuz için. SEVGİLERİMLE.
Hani bir dostun "Bu konuları nereden buluyorsun" demişti ya...Sahi nereden? Diyeceksin ki "Yazarlık engin bir denizdir."
Son derece orjinal bir öyküleme. Sen her ne kadar gizemli bulmasan da yazdıklarını, bence gizemli ve düşündüren bir yanı var bu öykülerin. Öykünün bazı yerlerini okuyucuya bırakman güzel bir şey sevgili öykücüm.
Kutluyorum.
Sevgilerimle.
Davidoff
Öykülerin bazı yerleri mutlaka üstü kapalı kalmalı ki...
" HAYATINDAKİ TAŞLARI BULUP YERİNE YERLEŞTİRMELİ. "
Zaten hayat çeşit, çeşit öykü değil midir ?
SEVGİMLE.
Aynur Engindeniz
Ne güzel bir anlatım,bağlantılar güzel kurulmuş sürükleyici ve etkileyici bir öyküydü okuduğum.Bunu öğrencilerime mutlaka okuyacağım.Kutlarım.
Davidoff
SEVGİLERİMLE.
az cümlelerle böyle içerikli anlatmak...davidoffa mahsus...burktu yazın ustam saygılar
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM.
içimizde bir yerde uçmak isteyen bir kelebek var ,kulaklarımıza takmaya çalıştığımız kirazdan küpelerimiz hep bir umutla neyi tam olarak istediğimizi anlayamadan yada anlaşılamadan ...kısacık bir öykü belkide ama sayfalarca şeyler anlatan ,yüreğinize sağlık yazan elleriniz dert görmesin ..sevgilerimle..
Davidoff
Teşekkür ederim.
Davidoff
SEVGİLERİMLE.
bu kadar satıra bu kadar çok şey yoğunlaşıp sığmış..masamın altında küpeler arıyorum..mühürlü kağıtları kenara çekip..kutluyorum saygılarımla
Davidoff
KISA ama ÖZ.
TEŞEKKÜR EDERİM Sn. Çoker.
Davidoff
Neden "Alkış" derseniz, bana göre çocukların alkışlarından çok, anne ve doktora ALKIŞ'tır.
TEŞEKKÜRLERİMLE.